Triptyl - sydänoireita?
Oletteko saaneet Triptyl-lääkkeestä sydänoireita ja millä annostuksella ne tulivat? Jouduitteko menemään sairaalaan niiden takia? Minulle on määrätty tätä lääkettä migreenin estoon, vaikka kuinka intin lääkärille, että pulssi on muutenkin välillä nopea. Pelottaa todella paljon ottaa lääkettä jonka yleisenä sivuvaikutuksena ovat pulssin nousu tai rytmihäiriöt.
Kommentit (15)
Ei nyt hiljaittain ole otettu EKG:tä, mutta parisen vuotta sitten on otettu muissa yhteyksissä. Vikoja ei ollut, tiheälyöntisyyttä tilanteen hermostuttavuuden takia vain.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Eikö se oo masennuslääke?
käytetään mm. Masennukseen, migreenin esto lääkkeenä ja mulle määrättiin se tänään niskaan että saisin kivulta nukuttua mutta pohdin samaa kun on lisälyöntejä ja pulssi nopea että otanko sitä
Vierailija kirjoitti:
Eikö se oo masennuslääke?
Ei tehoa masennukseen
Tunnustan käyttäneeni purkkiin jäänyttä Triptyliä myöhemmin ihan muuhun kuin sitä oli määrätty (oli siis alunperin määrätty kuitenkin itselleni, ei ollut toisten lääke). Tiesin nimittäin, että sitä käytetään masennuslääkkeenä ja kun itselläni oli syystä, jota en lähde tässä nyt erittelemään, elämässä pätkä jolloin sekamuotoisesti masensi, ahdisti ja panikoitti niin, että sydän hakkasi kurkussa ja kädet tärisivät, päätin kokeilla. Auttoi siihenkin ja tasasi oloa, poisti myös sydämen paniikkijytkytyksen. Vasta myöhemmin luin, että varoitetaan tiheälyöntisyyden vaarasta. Ainakin minulla vaikutus oli päinvastainen.
En suosittele kenellekään omatoimilääkintää ja lääkkeiden väärinkäyttöä, mutta tällä haluan sanoa, että ei se automaattisesti sydänoireita aiheuta.
Kysy jotain propralia (beetasalpaajaa) tms.
Vai onko jo kysytty?
Äidilläni oli sydämen vajaatoimintaa ja triptyliä. Kuoli sydänkohtaukseen.
Minulle triptyl aiheutti vasemman haarakatkoksen sydämeen.
Triptyl 50mg iltaisin ollut jo vuosia "kipukynnyslääkkeenä" vaikeassa nivelrikossa muiden särkylääkkeiden lisäksi. En ole huomannut mitään sivuvaikutuksia.
Miksi ihmiset vapaaehtoisesti syö tuollaista myrkkyä?
Just oli uutinen et noi antikolinergit lisää Alzheimerin riskiä
Onko sinulta otettu EKG ennen triptylin aloittamista?