Lauma AV-mammoja mukana pilaamassa viattoman lapsen elämän!
http://www.apu.fi/artikkeli/pimeyden-ytimessa
Lukekaahan ajatuksella.
Vauva-palstankin mammat olleet raivoa puhkuen mukana lynkkaamassa täysin viatonta lasta... Kuka kehtaa tunnustaa olleensa mukana jutussa?
Kommentit (137)
Tämäkin ketju kertoo karua kieltään. Kaikissa muissa on vika, haukkujamamma on ainut täysin syytön. Kyllähän sitä nyt pitää saada nimettömänä lapsia haukkua netissä, kuuluu ihan sananvapauteen moinen oikeus. Jos nyt kävikin niin että vahingossa haukuttiin ihan väärää henkilöä niin vahinkoja sattuu, eihän sitä parhaatkaan aina onnistu. Mutta onpahan kaikille ainakin selvää, että tämmöistä kiusaamista me ei siedetä. Ollaan rehtejä ja rehellisiä ihmisiä, jotka puolustaa viattomia lapsia. Niin!
Ärsyttää kyllä, että tullaan osoittelemaan muita, koska lähes satavarmaa on, että tekevät itse pahempaa muille.
Tarvitaan rautainen itsetunto ja aukoton moraali ja empatia, että ei tuollaieen kiusaamiseen mene. Minä väitän, että kaikki menevät ehkä yhtä prosenttia lukuunottamatta.
Joten näille vanhemmille sanon, että katsokaa peiliin ja miettikää, kenelle olette itse tehneet samoin. Omanne tuskin ovat viattomia, viattomuus on nykylapsissa harvinaista.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:11"]
tähän syyllistyneet av-mammat on siis henkisesti samalla tasolla kuin nämä helsingin nuorisojengiläiset. oh the irony :'DD
[/quote]
kaikki jotka puhuvat niistä ketkä eivät ole paikala, syyllistyvät tällaiseen. väitätkö että et ole itse koskaan ollut laumassa haukkumassa ketään, et vartiaista, et ketään?
se joka on syytön heittäköön ensimmäisen kiven ja nekin jotka eivät puolusta vaan ovat hiljaa ovat yhtä syyllisiä.
ehkä 1 prosentti ihmisistä ajattelee itse eikä mene lauman mukana. eivtkä ole ole niin pelokkaita että ovat hiljaa koska pelkäävät kääntyä isoa joukkoa vastaan.
[/quote]
Eli ei se haittaa vaikka haukkuis netissä kuinka. Aina voi selitellä sen sillä että muutkin tekee samaa, ihan varmasti. Oletko sä ihan aikuinen ihminen? Kuulostat nimittäin ihan lapselta. Kun ne kaikki muutkin teki niin en mä ole vastuussa...
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:42"]
tähän syyllistyneet av-mammat on siis henkisesti samalla tasolla kuin nämä helsingin nuorisojengiläiset. oh the irony :'DD
[/quote]
kaikki jotka puhuvat niistä ketkä eivät ole paikala, syyllistyvät tällaiseen. väitätkö että et ole itse koskaan ollut laumassa haukkumassa ketään, et vartiaista, et ketään?
se joka on syytön heittäköön ensimmäisen kiven ja nekin jotka eivät puolusta vaan ovat hiljaa ovat yhtä syyllisiä.
ehkä 1 prosentti ihmisistä ajattelee itse eikä mene lauman mukana. eivtkä ole ole niin pelokkaita että ovat hiljaa koska pelkäävät kääntyä isoa joukkoa vastaan.
[/quote]
Eli ei se haittaa vaikka haukkuis netissä kuinka. Aina voi selitellä sen sillä että muutkin tekee samaa, ihan varmasti. Oletko sä ihan aikuinen ihminen? Kuulostat nimittäin ihan lapselta. Kun ne kaikki muutkin teki niin en mä ole vastuussa...
[/quote]
Minä EN osallistu laumailmiöihin, ikinä. En osallistunut lapsena, en osallistu aikuisena.
En ole ollut mukana kirjoittelemassa, mutta pojan vanhemmat saavat syyttää itseäänkin. Lasta ei ole riittävästi opastettu somen käytöstä eikä ole noudatettu FB:n ikärajoja. Tämä on vanhempien tehtävä. Nyt sitten lapsi maksaa vanhempiensa kyvyttömyydestä sillä, että hänen nimensä yhdistetään aina kiusaamistapaukseen. Kannattaa harkita, että ottaisi käyttöön toisen nimensä.
