Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppauksen lopettaneet: alkoiko pekoni ja munat tulla korvista ulos

Vierailija
13.10.2014 |

vai miksi lopetit?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne pyllystä tulee edelleenkin. Tiivistettynä.

Vierailija
2/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä syön tosi vähän pekonia ja munia aamiaiseksi, ehkä kerran kuukaudessa! On niin paljon muutakin mitä voi syödä - yleensä syön aamulla marjasmoothien tai -rahkan, juustoa, kasviksia tms.

Munakas on mulle ennemminkin lounas, viimeksi lauantaina söin munakasta tryffelin kanssa. Ihan herkkua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes karppaa, ja tiedän silti, että karppaus != munat-ja-pekoni-ruokavalio.

Vierailija
4/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin, koska aloin liikkua enemmän. Lihasten kasvatus sujuu paremmin, kun syö enemmän hiilaria. Syön silti edelleen myös runsastasvaisesti kuten karpatessa.

Vierailija
5/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 08:48"]

Lopetin, koska aloin liikkua enemmän. Lihasten kasvatus sujuu paremmin, kun syö enemmän hiilaria. Syön silti edelleen myös runsastasvaisesti kuten karpatessa.

[/quote]

Mistä lähtien sokeri on kasvattanut lihaksia?

Vierailija
6/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 08:48"]

[/quote]

Mistä lähtien sokeri on kasvattanut lihaksia?
[/quote]

Kyllä lihaskasvu sekä treenistä palautuminen sujuu paremmin runsaammilla kuin vähillä hiilareilla. Lisäksi nukun paremmin.

Vierailija
7/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 08:37"]No mä syön tosi vähän pekonia ja munia aamiaiseksi, ehkä kerran kuukaudessa! On niin paljon muutakin mitä voi syödä - yleensä syön aamulla marjasmoothien tai -rahkan, juustoa, kasviksia tms.

Munakas on mulle ennemminkin lounas, viimeksi lauantaina söin munakasta tryffelin kanssa. Ihan herkkua!
[/quote]

Ihan mielenkiinnolla, mitä laitat marjasmoothieen? :)

Vierailija
8/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin, koska en huomannut karppauksesta itsellen mitään hyötyjä. Sen sijaan suunnistuksessa, jota harrastan, oli haittaa: kestävyyskunto heikkeni selvästi vähähiilihydraattisen myötä. 

Vierailija
9/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin karppauksen koska ilman karppaamista kärsin makeanhimosta, ja se makeanhimo palasi aina kun sorruin ostamaan suklaapatukan tai syömään jonkun pullan kylässä. Eli käytännössä itsekurini ei riittänyt pysymään täysin ilman makeaa eikä lopettamaan makean syöntiä aina uudestaan. Syön varmaan edelleen hieman entistä karpimmin, koska en enää syö vähärasvaisesti enkä silti ole lihonut.

Karpatessa söin pekonia varmaan kerran kuukaudessa, ja yhden munan päivässä.

Vierailija
10/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin ja elämäntavat meni ihan pyllylleen. Ensin en syönyt oikeastaan mitään, sitten söin vain sitä mikä maistui. Karppaus jäi, harmi, nyt haluaisin takaisin "ruotuun" mutta jostain syystä makeasta ja tärkkelyksestä on tällä kertaa vaikeampi pyristellä eroon.

Vierailija
11/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 08:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 08:37"]No mä syön tosi vähän pekonia ja munia aamiaiseksi, ehkä kerran kuukaudessa! On niin paljon muutakin mitä voi syödä - yleensä syön aamulla marjasmoothien tai -rahkan, juustoa, kasviksia tms. Munakas on mulle ennemminkin lounas, viimeksi lauantaina söin munakasta tryffelin kanssa. Ihan herkkua! [/quote] Ihan mielenkiinnolla, mitä laitat marjasmoothieen? :)

[/quote]

Useinmiten teen sen gefiluspiimään (estää hiivatulehduksia) mutta myös rahkaan tai ukkojuggeen, lisäksi marjoja, hedelmiä, joskus siemeniä ja pähkinöitä, sokeritonta mehukeittoa jos on. Mitä milloinkin. Olen hulluna smoothieihin ja nää pitää nälän tosi hyvin!

Vierailija
12/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ei ne hiilarit kasvata lihasta :D proteiinia, proteiinia!!

[/quote]

Vierailija
13/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt yhtäkään kananmunaa koko aikana ja pekoniakin viimeksi paistoin johonkin keittoon. Kuvitteleeko joku vielä oikeasti karppaamisen olevan pelkkää kananmunaa ja pekonia?

Vierailija
14/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:05"] 

Heh, ei ne hiilarit kasvata lihasta :D proteiinia, proteiinia!!

[/quote]
[/quote]

Proteiini on se rakennusaine lihaksille. Hiilarit (ja vähemmässä määrin rasva) on taas sitten "työmiehet", jotka rakentaa niitä lihaksia.

Vierailija
15/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkanut tulla korvista, mutta en onnistunut yhdistämään karppausta ja vähäproteiinista ruokavaliota. Mulla todettiin siis munuaisvaurio ja jouduin vähentämään proteiinien määrää sekä lisäämään hiilarien määrää.

Vierailija
16/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 23:10"]

vai miksi lopetit?

[/quote]

4v karppausta, -22kg. ei ole mitään syytä lopettaa. tämä on elämäntapa. maukasta ruokaa kun osaa maustaa

Vierailija
17/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas päin vastoin: sokerinhimo pysyy kurissa vain kun on vähillä hiilareilla muutenkin, esim. leivän syöminen aiheuttaa sen että tekee mieli karkkia jne jne. Mut mä oonkin sokeririippuvainen :(

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 09:00"]

Mä lopetin karppauksen koska ilman karppaamista kärsin makeanhimosta, ja se makeanhimo palasi aina kun sorruin ostamaan suklaapatukan tai syömään jonkun pullan kylässä. Eli käytännössä itsekurini ei riittänyt pysymään täysin ilman makeaa eikä lopettamaan makean syöntiä aina uudestaan. Syön varmaan edelleen hieman entistä karpimmin, koska en enää syö vähärasvaisesti enkä silti ole lihonut.

Karpatessa söin pekonia varmaan kerran kuukaudessa, ja yhden munan päivässä.

[/quote]

Vierailija
18/18 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai työmiehiä :D hitto tältä palstalta saa aina päivän parhaat naurut :D

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:05"]  Heh, ei ne hiilarit kasvata lihasta :D proteiinia, proteiinia!!   [quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 08:48"] Lopetin, koska aloin liikkua enemmän. Lihasten kasvatus sujuu paremmin, kun syö enemmän hiilaria. Syön silti edelleen myös runsastasvaisesti kuten karpatessa. [/quote] [/quote] Proteiini on se rakennusaine lihaksille. Hiilarit (ja vähemmässä määrin rasva) on taas sitten "työmiehet", jotka rakentaa niitä lihaksia.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän