Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuoripuku vesipilari 10 000 mm vs. rankkasade

Vierailija
15.10.2014 |

Eli jos ulkoillessa ei ole lainkaan erillisiä sadevarusteita mukana mutta on kuoripuku jonka vesipilariarvo on 10 000 mm ja teipatut saumat ja rankkasadekuuro huuhtelee kuin saavista kaatamalla vettä ulkoilijan päälle niin onko hänellä mitään mahdollisuuksia pysyä kuivana vai tuleeko ankarasti kasteleva rankkasade heti kuoripuvun läpi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:24"] [quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:38"]Eihän nyt kuoripukukaan suihkussa käymistä kestä vaan vesi tulee läpi jos suihkuttaa täysillä huppuun ja selkään ja rintakehän päälle jossa myös vetskari päästää läpi. [/quote] Kestää meidän lasten puvut ainakin:) testattu juttu! [/quote] Lasten puvuissa onkin paljon vahvemmat materiaalit jo niiden käyttötarkoitusta silmällä pitäen. Mutta suostuisitko itse menemään suihkuun ulkoilupuku päällä jos se esim. olisi kuraantunut lasten kanssa leikeissä pihamaalla? Luottaisitko niin paljon ulkoilupukusi vedenpitävyyteen? [/quote] Juuri sillä tavalla ne on testattukin:) Eli pitää meidän puvut täysin vettä.

[/quote]

Mitkä puvut sulla ja lapsilla on kun ei niitä saa suihkullakaan kasteltua läpimäräksi? Viime syksynä minä kokeilin omaan tuulipukuuni tuota huuhtelukikkaa sisälle tullessa mutta paineella kun suihkutti niin vesi tuli siitä heti läpi ja kastuin litimäräksi niin että jouduin vaihtamaan kaikki alla olleet vaatteeni.

Vierailija
2/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vesipilari on 10000 mm, kai sen kuuluisi pitää vettä melkein niinkuin tavallinen lämmitysputkisto. 1m vesipilari vastaa 0,1 barin painetta, 10m eli 10000 mm vastaa 1 baria tai 100 Pascalia, kun lämmityksessä yleisemmin paineenkestovaatimus on 1,5 baria. Sateet ja suihkut on pikkuasia hyvälle putkistolle.

Jos tuollainen lupaus tulisi vastaan kaupassa, kysyisin takaavatko he sen myös. Se on helppo testata avaamalla lämmityksen putken liitoksen, kiertämällä vaate tiukkaan putken ympärille liitoksen yli ja teippaamalla se molemmin puolin liitosta. Sen jälkeen nostaa paineen lähelle yhtä baria ja jos se ei vuoda kankaan läpi, vaan putken ja kankaan välistä, lupaus piti. 

Meneeköhän vaate tuollaisella lupauksella jo painelaitedirektiivin piiriin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:24"] [quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:38"]Eihän nyt kuoripukukaan suihkussa käymistä kestä vaan vesi tulee läpi jos suihkuttaa täysillä huppuun ja selkään ja rintakehän päälle jossa myös vetskari päästää läpi. [/quote] Kestää meidän lasten puvut ainakin:) testattu juttu! [/quote] Lasten puvuissa onkin paljon vahvemmat materiaalit jo niiden käyttötarkoitusta silmällä pitäen. Mutta suostuisitko itse menemään suihkuun ulkoilupuku päällä jos se esim. olisi kuraantunut lasten kanssa leikeissä pihamaalla? Luottaisitko niin paljon ulkoilupukusi vedenpitävyyteen? [/quote] Juuri sillä tavalla ne on testattukin:) Eli pitää meidän puvut täysin vettä.

[/quote]

Mitkä puvut sulla ja lapsilla on kun ei niitä saa suihkullakaan kasteltua läpimäräksi? Viime syksynä minä kokeilin omaan tuulipukuuni tuota huuhtelukikkaa sisälle tullessa mutta paineella kun suihkutti niin vesi tuli siitä heti läpi ja kastuin litimäräksi niin että jouduin vaihtamaan kaikki alla olleet vaatteeni.
[/quote]

Tuulipuku? Eli ei kuoripuku.

Mun edullinen halti drymaxx kesti suihkussa seisomista ja pyöräilyä jo vuosituhannen alussa. Arvoa en muista, mutta alle tuon 10000.
Suurempi ongelma noissa on puvun sisällä hikoilu, aito goretex taitaa edelleen olla paras.

Vierailija
4/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:28"]

Mun kuoripuku 10000mm on ainakin kestänyt 45min pyöräilyä kaatosateessa. Tunsin nihkeyttä selässä ja olkapäillä, mutta luultavasti se johtui hikoilusta (poljin reipasta vauhtia ja vielä melkein koko matkan ylämäkeen). Eli ihan kivasti pysyy kuivana :)

[/quote]

Entä reisien pääliset ja rinnukset jotka kastuvat pyöräillessä helposti? Oliko yhtään märkänä?

