Mikä on rakkain tietokirja, jonka omistat?
Tietokirjoiksi lasketaan tässä kaikki sellaiset, jotka kirjastossa luokitellaan tietokirjallisuuden puolelle. Siis kaikki muu kuin varsinainen kaunokirjallisuus.
Kommentit (55)
Tarja Pitkänen-Walter: Liian haurasta kuvaksi.
Tämä on mun aarre.
Deleuze & Guattari: Mille plateaux
Pascal Boyer: Ja ihminen loi jumalat. Miten uskonto selitetään
Kuvakirja Vauva-palstan kirjoittajista.
Aivan mahtava teos, pitää sisällään mitä ihanimpia reseptejä,Porvoon tukka vinkkejä, jauhelihan pesemisen ohjeita ja aivan ihan mitä tahansa kaikkea.
Joistain koirakirjoista en luopuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmas Valtakunta värikuvina
Ei yhtään yllätä. Todella kuvaavaa tälle palstalle. Ja vielä saanut paljon peukkuja.
Eikö historiasta saa olla kiinnostunut?
Eiks se ole vähän niin, että sivistynyt ihminen lukee vain niitä kirjoja jotka edustavat hänen omia nykyisiä näkökantojaan ja maailmankuvaa.
Asia on itse asiassa täsmälleen päin vastoin. Toivottavasti yritit olla sarkastinen.
Iso ja painava World Atlas. Rakastan karttoja!
Vierailija kirjoitti:
Kaari Utrio: Eevan tyttäret
Sain tämän äidiltäni, tosi hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Sellainen vanha Joka naisen niksikirja vuodelta 52. Sen lukeminen saa mut aina hymyilemään ja se kertoo ajankuvaa. Ja on siellä toki suuressa niksimäärässään sellaisiakin vinkkejä, jotka kelpaavat ihan hyvin tähänkin aikaan. Mummini kirja oli aikoinaan.
Minulla on sama kirja hyllyssä, hauskaa luettavaa!
Kuinka kaikki toimii, tekniikan mammuttikirja. Kirjoittanut David Macaulay. Ostin sen lapsille tietokirjaksi, mutta kirja on niin selkeästi ja hauskasti kuvitettu, että ymmärrän siitä paremmin kuin ymmärtäisin mistään Netistä lukemalla.
Kirja on nytkin työpöydälläni tässä koneen vieressä.
Daniel Kahneman: Ajattelu, hitaasti ja nopeasti.