Pojan etusormi turvonnut "kaksinkertaiseksi" ja on tulikuuma ja -punainen. Mikähän voisi olla?
Ei saa ollenkaan taivutettua. On niin kipeä, että yritettäessä taivuttaa sormea kyyneleet nousee kivusta silmiin. Muut sormet täysin normaalit.
Ollaan menossa illalla lääkärille, mutta ois kiva tietää onko kenelläkään ollut vastaavaa? Tuo oli kuulema alkanut aamulla kipeytymään eikä voinut kirjoittaa koulussa. Terkkarille oli käynyt näyttämässä open pyynnöstä, mutta terkkari kehotti menemään lääkäriin. Ei ollut osannut sanoa mitään. Äkillisesti siis alkanut.
Poika on 16v, urheilullinen, ei aiempia sormivammoja. Yleiskunto hyvä eikä ole kuumetta. Mikä ihme tuossa voi olla? Ollaan pidetty siinä nyt kylmää ja otettu särkylääkettä mutta hirvittävän vaivan pukkasi.
Kommentit (29)
Mulle rannekanavaoireyhtymä aiheutti etusormen turpoamisen ja kuumotuksen. En käynyt lääkärissä, lähti pois itsestään googlen kertomilla jumppaohjeilla. Toki kannattaa käydä näyttämässä, itse olin vain laiska niin en mennyt.
Mulle tuli reuma mieleen. Toivottavasti ei ole sitä!
Joku tulehdus. Menkää lääkäriin. Voi levitä verenkiertoon ja aiheuttaa verenmyrkytyksen.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole etusormi.
Kuis tietäjä? Onkos se sitten ukkovarvas joka on kipeä, säteileekö sieltä etusormeen saakka.
Todnäk siinä on ollut pikkuhaava, joka on vain tulehtunut pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Mulle rannekanavaoireyhtymä aiheutti etusormen turpoamisen ja kuumotuksen. En käynyt lääkärissä, lähti pois itsestään googlen kertomilla jumppaohjeilla. Toki kannattaa käydä näyttämässä, itse olin vain laiska niin en mennyt.
Aa okei, en ole kuullutkaan. Kuulostaa aika inhottavalta...
ap
Vierailija kirjoitti:
Joku tulehdus. Menkää lääkäriin. Voi levitä verenkiertoon ja aiheuttaa verenmyrkytyksen.
Tätä minäkin olin tulossa kirjoittamaan. Älkää viivytelkö lääkäriin menoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli reuma mieleen. Toivottavasti ei ole sitä!
No ei kyllä kuulosta reumalta. Reuma ei ala noin yhtäkkiä eikä muutu hetkessä noin kivuliaaksi.
Mulla kynsivallin tulehdus varpaassa ja se on punainen ja arka, mutta arkuus on kyllä lähinnä siinä kynnen vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Okei, ei olisi pitänyt kysyä. Nyt alan stressaamaan liikaa 😅 Onneksi illalla on se lääkäriaika. Ehkä lopetan kuitenkin nyt googlamisen, kun oon aika herkästi stressaantuva ihminen..
ap
Liika tumputus hellittää , kun vähentää.
Mitättömän haavan seurauksena voi saada ruusun ja se pitää hoitaa nopeasti antibiooteilla. Verenmyrkytysvaara.
Menkää lääkäriin heti voi olla verenmyrkytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, ei olisi pitänyt kysyä. Nyt alan stressaamaan liikaa 😅 Onneksi illalla on se lääkäriaika. Ehkä lopetan kuitenkin nyt googlamisen, kun oon aika herkästi stressaantuva ihminen..
ap
Olin just tulossa ap sanomaan, että nyt palsta kiinni. Lääkäri kertoo kyllä ja antaa hoito-ohjeet. Luultavasti ei ole mitään vakavaa. Älä stressaa.
Se ei ole etusormi.