Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojan etusormi turvonnut "kaksinkertaiseksi" ja on tulikuuma ja -punainen. Mikähän voisi olla?

Vierailija
06.09.2021 |

Ei saa ollenkaan taivutettua. On niin kipeä, että yritettäessä taivuttaa sormea kyyneleet nousee kivusta silmiin. Muut sormet täysin normaalit.

Ollaan menossa illalla lääkärille, mutta ois kiva tietää onko kenelläkään ollut vastaavaa? Tuo oli kuulema alkanut aamulla kipeytymään eikä voinut kirjoittaa koulussa. Terkkarille oli käynyt näyttämässä open pyynnöstä, mutta terkkari kehotti menemään lääkäriin. Ei ollut osannut sanoa mitään. Äkillisesti siis alkanut.

Poika on 16v, urheilullinen, ei aiempia sormivammoja. Yleiskunto hyvä eikä ole kuumetta. Mikä ihme tuossa voi olla? Ollaan pidetty siinä nyt kylmää ja otettu särkylääkettä mutta hirvittävän vaivan pukkasi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusuepäilyn herättyä hakeudutaan viivyttelemättä päivystyspoliklinikkaan.

Vierailija
22/29 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen, niin saat asiantuntija-arvion.

Tuo voi oikeasti vaatia välitöntä hoitoa, koska riskinä on tulehduksen leviäminen muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa ruusuinfektiolta. Eli saman tien lääkäriin.

Vierailija
24/29 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehtunut ilmeisesti, mutta tämä vain veikkaus. Itse menin myös terveydenhoitajalle tulehtuneen sormen vuoksi: punoitti, turvonnut ja kuumetta. Itse epäilin, että on tulehdus ja tarvitsen lääkekuurin. Terveydenhoitaja ehdotti vain rasva laastaria, ei siis tunnistanut tulehdusta. Sanoin tuolle terveydenhoitajalle, että hakee nyt sen lääkärin. Lääkäri kävi ja totesi tulehduksen ja määräsi lääkkeet. Ja terveydenhoitaja haluaa silti laittaa rasvalaastarin sormeen? Lääkäri sanoo, että sormen pitää saada ilmaa. No, en halunnut moittia hoitajaa ja kiitin häntä. Kaikki toisinaan tekevät virheitä. 

Vierailija
25/29 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veritulppa jos on saanut koronarokotteen.

Vierailija
27/29 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin päivystykseen varmuuden vuoksi heti, vaikka onkin lääkäriaika varattuna. Oletteko mitanneet kuumeen? Onko pojalla huono olo? Onko kylmä/vilunväreitä? HETI jos mitään noista tulee, ajatte päivystykseen, vaikka kuinka olisi illalla lääkäriaika!

Vierailija
28/29 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin kipeä että teini itkee kivusta, pitää lähteä heti lääkäriin. Tulehdusarvot varmasti pilvissä...

Vierailija
29/29 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi noin kun olin jotain 13 v. Olin leikannut puukolla vahingossa pienen palan nahkaa sormen nivelen kohdalta, vuollessani jotain puukeppiä. Muutaman päivän kuluttua sormi turposi, muuttui punertavaksi ja tuntui kuumalta, eli se oli tulehtunut. En mennyt lääkäriin. Tulehdusta kesti pari päivää ja sitten se hiipui.