Vierailija
5/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:29"]

Laita se puku päälle ja mene suihkuun, sillähän sen testaa

[/quote]

Oletko itse kokeillut tuolla testata ulkoiluvaatteita suihkussa? Tuliko vesi läpi?
[/quote]

Olen testannut ja siksi tiedänkin että ei kannata laittaa suihkua täysille :-)

Vierailija
6/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:29"] Laita se puku päälle ja mene suihkuun, sillähän sen testaa [/quote]   Oletko itse kokeillut tuolla testata ulkoiluvaatteita suihkussa? Tuliko vesi läpi? [/quote] Olen testannut ja siksi tiedänkin että ei kannata laittaa suihkua täysille :-)

[/quote]

Eli siis sun kuoripuku piti veden kun liruttelit hiljaa mutta kun laitoit täysille niin tulikin vesi läpi;-)

Vierailija
7/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10000mm on erittäin korkea arvo. Pitää varmastikin vesisateen. Lisäpaine voi aiheuttaa sen, että vesi tulee läpi (esim. repun hihnat olkapäillä tai peppusi, jos se on kastunut ja siis istut satulassa).

Vierailija
8/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:38"]Eihän nyt kuoripukukaan suihkussa käymistä kestä vaan vesi tulee läpi jos suihkuttaa täysillä huppuun ja selkään ja rintakehän päälle jossa myös vetskari päästää läpi.
[/quote]

Kestää meidän lasten puvut ainakin:) testattu juttu!

Vierailija
9/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:21"]

10000mm on erittäin korkea arvo. Pitää varmastikin vesisateen. Lisäpaine voi aiheuttaa sen, että vesi tulee läpi (esim. repun hihnat olkapäillä tai peppusi, jos se on kastunut ja siis istut satulassa).

[/quote]

Pitää vettä, kyllä, rankkasadetta ei pidä edes puolta tuntia... Riippuu paljon myös siitä asennosta, kävely vs fillarointi... tai suihkun alla :D

Vierailija
10/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:38"]Eihän nyt kuoripukukaan suihkussa käymistä kestä vaan vesi tulee läpi jos suihkuttaa täysillä huppuun ja selkään ja rintakehän päälle jossa myös vetskari päästää läpi. [/quote] Kestää meidän lasten puvut ainakin:) testattu juttu!

[/quote]

Lasten puvuissa onkin paljon vahvemmat materiaalit jo niiden käyttötarkoitusta silmällä pitäen. Mutta suostuisitko itse menemään suihkuun ulkoilupuku päällä jos se esim. olisi kuraantunut lasten kanssa leikeissä pihamaalla? Luottaisitko niin paljon ulkoilupukusi vedenpitävyyteen?

Vierailija
11/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadeasun vesipilari on 3000mm, että mieti siitä.

Vierailija
12/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:38"]Eihän nyt kuoripukukaan suihkussa käymistä kestä vaan vesi tulee läpi jos suihkuttaa täysillä huppuun ja selkään ja rintakehän päälle jossa myös vetskari päästää läpi. [/quote] Kestää meidän lasten puvut ainakin:) testattu juttu!

[/quote]

Lasten puvuissa onkin paljon vahvemmat materiaalit jo niiden käyttötarkoitusta silmällä pitäen. Mutta suostuisitko itse menemään suihkuun ulkoilupuku päällä jos se esim. olisi kuraantunut lasten kanssa leikeissä pihamaalla? Luottaisitko niin paljon ulkoilupukusi vedenpitävyyteen?
[/quote]

Juuri sillä tavalla ne on testattukin:) Eli pitää meidän puvut täysin vettä.

Vierailija
13/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reiset pysyi kuivana, ei mitään ongelmaa. Samoin rinnus oli kuiva myös. Kuoripukuna Didrikssonin StormSystem. T:sama pyöräilijä

Vierailija
14/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on haltin kuoritakki tuolla vesipilariarvolla ja kestää hyvin vettä.

Vierailija
15/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuoripuku 10000mm on ainakin kestänyt 45min pyöräilyä kaatosateessa. Tunsin nihkeyttä selässä ja olkapäillä, mutta luultavasti se johtui hikoilusta (poljin reipasta vauhtia ja vielä melkein koko matkan ylämäkeen). Eli ihan kivasti pysyy kuivana :)

Vierailija
16/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se puku päälle ja mene suihkuun, sillähän sen testaa

Vierailija
17/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt kuoripukukaan suihkussa käymistä kestä vaan vesi tulee läpi jos suihkuttaa täysillä huppuun ja selkään ja rintakehän päälle jossa myös vetskari päästää läpi.

Vierailija
18/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä suihkua täysille tarvii laittaa ja kyllä mä ainakin osan olla vaikkapa sivuttain tai selkä köyryssä (polkupyörä asento) suihkussa.

Vierailija
19/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10000 pitäisi olla sadeasun veroinen. 

Vierailija
20/22 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa selviää kyllä nopeasti tuleeko vesi läpi. Minä testasin kerran tuulipukuani jonka piti hylkiä vettä mutta suihkussa tuli vesi läpi hupusta ja selästä noin 5 sekunnissa. Minuutissa olin jo täysin läpimärkänä edestäkin vaikka siis käytin huppua ja suojalistallinen vetoketju sekä taskut olivat kaikki kiinni. Jos siinä pysyy kuivana esim. 10 min niin kyllä voi vedenpitävyyteen olla tyytyväinen mutta varmaan kaikki ulkoilupuvut päästävät ainakin jonkun verran vettä läpi jos useampia minuutteja suihkuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä