Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ristiäismenu

Vierailija
13.10.2014 |

Meillä tulee olemaan: broilervoileipäkakku (halusin jotain muuta kuin kinkkua tai kalaa), lohituulihatturulla (x2), pastasalaatti (kinkkua), juustokakku (pitäisikö olla kaksi?), pavlova (tarjoillaan valmiina annoksina kupeista), suklaamuffinssit ja täytettyjä pikkuleipiä.

Aikuisia paikalla 15 ja kolme niin pientä lasta että eivät oikeastaan mitään näistä varmaan syö (alle 2v)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli hyvä menu. Söisin mielelläni kaikkia tarjottavia. Salaatitkin sopivat hyvin varsinkin, jos kahvipöytä on noutopöytätyylinen. Pastasalaatista saa juhlavan, jos siihen käyttää hyviä raaka-aineita, eikä heitä mitään hemapa-pussia pakastimesta tai Myllyn Paskinta sarvimakaronia.

Vierailija
2/33 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisikö salaatiksi esim. halloumisalaatti? Tai sellainen, jossa esim. fetaa/vuohenjuustoa/mozzarellaa/parmesanlastuja? Salaatin sekaan pähkinöitä, jos ei ole allergiaa.

Tai salaattiin parmankinkkua ja hunajamelonia?

Broilerivoileipäkakun juhlavampi vaihtoehto voisi olla porovoileipäkakku? Broileria ja fetaa (ja pinaattia) voisi olla mielummin salaatissa tai suolaisessa piirakassa.

Helppoja ja kauniita sormisyötäviä saa, kun tekee vietnamilaisia kesärullia (googlaa kuvia, täytteissä vain taivas rajana).

Ihanalta kuulostaa kylläkin tarjoilut jo tuollaisenaan kuin ap ne esitti, nälkä tuli! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista niille, jotka osasi hyviä salaattivaihtoehtoja ehdottaa!

Taidan tehdä jonkin tosiaan kevyemmän version tehdä, mutta tuon pastasalaatin kaveriksi.

Porovoileipäkakku kuullostaa ihan kivalta, mutta porosta tulee mieleen ei-niin-maukas liha, jota olen joskus syönyt... Voileipäkakkua emme tee itse, joten täytyy kysyä pitopalvelulta asiasta...

Vierailija
4/33 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 siis ap

ja niin paljon hyviä vaihtoehtoja, että iskee valinnan vaikeus! :D

Vierailija
5/33 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta.

Ot, en ole koskaan ymmärtänyt salaatteja kahvipöydässä.

Vierailija
6/33 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa lajissa on lihaa. Ehkä teille ei ole tulossa kasvissyöjiä tai muita jotka eivät noita broilelia tai lohta syö? 

Vierailija
7/33 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä!

Joku voi tarjota esim. ristiäisissä ihan ruoanki eli esim. jonkin keiton, jonka sivussa leipää sun muuta. Voileipäkakku ja salaatti tai jotain sinne päin on ruokaisa lisä, kun haluaa tarjota muutakin kuin sokeria.

Ap

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:13"]

Kiitos tiedosta.

[/quote]

Vierailija
8/33 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tulossa kasvissyöjiä.

Ap

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:15"]

Jokaisessa lajissa on lihaa. Ehkä teille ei ole tulossa kasvissyöjiä tai muita jotka eivät noita broilelia tai lohta syö? 

[/quote]

Vierailija
9/33 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:13"]

Kiitos tiedosta.

[/quote]

Ole hyvä!

Joku voi tarjota esim. ristiäisissä ihan ruoanki eli esim. jonkin keiton, jonka sivussa leipää sun muuta. Voileipäkakku ja salaatti tai jotain sinne päin on ruokaisa lisä, kun haluaa tarjota muutakin kuin sokeria.

Ap

[/quote]

Ruuan tarjoamisen ymmärrän oikein hyvin. Sen sijaan salaatteja kahvipöydässä en, varsinkin kun nimenomaan kahvitarjoiluun sopiviakin suolaisia on.