Nii-in. Siinä sopii miettiä jos omasta lapsesta kirjoiteltaisi perättömiä juttuja ja uhkailtaisi väkivallalla. Niinkuin tuossa isä sanoi että tuolla jutulla on hyvin kauaskantoiset seuraukset, pahimmassa tapauksessa tuo seuraa loppuiän.
Siis oliko tämän artikkelin poika se, joka julkaisi videon?
Ylipäänsä netissä kannattaisi suhtautua varovaisesti kaikkeen, missä puhutaan kolmansista osapuolista. Nöitä listoja kiusajista ja pedofiileistä ja raiskaajista on tehty koko netin olemassaoloajan, ja ihmiset jotenkin unohtaa, että me emme vo pelkän listan perusteella tietää mitään siitä, millä pareusteella ja miksi tai kuka sen on luonut. Internetin historian aikana noin 90% näistä listoista on ollut ihan vääriä, ja kyseessä on kiusaajan tai pedofiilin sijasta esim huumekuriirin poliisille narauttanut naapuri, tms.
Sama pätee näihin kovin sympaattisenoloisiin "sairaiden lasten" jms vetoomuksiin. Joissain uutisoiduista tapauksista joku on halunnut tehdä rahaa "sairaan" saamalla empatialla. Toisissa tapauksissa on kyse ollut esim koulukiusaamiseesta, jossa tarkoitus onkin ollut tukkia kiusattavan sähköposti tai facetili "sympatiaviesteillä" "kuilevaa" kohtaan. Ja miettikää, miltä esim teinitytöstä tuntuu saada viestejä siitä, miten surullista on kun hän kohta kuolee...
pointtini on se, että moneen asiaan ei kannattaisi mennä mukaan vaikka olisi miten vahvasti "samaa mieltä" ja mielestään oikeassa, koska netissä ei voi tietää, onko tarkoitus ja vaikutus oikeasti se, mitä luulet.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 09:45"]
Siis oliko tämän artikkelin poika se, joka julkaisi videon?
[/quote]
ei. Siinähän sanottiin että tämä poika kommentoi jossain vaiheessa videosta käytävää keskustelua ja sai siitä vihat päälleen.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 12:29"] Sillä lailla. Kirjoittajat osoittivat useilla vastauksillaan, että eivät ymmärtäneet koko jutun pointtia. Onko todella noin vaikea käsittää kokonaisuutta. Olette poimineet kokonaisuudesta irralleen yhden asian ja vedätte siitä herneet nenään ja taas mopo keulii pahemman kerran. Osoitatte itse kirjoituksessa mainitun vauva-palstan käytöksen todeksi. Tyhmyydellä ei ole näköjään mitään rajaa, tärkeintä on herneen vetäminen nenään. [/quote] Jos maininta vauvapalstasta ja äideistä olisi jätetty väliin, olisi artikkeli ollut ihan asiallinen. Mutta nyt saatiin raivo kohdistettua tähän palstaan ja äiteihin. Tämä lie tarkoitus. [/quote] Niin, siis eihän tätä niin asiallista ja pullantuoksuisten äitien, eiku hups, ei tietenkään äitien vaan vain MIESTEN JA TEINIPOIKIEN pystyssä pitämää ihanaa palstaa saa mainita sivulauseessakaan kiusaamispalstaksi. Täällä kun ei ole törmännyt milloinkaan mihinkään sairaaseen tai haukkumiseen! :)
[/quote]
Tämän saman kirjoittajan tuntee muuten tekstin tyylistä. Hän on kirjoittanut monta viestiä peräkkäin ja kaikki samalla tekstityylillä. Tuli vain mieleen......Kannattaa vaihtaa fonttia, jos haluaa leikkiä montaa eri kirjoittajaa. Sama ihminen jos räksyttää monta viestiä peräkkäin, tulee mieleen jankkaaja....
[/quote] Heh, en yritä leikkiä montaa eri kirjoittajaa. Jos haluaisin, osaisin kyllä :D Ihan useampaan viestiin olen vastannut.
Hassua, olen ollut aaveella jo kymmenkunta vuotta ja ihan liian paljon. Mutta en muista, että täällä olisi lynkattu suomalaista 10 vuotiasta poikaa tämän asian tiimoilta. Lauma vihaisia äitejä...hmmm.Muistan itse lukeneeni niitä ketjuja ja katsoin sen videonkin. Mutta ketään 10 vuotiasta poikaa en todellakaan muista täällä ihan omalla nimellä haukutun. Kyllä ne ketjut oli sellaisia, että hui kauheaa ja hui kamalaa ja jos omaa poikaani noin tulisi somalit kiusaamaan. Ja tätä kiusatun pojan äitiä sääliteltiin, kun pennut huoritteli sitä siinä.
Toinen: Tällä foorumilla nykyään taitaa olla äitejä vähemmistö. Täällä kirjoittaa paljon nuoria poikia ja miehiä. Toinen on se, että jos sattuu olemaan lapsia, miksi on tämän kyseisen miehen mielestä ensisijaisesti äiti, eikä nainen, kuka seisoo mielipiteen takana. Minusta on alentavaa, jos kirjoitetaan, että lauma äitejä kiusaa lasta. Kyllä naiset ovat muutakin kuin äitejä. Täällä on ensinnäkin paljon lapsettomia naisia. Onko tämä isä sitä mieltä, että lauma lakinaisia, hoitajia, kassoja, lääkäreitä ja sitten äitejä hyökkää hänen lapsensa kimppuun. Muuttuuko nainen vain äidiksi, jos hänellä on lapsia.
10 vuotias toiseksi ei tee mitään fb.ssä
En muista tuota tapausta, mutta kyllä meno on ollut pelottavaa. Toivottavasti on vain muutama ihminen, jotka kommentoi sitäkin enemmän.
7 täysin oikeassa. Yleensäkin ärsyttää miesten tapa glorifioida äitiyttä. Nainen ei voi tehdä sitä tai tätä, koska kyseessä on äiti.
Aika naivia ajatella, että vauva-palstalla puhuis vain äitejä.
Muistan tuon jutun, ja ihan tottahan tuossa on, täällä lynkattiin kaikki mamut ja mamulapset, nimineen päivineen, ja kuten huomaatte, monta nimeä oli väärin...
Tällä palstalla on liikaa sairaita ihmisiä, kiusaavat toisiaan, tuntemattomia lapsia, tuntemattomia ihmisiä ja osa suorastaan nauttii kiusaamisesta... En ihmettele, että lapsissakin tätä on niin paljon, surullista.
En ole ollenkaan perehtynyt juttuun aikaisemmin, mutta nyt luin tuon jutun, ja olen todella järkyttynyt niin "fiksujen" suomalaisten sanankäytöistä. Puhutaan raiskaamisesta jne. jne. ja kyseessä on LAPSI! Ällöttävää!!
Tällä palstalla ei äitejä juurikaan enää ole. Lassukoita, ylilautajonneja, veloja, mt-potilaita... koko palsta on mennyt piloille näiden takia.
"Tässä nähdään kiitos siitä, kun somalikusipäät on päästetty suomeen pakoon sotia!! JUMALAUTA KAIKKI LAKUPÖTKÖT HIRTEEN EI KELLÄÄN TUU IKÄVÄ!
"Saatanan koiranpaskan väriset apinat helvettiintollaset saatanan neekeripellet pitäs ampuu vitun turkkilainen skidi. sen pitäs olla vääntämäs mulle just nyt kebabbii eikä hyppimäs toisten silmille..."
Eiköhän nuo ole miesten kirjoittamia. Täysin naurettavaa väittää kyseessä olevan kyseessä "av-mammojen". Ihan muilla palstoilla niitä syyllisiä nimetään ja listoja tehdään. Joihinkin suosittuihin ketjuihin tulee aina paljon muualta porukkaa tänne ja satunnaisia kävijöitä. Tälläkin palstalla on myös paljon miehiä ja lapsettomia naisia. Aika urpo tuo isä, ei uskalla syytellä muita kun "mammoja", kun pitää jotain päästä syyttämään. Kannattaa opettaa lapsille muutekin sitä netin käyttöä ja valvoa menoa siellä.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:31"]
Muistan tuon jutun, ja ihan tottahan tuossa on, täällä lynkattiin kaikki mamut ja mamulapset, nimineen päivineen, ja kuten huomaatte, monta nimeä oli väärin...
Tällä palstalla on liikaa sairaita ihmisiä, kiusaavat toisiaan, tuntemattomia lapsia, tuntemattomia ihmisiä ja osa suorastaan nauttii kiusaamisesta... En ihmettele, että lapsissakin tätä on niin paljon, surullista.
[/quote]
Mutta muistatko, että olisi haukuttu jotain 10 vuotiasta poikaa, joka on kirjoittanut fb.n, että te olette rasisteja. Minä en tällaista muista. Eli tässä taas toteutuu tämä kouhaaminen. Sinäkin menet mukaan tähän uuteen kohuun tarkistamatta lainkaan, mikä tässä on totta, mikä ei. Apu on ihan samalla tavalla kohulehti ja tämän isän juttu kohujuttu. Pystytkö todella seisomaan väitteesi takana, että täällä lynkattaisiin jotain määrättyä 10 vuotiasta poikaa.
Vai hurskasteletko sinäkin juuri siihen tyyliin, mitä tehdään, kun asiasta ei ole oikeaa tietoa.
[/quote]