Onko pakko mennä puolipäivätyöhön? Työkkäristä ilmoitus?
Siis onko mun pakko mennä työkkärin osoittamaan puolipäivätyöhön? Haluaisin kokopäivätyön. Tämä on tukityöllistämispaikka ja siinä luki, että ei saa jatkoa edes! (Menisi siis tuo pitkäaikaistyöttömän tukikin hukkaan, kun jatkoa ei saa)
Kommentit (66)
Törkeaa, että joku palkkaa työntekijän vain tuella, eikä maksa itse palkkaa ollenkaan. Siis vain niiksi tunneiksi, joilta tukea saa ja puolen vuoden päästä kenkää ja uusi tilalle. Mikseivät ammattiliitot puutu tähän ollenkaan?
Laki lähtee siitä että mikä tahansa työ on parempi kuin työttömänä oleminen. Eli kieltäytyminen tarjotusta työstä on ilman karenssia tai rangaistustyössäoloehtoa mahdotonta.
Jos pystyt dokumentoidusti laskelmilla osoittamaan että osa-aikaisesti töissäkäynti tulee kalliimmaksi kuin työttömänä oleminen, niin sitten voi kieltäytyä kuten tuolla jo sanottiin. En vaan ole vielä nähnyt (6v. aikana) yhtään semmoista laskelmaa, vaikka moni on yrittänyt. Työkkärin lautakunnan sihteeri tekee takaisin oman laskelmansa, ottaa huomioon työmatkakulujen verovähennykset ja kaikki mahdolliset ja kas; vastauksena on laskemasi on väärä ja tässäpä karenssia, ole hyvä.
Hae itse omilla suhteilla joku yksityinen (siis ei yhdistys, tai kunta, tai säätiö) työnantaja ja ota sinne mukaasi palkkatuki, onhan se 2 vuotta selvää rahaa työnantajalle. Voit neuvotella normaalin palkan, ehdot ja kaikki voittaa.
Yhdistysten osa-aikaiset puuhastelut ja kierrätyskirpputorilla seisoskelu palkkatuella on ajan ja rahan haaskuuta kaikille. Tätä ei tosin saa sanoa, ja kaikki työhän on työtä ja arvokasta.
Eli jos ne sut tosiaan valitsee, etkä itse ole vaikuttanut mitenkään siihen että ne ei sua ottais, (=siitäkin tulee karenssi) niin pakko se on mennä.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 22:01"]Törkeaa, että joku palkkaa työntekijän vain tuella, eikä maksa itse palkkaa ollenkaan. Siis vain niiksi tunneiksi, joilta tukea saa ja puolen vuoden päästä kenkää ja uusi tilalle. Mikseivät ammattiliitot puutu tähän ollenkaan?
[/quote]
no Nytkö tämän vasta huomasit?
Tää tukityöläisillä firman pyörittäminen on ollut arkipäivää jo kauan.
Eikö sen perusteella pysty kieltäytymään, kun on vain puolipäivätyö.
Ap
Niinpä. Mulla on yliopistotutkinto ja tuo työ on just tyyliin kierrätyskirpputorilla seisoskelua.
Kaikin puolin turhauttava homma.
Ei tarvii mennä.Sossusta saat saman rahan kun työmarkkinatuki jos saat karenssia.
Laki lähtee kylläkin siitä, että se työtön työllistyisi pitkäksi aikaa. Ei siitä että kotona makoilu olisi huonompi vaihtoehto.
Jos työllistymissuunnitelmassa lukee, että hakee oman alan (akat.) kokoaikaista työtä ja on yli 50 vee ja on ollut yli vuoden työttömänä? Tarjoavatko puolipäiväistä kirpputorityötä ja pakko ottaa?
Niin, olen laittanut todennäköisesri, että oman alan kokopäivätyötä. Nyt tarjoavat tuollaista puolipäiväistä tyyliin kierratyskirpputori-hommaa. Ei kyllä auta työllistymään oman alan akateemiseen työhön.
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 22:17"]
Jos työllistymissuunnitelmassa lukee, että hakee oman alan (akat.) kokoaikaista työtä ja on yli 50 vee ja on ollut yli vuoden työttömänä? Tarjoavatko puolipäiväistä kirpputorityötä ja pakko ottaa?
On pakko ottaa vastaan ja tarjoavat. Ammattisuoja on 3 kk. Voidaan tarjota lähes mitä vain. Kyllä, tämä on todellisuutta.
[/quote]
Kun olin ollut noin 1,5 vuotta työttömänä, työkkäripoika soitti ja kyseli päivityksiä; ei kyllä sanonut mitään että pitää mennä jonkin muun alan hommiin. Ei väittänyt vastaan kun sanoin että oman alan töitä on harvoin auki, niin kuin asia on. (Sitä ennen olin kerran ilmoittautunut henkkoht tstoon, sama juttu, kyseli vaan että onko nyt haussa jotain.) Kuulemma soittavat taas silloin ja silloin.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 22:39"]
Vitun laiska pummi, kyllä ihmisen pitää vaikka lapioida paskaa jos ei muuta työtä ole.
[/quote]
Sinä varmaan ensimmäisenä suostuisit lapioimaan paskaa?
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 22:39"]
Vitun laiska pummi, kyllä ihmisen pitää vaikka lapioida paskaa jos ei muuta työtä ole.
[/quote]
En tiedä onko noin, mutta kyllä ihmisen pitää pestä suunsa, jos ei osaa muuta puhua kuin asiattomuuksia. t. ei-ap
Kiinnostavia viestejä ja kiinnostava linkki. Kiitos. Luen mielelläni lisää mielipiteitänne.
Ap
Hullua tuokin, että ammattisuoja on vain 3 kk. Mielestäni.se voisi olla aina voimassa. Suirittaa vuosia yliopistotutkintoa ja sitten se tutkinto pätee työkkärille 3kk!
CV:ssä se paskan lappaaminen näyttää varmaan vähän paremmalta kuin vuosien pummailu. Ja jos ei oman alan töitä löydy ja pummille ei muu kelpaa niin kannattaisiko vaikka kouluttautua uudelleen?
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 21:43"]
Kauanko täytyy olla työttömänä, että saa tukitöitä ja minkätyyppisiä hommia ne ovat?
Entä palkkaus?
[/quote]
Tukitoimet on kohdennettu alle 25v syrjäytymisvaarassa oleville työttömille, ja yli 25v pitkäaikaistyöttömille.