Tarun pikkusiskolle sopiva nimi?
Kertokaa vinkkejä mikä voisi olla sopiva nimi?
Toiset nimet on helppo keksiä mutta se etunimi...Kun itse en tykkäis mistään Taru ja Siru tyyppisestä tai Taru ja Taija tyyppisestä. Minusta tulevan siskon nimi voisi olla joku 5 kirjaiminen mutta kun sen pitäisi sointua Tarulle jollain tavoin.
Tuntuu että luovuus loppunut asian suhteen kesken. Olen katsonut saamen ja ruotsinsuomalaiset nimet myös läpi, jopa englantilaiset.
Monenlaista on pyörinyt mielessä joista viimeisimpänä Verna tai Karla. Vaikeaa minusta, mutta tiedän että joillakin on vaan enemmän lahjoja keksiä sopiva nimi ja itse tässä jo sokeutuu vaihtoehtojen paljoudesta.
Kommentit (73)
Tuo jo mainittu Kiira olisi mielestäni tosi kaunis! Itse pitäisin myös Norasta, Noora kun olet enemmän viisikirjaimisen nimen kannalla?
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:06"]
Kertokaa vinkkejä mikä voisi olla sopiva nimi?
Toiset nimet on helppo keksiä mutta se etunimi...Kun itse en tykkäis mistään Taru ja Siru tyyppisestä tai Taru ja Taija tyyppisestä. Minusta tulevan siskon nimi voisi olla joku 5 kirjaiminen mutta kun sen pitäisi sointua Tarulle jollain tavoin.
Tuntuu että luovuus loppunut asian suhteen kesken. Olen katsonut saamen ja ruotsinsuomalaiset nimet myös läpi, jopa englantilaiset.
Monenlaista on pyörinyt mielessä joista viimeisimpänä Verna tai Karla. Vaikeaa minusta, mutta tiedän että joillakin on vaan enemmän lahjoja keksiä sopiva nimi ja itse tässä jo sokeutuu vaihtoehtojen paljoudesta.
[/quote]
Nimien ei tarvitse sointua eivät ne sisarukset mikään yhteinen yksikkö ole tulevaisuudessa. Mutta jos se on joku edellytys, niin Taika menee samaan teemaan ja sopii yhteen olematta nimenä liian samanlainen. Verna olisi kiva nimi, ei ole kovin yleinen, mutta kuitenkin ihan pienilläkin käytössä tällä hetkellä. Karlan unohtaisin kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:22"]Taru & Inka <3
[/quote]
Ooh. Mä pidän Inkasta, mutten Tarusta. Oletko ap miettinyt, että voisit vaihtaa sen ensimmäisen lapsen nimen?
Ketjun aloittaja täällä.
Hienosti on kyllä päivässä tullut ehdotuksia ja kiitos niistä =).
Saaga on houkutteleva nimi mutta sekin on käsittääkseni synonyymi Tarulle eli ruotsalainen vastine.
Loru ja Luru taitavat molemmat olla provoja kuten muutama muukin. Aina näille kaikille avoimille ketjuille niitäkin näyttää mahtuvan.
Joo todennäköisesti etunimi ei tule edelleenkään alkamaan T-kirjamella. Tulee kaksosfiilis siitä. Se vaan että jotenkin sointuisi isosiskon nimeen.
Sen olen myös huomannut että liian usein näkee etunimiä mietityn sellaiseksi että alkaa samalla etukirjaimella kuin sukunimi kuten Tiina Tappurainen tai Lasse Liitto. Se ei ole minun juttu se.
Nimiä joita itsekin miettinyt myös ja pidän potentiaalisina;
Minttu, Tinja, Ilona (+), Varpu (+), Henni, Lulu, Mira (+), Kiira (+), Anni (+), Eini (+), Reeta, Hertta (+), Mona (+), Kerttu (+), Heta (+), Asta (+) ja Jutta (+).
Plussat siis niiden perässä jotka oikeinkin sopivia mielestäni.
Uusia tuulia joita en aiemmin niin ole rekisteröinyt ja jotka ehdotuksistanne olivat myös hyviä;
Anri, Mirella (itse miettinyt Mariannaa mutta tulisi ehkä jo liian pitkä verrattuna siskon nimeen), Eedla, Elea, Lydia, Petra, Pihla, Sointu (+), Maisa (+), Tella, Linnea (+).
Nimiä jotka oikein hyviä myös mutta sattuvat jo olemaan ystävillä tai suvulla käytössä;
Venla, Stella, Siiri, Mari, Tuuli/-a, Rita, Katri (+), Salli, Airi, Sara (+), Peppi, Sofia, Rosa (+), Tytti, Meri (+), Ellen sekä Tiia (mutta tässä se T-alkuinen).
Ja lisää voi ehdottaa tai noista se paras =).
Ja niin se Verna edelleen myös yksi ehdokas. Tiedän yhden mutta ei kuulu lähipiiriin, hyvänpäivän tuttuja vaan se perhe ja tyttö.
Erika, Marianne, Maire, Meri, Tanja tai Ella :)
Ilona, Aile, Ariannna, Bea, Tria, Meeri?
Miten olisi Ilona, Illusia, Safiira tai Annika?
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 22:26"]Miten olisi Ilona, Illusia, Safiira tai Annika?
[/quote] Nämä! Joko Ilona Illusia tai Safira/Safiira Annika!
AP:n suosikeista kannatan av-raadin jäsenenä erityisesti seuraavia Tarun siskolle: Minttu, Hertta, Kerttu, Verna.
Noista tuli mieleen vielä muita U-päätteisiä tytönnimiä: Maiju, Kaisu, Riitu, Iitu, Vappu, Aamu.
Ja sitten vielä pari ihan muunlaista: Vivia, Lili, Aalo, Armi, Terhi, Telma, Marjut.
Kaisla, Kaisli, Linnea, Lilja, Viola eli mielestäni jokin luontoon liittyvä vastapainoksi tarulle!