Vierailija
10/33 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään salaateista tarjoilupöydissä juhlasta riippumatta :)

Vierailija
11/33 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hyviltä kaikki komponentit erikseen, mutta aika tuhti setti. Jos olisin itse vieraana, niin johonkin väliin kaipaisi kevyttä ja raikasta. Tosin nyt on kyllä syksy, että sen puoleen toki ihmiset saattavat haluta vähän "rankempaa" ruokaa.

Vierailija
12/33 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein herkulliselta kuulosti! Itse vieraana toivoisin, että pastasalaatin sijasta olisi vaikkapa raikas katkarapusalaatti ja vineigretteä. pastasalaatit on helposti hieman arkisia ja tunkkaisia.

Vierailija
13/33 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, salaatit voi jättää syömättä, jos ei niitä ihmetykseltään pysty syömään.

Vierailija
14/33 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi olikin tarkoitus olla kaksi salaatti, joista toinen juurikin jokin kevyempi. Täytynee ehkä vielä vaihtaa tuo pastasalaatti... kaikissa suolaisissa on muuten raskaita rasvaisia maitotaloustuotteita.

Ap

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:30"]

Oikein herkulliselta kuulosti! Itse vieraana toivoisin, että pastasalaatin sijasta olisi vaikkapa raikas katkarapusalaatti ja vineigretteä. pastasalaatit on helposti hieman arkisia ja tunkkaisia.

[/quote]

Vierailija
15/33 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:31"]

Joo, salaatit voi jättää syömättä, jos ei niitä ihmetykseltään pysty syömään.

[/quote]

No minä nyt lähinnä ajattelen tarjoilun ja syömisen kannalta. Jos kaikki muu on lusikalla tai sormin syötävää, tuntuu jokseenkin hankalalta yhdistää samaan kokonaisuuteen haarukalla syötävää, yleensä jotain kastiketta, majoneesi tai muuta vastaavaa sisältävää ruokaa. Eri juttu, jos on takoitus ottaa suolaiset ja makeat erikseen (ja molemmille löytyy erikseen lautaset!), mutta kahvitarjoilussa usein otetaan kaikki samalle (pienehkölle) asetille.

Eli ihan käytännön kannalta, ei vittuiluna. Anteeksi jos pahoitin jonkun mielen.

2

Vierailija
16/33 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattiehdotuksia, jos jätän tuon pastasalaatin pois? Ei voi olla esim. tuota katkarapusalaattia, kun osa vieraista ei voi kalaa tai vastaavia syödä.
Ap

Vierailija
17/33 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta ei kuulosta hyvältä.

Ensinnäkin broilerivoileipäkakku, hyi olkoon, miksi ette tehneet kasvisvoileipäkakkua? Maistuisi kaikille.

Liian vähän makeaa myös. Onko suklaamuffinnit tehty reilun kaupan suklaasta? Jos ei niin en söisi...

Vierailija
18/33 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 23:20"]

Salaattiehdotuksia, jos jätän tuon pastasalaatin pois? Ei voi olla esim. tuota katkarapusalaattia, kun osa vieraista ei voi kalaa tai vastaavia syödä. Ap

[/quote]

Papusalaatti! Herkkua! :)

Vierailija
19/33 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältä kuulostaa. Itse olen kyllä kasvis-kala syöjä joten vähän ihmettelisin liharuokien määrää mutta jos teillä on vain lihansyöjiä niin mikäs siinä.

Meilläkin on tulossa ristiäiset, noin 15 vierasta, ei lapsia. Menuna: lohikeittoa (kermaista, täyteläistä), ruisnappeja, fetapiirakkaa, juustokakku, mansikkakakku, macaronseja. Lasit kuohuviiniä otetaan tullessa ja muuten teetä ja kahvia juomana sekä kivennäisvettä ja limua. Ehkä jokin salaatti, mietinnän alla.

Vierailija
20/33 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 23:20"]

Salaattiehdotuksia, jos jätän tuon pastasalaatin pois? Ei voi olla esim. tuota katkarapusalaattia, kun osa vieraista ei voi kalaa tai vastaavia syödä. Ap

[/quote]

Fetasalaatti? Tai joku muu juustosalaatti, esim. sinihome-pähkinä-päärynä. Kun kaikessa muussa on lihaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi