Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te bmi22-25 !!!

Vierailija
14.10.2014 |

Mitä syötte? Laittakaa nopeeta listaa ruokarytmistä. Miten liikunta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä sattuu enkä harrasta liikuntaa. Bmi 22, ollut lähes aina. Perinnöllinen juttu, sori.

Vierailija
2/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 3-4 kertaa päivässä, en napostele. Liikun kävellen n. 7-14h viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin syödään mitä sattuu, liikuntaa tulee pienten lasten hoidosta ja leikittämisestä sekä koiran ulkoilutuksesta.

Syön herkkuja just silloin, kun siltä tuntuu. Välillä tosi paljonkin. Mutta lasten takia tulee päivittäin tehtyä ihan tavallista kotiruokaa. Käytän ruuanvalmistuksessa aina oikeaa voita ja kermaa.

Tällä viikolla meidän ruokalistalla on:
Kalakeittoa
Lasagnea
Kanarisottoa
Perunaa ja lihapullakastiketta
Hernekeittoa
Jauhelihaperunalaatikkoa
ja sunnuntaina joku mix tähteistä.

Bmi on 21,5.

Vierailija
4/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

indeksi 22. aamupala, lounas, ip-kahvi, iltapala. harvoin mitään napostelua välissä. hikiliikuntaa 1-3 kertaa viikossa (tunti kerrallaan) ja sen lisäksi joka päivä arkiliikuntaa (kävelyä, portaita, kotiaskareita)

Vierailija
5/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri liiku, työmatkasta tulee n. pari km kävelyä yhteensä päivässä ja siinä oikeastaan se. Syön normaalia kotiruokaa 4 ateriaa päivässä kasvispainotteisesti. En juuri napostele enkä ole perso makealle. Herkuttelen epäterveellisesti ehkä pari kertaa viikossa. En juo juuri koskaan alkoholia enkä tupakoi.

Vierailija
6/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 22-23 on mulle se normaali taso, jossa paino pysyy ilman ihmeempiä dieettejä ja normaalilla hyötyliikunnalla (bussipysäkille kävely, hissin käytön välttely jne).

Yleensä syön aamupalan viimeistään klo 9. Useimmiten reissumies vaihtelevilla päällisillä, välillä esim. kreikkalaista jugurttia, marjoja tai hedelmiä sekä mysliä (kaikki ilman lisättyä sokeria, hedelmäsokeriahan tuossa on).

Lounaan syön puolilta päivin ja sekin vaihtelee. Usein vaikka pienehkö pizzanpala tai suolaista piirakkaa (useimmiten ruispohja ja vähärasvaiset täytteet), jos ei ole omia ruokia niin työpaikan ruokalassa salaattia tai joskus muutakin varsinkin jos sattuu olemaan kalaa. Perunaa, perunamuussia, vaaleaa pastaa tai riisiä en syö oikeastaan koskaan lounaalla, mulle tulee niistä väsynyt olo. Lounaalla en syö myöskään leipää. Jälkiruokaa syön jos on, töissä se on usein makeaa rahkaa, jugurttia tms

Välipalan skippaan välillä, riippuen lounaasta, mutta jos syön niin se on hedelmää, leipä/sämpylä, jälkiruokaa jos en ole lounaalla jaksanut ja välillä pullaa tms makeaa.

Kotona syön viiden kuuden maissa jotain, usein leipää, rahkaa, jugurttia kuten aamullakin ja ilman turhia makeutuksia. Usein illalla tulee vielä syötyä jotain herkkua eli pullaa, karkkia, karjalanpiirakkaa, keksiä jne.

Viikonloppuisin syöminen menee helposti niin, että aamulla syön hieman tukevammin esim. pari paistettua munaa leivän lisäksi, lounas ravintolassa (isommat annokset kuin arkisin, ei kuitenkaan jälkiruokia, alkoholia tai limsaa), karkkia esim. 300g pussi. Aina en jaksa enää illalla mitään tuon satsin lisäksi, mutta jos jaksan niin normaali iltapala.

Minäkään en harrasta ihmeempää liikuntaa josta aina huono omatunto, mutta kotona ollessani olen aika paljon liikkeessä ja touhotan jotain koko ajan, siinä palaa varmaan joitain kaloreita. En pysty esim. kotona makaamaan kahta tuntia sohvalla katsomassa leffaa vaan laitan välillä pyykkejä kuivumaan, järjestän jotain tms.

Makeaa voisin syödä vielä vähemmän, sitä menee lähes päivittäin. En kuitenkaan syö valmiiksi maustettuja jugurtteja tai rahkoja, en juo limsaa, hilloa käytän ehkä joka toinen kuukausi jos paistetaan lettuja (pidän niistäkin enemmän tuoreilla mansikoilla), en juo päivittäin tuoremehua enkä muutakaan mehua, en syö sokerillisia pastilleja enkä makeuta juomaani kahvia tai teetä.

Vierailija
7/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamulla ruisleipää, lämpimillä aterioilla kasviksia ja lihaa, illalla rahkaa tai salaattia. Juoksen ja käyn salilla. Välillä treenipäivinä enemmänkin hiilaria, että jaksaa juosta.

Vierailija
8/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm, mielenkiintosta. Geenit varmasti isona osana. Itte syön aamiaisen klo 6 (herään ennen viittä töiden takia) yleensä leivän tai pari, aamuteen ja proteiinirahkan/maitorahkan/hedelmän klo 8-9, lounas kasvis- ja lihapainotteisesti klo 11-12, välipala tarvittaessa jos päivällinen venyy, päivällinen klo 16-18 ja tarvittaessa iltapala, ei tuu aina syötyä. Diabetes määrittelee aika paljon syömisiä ja syömisrytmiä - täytyy syödä useasti pieniä annoksia, herkkuja en syö kun satunnaisesti vkloppusin tai harvoin töissä. En vaan laihdu. Bmi 28 melkein. Kamalaa! Rasittavaa. Töissä kävelen portauta paljon 0-kerroksesta 3. Kerrokseen, edestakas käytäviä ja nostelen paljon painavia. Työpäivän jälkeen en jaksa lähteä lenkille tms, perustouhua lasten kanssa (ulkoleikkejä yms) eli en oo mikään pelkkä sohvalla makaajakaan. Lihaskunto on ok kun treenaan lihastreenit pari kertaa viikossa ja portaiden kapuamiset ja raskaiden nostelut mukana arjessa.

Mitä väli-, ilta- ja aamupaloja syötte? Loppuu ideat. Tonnikala, rahkat, raejuusto, ananas ja muut hedelmät alkaa välillä maistumaan ihan puulta kun koko ajan syö niitä. :/

Ap

Ps. Kateeks käy teitä hoikkia ja normaalipainosia. Tuli vaan mieleeni, että onko teillä kuitenkin muotoja, ettette ole sellasia tikkuja? :D Mä ennemmin olen tän painonen (en ole läski pituuteni takia, mutta kyllähän tota ylimäärästä on, bmin mukaan voisin kuvitella olevani järjettömän läskin näkönen :D) ja pidän muotojani kun laihdun 15kg ja takamus ja rintavuus katoaa - treenillä niitä saa ylläpidettyä mutta kyllä ne silti voi aika rankasti pienentyä :s :s kaikkea ei voi saada, huoh...

Vierailija
9/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 22, ikää 40, toimistotyö, ei liikuntaa.

Syömiset aamulla pelkkä musta kahvi (ei maistu mikään), lounaalla työpaikkaruokalan ruokaa myös makea jälkiruoka, päivällisellä kotiruokaa joka kesäisin on usein salaatti tai keitto, näin talvella esim. pastaruoka, risotto tms tukevampi. Välipaloja en syö, ei tee mieli, mutta syön kunnon satsit ruokaa kahdella päivän aterioillani enkä yhtään katso kaloreita tai terveellisyytä. Syön mitä mieli tekee eli mitä vaistot käskee syödä.

