Vierailija

Aika uusi työpaikka ja ihan tällaiseen en ole aiemmin törmännyt.

Aiemmilla työpaikoilla oli kuukausipaltsuja, joissa käytiin tilanne läpi että kaikki olivat samalla sivulla, samalla päivitettiin asioita joita oli tullut työnantajan puolesta ja jotka kaikkien oli tärkeä tietää. Joissain paikoissa tällaiset statuspaltsut olivat kahden viikon välein. Yhdessä konsulttifirmassa käytiin tiiviisti puolessa tunnissa maanantaisin läpi, onko ihmisillä liikaa tunteja buukattuna tai liian vähän ja kuka voi tarvittaessa auttaa ketä.

Mutta nyt meillä on joka maanantai 3 tuntia, jossa kaikki kertovat tarkalleen, mitä ovat tehneet, kenelle soittaneet, ketä tavanneet, yms. edellisen viikon aikana ja kaikki nämä samat tulevalle viikolle. Eli käytännössä jokainen lukee ääneen kaikki edellisen viikon ja tulevan viikon kalenterimerkinnät.

Tämä tuntuu tosi lapselliselta ja turhauttavalta tuntikausia jokainen maanantai. Ehdotin, että miksemme vain avaa kalentereja toisille, mihin olen tottunut, niin tämä oli uusi ja outo ajatus, kukaan ei tiennyt miten se tehdään.

Onko muilla tällaista? Vai miten hoidatte tiimipaltsut?

• ylös 6
  • alas 0

Kommentit (4)

Vierailija

On meillä saman tyyppinen palaveri oman tiimin kanssa, mutta ei kyllä noin laajalti kerrota. Lähinnä käydään läpi tärkeimmät meneillään olevat asiat noin puolessa tunnissa.

Vierailija

Onko tuosta siis jotain hyötyä tiimin muille jäsenille? Onko tärkeää tietää, mitä kollega on tehnyt tai tulee tekemään, vai onko työ tosi itsenäistä? Vaikka olisikin tärkeää tietoa, niin sen läpikäymiseen on aivan varmasti paljon tehokkaampia tapoja. Kuulostaa just sellaiselta järjettömältä ajankäytöltä, mihin oon itsekin joskus työpaikoilla törmännyt. Jos paikalla on vaikka 5 ihmistä, niin työaikaa hassataan siinä aivan tuhkana tuuleen 15 h joka viikko. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kerran viikossa 1h 15 min palaveri, jossa käydään läpi olennaiset asiat eli sellaiset, joista muiden on hyvä olla tietoisia. Ei yksityiskohtia. Sähköisessä kalenterissa näkyy kaikille kaikkien menot.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko tuosta siis jotain hyötyä tiimin muille jäsenille? Onko tärkeää tietää, mitä kollega on tehnyt tai tulee tekemään, vai onko työ tosi itsenäistä? Vaikka olisikin tärkeää tietoa, niin sen läpikäymiseen on aivan varmasti paljon tehokkaampia tapoja. Kuulostaa just sellaiselta järjettömältä ajankäytöltä, mihin oon itsekin joskus työpaikoilla törmännyt. Jos paikalla on vaikka 5 ihmistä, niin työaikaa hassataan siinä aivan tuhkana tuuleen 15 h joka viikko. 

Ei mitään hyötyä mitä itse keksisin, koska meistä valtaosalla työt eivät liity toisiinsa. Ja kun samat jutut käydään läpi uudestaan tuon palaverin jälkeen pienemmissä tiimeissä, joiden kanssa tehdäänkin jonkin verran yhteistyötä. 

Ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.