Laivakokin koulutus
Kommentit (5)
Katso se ylen sarja,laivakokin matkassa tms.
German tekee hienoja pottuja .
Kannattaa hakea. Itse olen kokkistuertti ja keittiöt ei ole aina pieniä, vaan välillä myös turhan suuria. Pitää kestää merenkäyntiä. Törnit rahti puolella yleensä kaikkea 3-9 vkon välillä sovittaessa voi olla pidempiäkin. Esim. öljytankkereilla ihan hyvä palkka ja pulaa kokeista. Törnit 6vko ja sitten tietty lomat aina perään 6vko ja ne on palkallisia, lomia kertyy 2,6vrk/kk tämän päälle ja ne maksetaan rahana.
KEittiössä saa itse päättää mitä tekee, jos ei kiinnosta tänään niin tekee vaikka makaronilaatikon. Itse tilataan raaka-aineet mitä halutaan ja saa käyttää luovuutta. Paljon parempaa hommaa kuin maissa ravintolakeittiössä, koska vapaampaa ja itse pystyy vaikuttamaan työn raskuuteen. Jos kiinnostaa niin sinne vaan.
Viking Linellä buffetissa ainakin on helppoa kun laittaa lautasille annoksia valmiiksi ja ns. kylmär ruuat on vain 4 lajia niin eipä kyömäkölläkään tule kiire.
Olen laivatarjoilija ja keittiöapulaisen pätevyyskirja opinnot suorittanut. Laivalla työ mukavaa ja täysi ylläpito. Kävin merenkulkuoppilaitoksen talouspuolen 3v/120ov. Tyytyväinen koulutukseen. Työskentelen tarjoilijana ja pätevyyskirja antaa mahdollisen työskennellä keittiönpuolella.
Peruskakkaa keittiötyötä, mutta minipienissä tiloissa.