Vierailija
10/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syö aamupalaa, ei maistu. Iltapäivällä tuhdimpi välipala ja illalla n. klo 19-20 kunnon ruoka. En pidä makeasta enkä napostelusta. Minulla on kohtuuraskas työ jossa tulee liikuttua koko ajan. Ei ehkä suositusten mukainen ruokavalio mutta tämä sopii minulle. BMI 22

Vierailija
11/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi 22, syön aina viisi kertaa päivässä. aamupala esim puuroa ja marjoja ja hunajaa, lounas kasvissosekeitto raejuustolla, välipala pähkinöitä ja banaania, päivällinen kotiruokaa, esim jauhelihakastiketta ja perunaa, parsakaalia ja avokadoa..illalla yleensä 2 viipaletta leipää juustolla ja kalkkunalla ja kurkulla.

Vierailija
12/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 08:46"]Täälläkin syödään mitä sattuu, liikuntaa tulee pienten lasten hoidosta ja leikittämisestä sekä koiran ulkoilutuksesta.

Syön herkkuja just silloin, kun siltä tuntuu. Välillä tosi paljonkin. Mutta lasten takia tulee päivittäin tehtyä ihan tavallista kotiruokaa. Käytän ruuanvalmistuksessa aina oikeaa voita ja kermaa.

Tällä viikolla meidän ruokalistalla on:
Kalakeittoa
Lasagnea
Kanarisottoa
Perunaa ja lihapullakastiketta
Hernekeittoa
Jauhelihaperunalaatikkoa
ja sunnuntaina joku mix tähteistä.

Bmi on 21,5.
[/quote]

Jatkan vielä. Aamupalaksi syön pari leipää yleensä joskus 9-10 aikoihin. Jos syön lounaan, se on yleensä tähteitä edelliseltä päivältä. Iltapäivällä en yleensä syö välipalaa, juon vain kupin kahvia. 16-17 välillä meillä syödään tuo päivällinen, josta laitoinkin jo listan. Illalla saatan syödä pari leipää tai jugurttia tms., mutta usein tulee naposteltua jotain makeaa.
Kun palaan töihin, rytmi on:

Klo 9 aamupalaksi jugurttia ja muroja tai leipää ja hedelmiä.
Klo 13 lounaaksi salaatti
Klo 15-16 "välipalaksi" kahvin kanssa lounaalta jäänyt jälkiruoka
Klo 17.30 päivälliseksi jotain tavallista kotiruokaa
Klo 21.30 iltapalaksi leipää, jugurttia tms. sekä luultavasti taas jotain makeaa.

Mun hoikkuus on geeneissä. Olen hoikka, mutten laiha. Rintoja ei ole nimeksikään, mutta takapuolta löytyy enemmän.

Vierailija
13/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 24, Normaalimpi mulle on BMI 22, Nyt laihiksella siis.

Syön aamulla kaurapuuroa ja juon 2-3 kuppia kahvia rasvattomalla maidolla.

Lounaaksi salaatti tai keitto, kaloreita 300-400 kaikenkaikkiaan

Välipalaksi Skyr rahka

Päivälliseksi jotain kotiruokaa, kuitenkin että kalorit pysyy 300-400.

Näillä mennään.

Vierailija
14/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön arkisin niukasti ja vähärasvaisesti. Paljon hyötyliikuntaa, ei muuta liikuntaa. Viikonloppuisin syön ja juon mitä haluan. Bmi 22,5.

Vierailija
15/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan syö viittäkertaa päivässä. 3-4krt kunnon annokset. En napostele. Karkkia ehkä pari kertaa viikkoon. Bmi22.

