Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten rahoittaa opiskelut

Vierailija
13.10.2014 |

Tilanne siis nyt se että hoitovapaani päättyy pian ja minulla ei ole mahdollista palata vakituiseen työhön koska lapsen hoito ei järjesty (yötyö).

Minulla olisi kuitenkin mahdollisuus nyt kouluttautua aikuispuolella ammattitutkintoon mutta en ole oikeutettu aikuiskoulutustukeen koska työkokemus jää alle 8 vuoteen ja kelan laskurin mukaan opintotuki olisi vain 250e.

Kannattaisiko nyt siis irtisanoutua heti ja ilmottautua työkkäriin työttömäksi jos sieltä saisi tukea paremmin kun olen yli 25 eikä ammattitutkintoa ole?
Tuolla kelan tuella emme pärjäisi meinaa mitenkään kun puoliso saa kuussa 1600e käteen josta sitten 1200 menee asumiseen ja sähköön, 100 bussikorttiin ja 250 päivähoitomaksuun ja loput laskuihin, eli elämiseen jäisi kolmelle alle 200e/kk laskujen jälkeen ja siitä pitäisi sitten ruoat, vaipat, vaatteet jne maksaa..vau voimmeko hakea sitten toimeentulotukea.

Pahoittelut sekavasta kirjoituksesta, kaksi viikkoa olisi aikaa tässä sumplia kaikki jos tahdon opiskelemaan ja kovasti tahtoisin en vaan tosissaan tiedä miten rahoitus järjestyisi vai joudunko vaan jatkamaan kotihoitoa vielä koska siitäkin saan tällä hetkellä 460e/kk ja tiukkaa tekee..

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys sosiaaliohjaajaan/sosiaalityöntekijään, hän osaa varmasti neuvoa miten edetä :) Kyllä nuo opiskelukuviotkin saa varmaan sumplittua, jossain tapauksissa voi opiskella esim. työttömyysetuudella..mutta näistä asioista tietää paremmin asiaan perehtyneet. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla