Aknen hoito (isotretinoin, roacuttan). kokemuksia?
Olen kärsinyt pian 20 v näpyistä. Iho on välillä suht ok, kunnes taas paukahtaa finneille. Koskaan ei ihoni kuitenkaan ole ollut näpytön. Olen kaunis nainen, mutta näpyt pilaavat naamani. Olen jo 35v ja kävin joskus aiemmin ihotautilääkärillä, jolloin söi ennen lapsia hetken antibioottia ja sain jotain tököttejä. Pientä apua oli, mutta apu oli lyhytkestoinen. Tuolloinkin olin jo lähemmäs 30v. Sitten sain lapset.. Ja vihdoin eilen päätin taas mennä ihotautilääkärille kysymään mitä ratkaisuja hänellä on asiaan.. Katseli hetken ihoani vaikkei se kovin paha olekaan ja päätti, että kun ongelma on näin pitkäkestoinen niin laitetaanpa kunnon lääkkeet. Tulin sitten kunnon lääkkeen kera pois. Isotretinoin actavis. Sukulaiseni on syönyt myös tuon lääkkeen ja häntä se auttoi aika hyvin pysyvästi. Olishan se kiva päästä näin kohta keski-ikäisenä vihdoinkin eroon noista finneistä. Meikkikin näyttää aina rumalta epätasaisella iholla.
Onko teillä kokemuksia? Kuvia? Haittavaikutuksia?
Kommentit (8)
Niin ja nenät limakalvot meni riekaleiksi, mutta ostin NaCl tippoja! T: Kakkonen
Haulla löytyy noin 1000 keskustelua aiheesta, viikottain aloittaa joku aina uuden keskustelun hakua katsastamatta.
Iho ja kynnet haurastuivat ja limakalvot kuivuivat kuurin ajaksi. Minulla oli vaikea akne, joten jouduin syömään niin pitkän kuurin kuin vain sai, ja lopussa tuli myös nivelkivut kuvioihin, tukkaa lähti ja kulmakarvat kaljuuntuivat. Nyt olen ollut paria satunnaista näppyä lukuunottamatta "aknevapaa" jo vuosia. Sivuvaikutuksista huolimatta tekisin saman päätöksen kuurin aloittamisesta toisenkin kerran.
Oletko kokeillu diane nova -e-pillereitä.
En ole kokeillut diane novaa. Muita e-pillereitä kyllä ja aina kun olen aloittanut tai lopettanut pillerit, niin naamani räjähti. E-pillereistä tulee haluttomuutta, migreeniä jne.. ei kiva sekään. Tämä kuuri kestää nyt puoli vuotta ja vaikka haittavaikutuksia olisikin, niin enköhän mä puolisen vuotta kestä jossei sen kummempaa tule. Finnejä on kuitenkin ollut selässä, rinnassa ja naamassa vaikkakin ei pahimmasta päästä muuten olekaan ollut.. pitkäkestoisesti ja jokapaikassa vaan muuten. Olen rahaa syytänyt riittävästi kosmetologille ja ihonhoitotuotteisiin. Pieni vaiva ja raha siihen nähden tämä jos tällä loppuu. Aikaa ja "mielenterveyttä" on riittävästi mennyt jo 20 v aikana tämän ihon hoitamiseen.. varsinkin kun se on ollut ihan sama mitenkä sitä ihoaan hoitaa. Mistään ei ole apua ollut. Ihan sama vaikka on käynyt kosmetologilla ties minkälaisissa puhdistuksissa ja hoidoissa.
ap
Olen vasta eilen ottanut ja tänään tuon lääkkeen ja nyt jo tuntuu, että huulet kuivuvat! :D Voiko ollakkaan? Kahdessa päivässä. Annokseni on 40 mg. Paino 68 kg.
Kaksi kuuria olen syönyt ja ihosta tuli lähes täydellinen. Nyt on pientä näppyä alkanut pukata, tarvittaessa uusin taas kuurin sitten kun on lapset tehty :) Muita haittoja ei ollut kuin kova huulten kuivuminen. Reilusti vaan rasvausta!