Vierailija
16/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI ei ole ihan 22, mutta 21,5 on lähellä joten vastaan.
Aamulla:
Vanukasta/jugurttia/muroja/risifruttia
Leipää
Kahvia
Päivällä:
Mitä ikinä sattuukin olemaan tarjolla, mutta syön kunnon annoksen vaikka ei olisikaan niin hyvää ruokaa.
Iltapäivällä:
Menen aika usein jätskille tai kahville kaupungille (oon kova herkkujen ystävä!) tai syön jotain leipää, pullaa tjsp
Saatan syödä toisenkin ison aterian iltapäivällä
Illalla:
Teetä ja leipää yleensä

Sitten viikonloppuna voin syödä vähän enemmän herkkuja. Alkoholia en juo koskaan, joten siitä ei tule kaloreita.

Poljen joskus kuntopyörällä tai tanssahtelen itsekseni musiikin tahdissa tai käyn lenkillä. Joskus mulla on kausia ku makaan vaan sängynpohjalla ja joskus oon tosi energinen ja aktiivinen. En oikeastaan tarkkaile syömisiäni, syön silloin ku mulla on nälkä ja sen verran ku tuntuu ja liikun kun se on hauskaa.

Vierailija
17/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä lautasella on. Työpaikalla syön lautasmallin mukaisesti. Yhden lämpimän aterian päivässä, loput leipää. Joka päivä karkkia. Suklaata tai sipsejä en syö.  Liikun epäsäännöllisen säännöllisesti.

olen huomannut vuosien varrella eron pulleiden ja laihojen välillä. Se on erittäin selvät: pulleat syövät enemmän. Isompia annoksia, ottavat aina lisää. (Tietty aineen vaihduntahäiröt puoleen tai toiseen ovat eri asia)

bmi 22 ja 46 v

Vierailija
18/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 22
Aamupala n. Klo 6.30. Yleensä joko ruisleipä juustolla, salaatilla ja tomaatilla (levitteenä usein avokado) ja toinen leipä on paahtista maapähkinävoilla. Tai sitten pelkkä ruisleipä ja kaurapuuro mustikoilla. Harvemmin jogurttia myslillä ja mustikoilla sekä yksi leipäpala. Tähän kahvi maidolla.

Ennen lounaat vielä ehkä kahvi.

Lounaalla yliopiston ruokalan kasvis- tai kalavaijtoehto ja reilusti salaattia, pieni kauha esim. riisiä. Lasi soijamaitoa ja lasi vettä. Ei yleensä leipää.

Iltapäivällä joku välipala. Liian usein joku pieni herkku. Tai sitten omena jne.

Illalla iltapalaksi teetä, yksi voileipä, jogurttia marjoilla yms. Ehkä vielä vähän suklaata, jos sitä on.

Viikonloppuisin syön epäterveellisemmin ja epäsäännöllisemmin. Esim. aamiaisen jälkeen saatan syödä seuraavaksi vasta iltakuudelta pitsaa, koska yksinkertaisesti unohdan syödä.

Käyn väh. kerran viikossa juoksemassa ja melkein joka ilta pikkukävelyllä. Kävelen muutenkin tosi paljon päivän aikana n. 5 km jopa ihan hyötyliikuntana.

Vierailija
19/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama teistä tuntuu syövän avokadoa? Miltä se maistuu ja valmistetaanko se jotenkin? Annoksia oon pienentäny jo puoltoista kuukautta sitten, ja jotenki olo on parempi ja kevyempi - paino ei vaan liiku mihinkään suuntaan.

Ap

Vierailija
20/21 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön avocadoa aina leivän päällä margariini n tilalla. Voi syödä ihan sellaisenaan, mutta itse suosin tahnaa missä lisäksi kermaviiliä, sitruunamehua ja ripaus suolaa. Terveellisempää ja ennen kaikkea niin paljon parempaa kuin margariini!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän