Tänään päiväkodissa tapahtui kamalia
Onko mahdollista saada yhteys sellaisen lapsen vanhempiin joita ei ole koskaan edes nähnyt?? P-kodin hoitajat eivät taatusti kerro päivän tapahtumista, ja minä haluaisin kyllä tietää jos asia olisi sattunut OMALLE lapselleni. Ahdistaa vieläkin :(
Kommentit (31)
On todella ikävää, että porteissa lukee kissankokoisin kirjaimin, että ne on suljettava AINA. Vanhemmat ramppaa niissä ja jättää niitä auki. Sitten kun itse pitää heittää rundia sulkemaan niitä ja tarkastamaan, samalla joku lapsi tipahtaa kiipeilytelineestä. Tough luck.
Pahin tilanne itsellä... kommunikaatiokatkos talossa ja minä yksin pihalla, sisällä lapsia pukevat luulivat ulkona olevan enemmän hoitajia. Lapsia oli ulkona 19, joista osa aistivammaisia sekä yksi verenvuototaipumuksinen lapsi. Helvettiä, mutta selvisin puoli tuntia.
Ihmisiä me vaan ollaan! Te voitte äänestää ihmisiä myös sinne eduskuntaan, jotka antaisivat lisää määrärahoja ja vaikka tekisvät lain 3 hoitolasta/hoitaja tms.
Voisihan pk:n esimiehelle soittaa vaikka nimettömänä nähdystä tapauksesta.
28
Kerro nyt tarkemmin. Tottakai ajatellaan, että ylireagoit, jos vain puhut " vaaratilanteesta" . Onhan kotonakin kamalia vaaratilanteita, mutta eihän kukaan ajattele, että kotona mitään fataalia tapahtuisi (tapahtuu kuitenkin vaan). Päiväkodit on kuitenkin suunniteltu alusta alkaen niin, että siellä on pieniä lapsia ja kaikessa otetaan se huomioon.
meidän lasten päiväkodeissa pihalle on päässyt ainoastaan päiväkodin kautta eli sieltä ei voi ulkokautta karata (2 metrin aita). Sen lisäksi tarhan ulko-ovet saa auki vain aikuisen korkeudella olevasta kahvasta sekä painonapista. Ovet ovat myös niin raskaat että niitä ei lapsi saa auki.
Vaaratilanteita sattuu kaikille ihmisille, myös kotonahoidetuille lapsille. Ja olkaa nyt ihan rehellisiä, jos teillä olisi joku toinen lapsi hoidossa ja sattuisi jotain todella läheltä piti -juttua niin kertoisitteko te sen? " Hei by the way, mä vahingossa melkeen tapoin teidän Jukan"
Toki jos totta puhut suhtautumisesta niin siinä olisi parantamisen varaa.
SITTEN, TOISEN LAPSEN LOKEROON VOI AIVAN HYVIN LAITTAA KIRJEKUOREN VANHEMMILLE! EIVÄT TÄDIT SITÄ AVAA JA KATSO. LAITA YHTEYDENOTTOPYYNTÖ! SAMALLA TAVALLAHAN TARHASSA VANHEMMAT KERÄÄVÄT RAHAA ESIM TÄTIEN LAHJAAN HEIDÄN TIETÄMÄTTÄÄN. SAMOIN KAIKKI SYNTTÄRIKUTSUT JNE VOI JÄTTÄÄ LOKEROIHIN.
Meidän kulmilla on päiväkoti, jossa on n. 60 cm korkeat aidat, joista pienemmätkin pääsee yli, ja paljon katvealueita pihalla jonne hoitajan katse ei yllä. Aidan toisella puolella on joki, ja toisella puolella parkkipaikka ja vilkkaasti liikennöity autotie.
Voitte arvata, että en milloinkaan vie karkailuun taipuvaista lastani tähän päiväkotiin.
Vierailija:
Meidän kulmilla on päiväkoti, jossa on n. 60 cm korkeat aidat, joista pienemmätkin pääsee yli, ja paljon katvealueita pihalla jonne hoitajan katse ei yllä. Aidan toisella puolella on joki, ja toisella puolella parkkipaikka ja vilkkaasti liikennöity autotie.Voitte arvata, että en milloinkaan vie karkailuun taipuvaista lastani tähän päiväkotiin.
T. se toinen karkailevan äiti, joka ei taida uskaltaa viedä lastaan koskaan mihinkään kun on niin kamala juoksemaan.
ei siinä kovin pajoa tarvita, että joku livahtaa parkkikselle.
Oma lapseni kun oli 24h-pkssa, ei aamulla hoitaja tiennyt, että lapseni on sinne tulossa, ja kun mies kävi hänet hakemassa, hoitaja väitti, ettei ryhmässä ole sen nimistä lasta!!!!!!!!!!!!
olisin kiinnostunut siitä mitä päiväkodissa tapahtuu ja miten siellä asiat hoidetaan, jotta lapseni pysyisi hengissä ne tunnit mitä siellä joutuu viettämään. Jotain äitiä ei vai kiinnosta oman lapsen henkikulta - ainakin sen käsityksen saa kun lukee näitä vastauksia. Minusta ainakaan ei ole yliragointia huolestua ap:n kuvaamasta tilanteesta, tartu vaan ap toimeen ja pyydä selvitystä tapahtumasta ja siitä miten päiväkoti aikoo jatkossa varautua ko. vaaratilanteiden estämiseksi.
Ihmiset on nykyuään niin välinpitämättömiä että hirvittää. Hyvä jos joku välittää yleisestä hyvinvoinnista.
Itse en uskalla viedä eloisaa lastani vielä päiväkotiin tai kellekään koska on niin nopea ja karkaileva 2vee etten tahdo edes minä pysyä aina perässä (ja olen entinen kilpajuoksija).
Ihan oikeasti ap kysy päiväkodista onko turvallisuus taattu, onko aidat mahd. liian matalat jne.
Voimia sinulle asian kanssa!