Onko taksinkäyttösi lisääntynyt?
Ennen taksiuudistusta kuljin taksilla tosi harvoin ja vain silloin kun oli ihan pakko. Nykyään otan Uberin paljon pienemmällä kynnyksellä, jos ei huvita julkisilla mennä. Muilla samaa?
Kommentit (20)
Mulla on kuukausilippu. Harvoin käytän taksia.
Ei. Olen käyttänyt taksia ehkä 5 kertaa elämässäni.
Ei. Loppui n. 30 vuotta sitten ja sen jälkeen en ole käyttänyt lainkaan.
Olen lopettanut taksin käytön kokonaan. Aikaisemmin tuli ajaeltua melko matalalla kynnyksellä.
En aja koskaan taksilla. Ei toimi ja hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten? Ennenhän se vasta hankalaa oli, kun piti soittaa palveluun tai kävellä tolpalle. Nyt voi vain appilla tilata ja katsella kartasta milloin taksi kurvailee tapaamispaikalle.
ap
Taksilla ajo on niin halpaa nykyään Boltin ja Uberin ansiosta, että paljon tulee ajettua. Ennen esim maksoi 30 km kotimatka Helsingistä 70-90 Euroa. Nyt pääsee halvimmillaan alle 30 E.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten? Ennenhän se vasta hankalaa oli, kun piti soittaa palveluun tai kävellä tolpalle. Nyt voi vain appilla tilata ja katsella kartasta milloin taksi kurvailee tapaamispaikalle.
ap
Tämä saattaa tulla yllätyksenä, mutta taksiuudistus huononnuksineen ei varsinaisesti liity sovelluksien käyttöönottoon.
Käytin viimeksi taxia 1982,eli ei taida olla lisääntynyt.
Palkka ja ikä on vaikuttanut enemmän. Nykyään saatan mennä lentokentälle taksilla, jos on aikainen lento.
On aivan irrelevanttia kysyä tällä palstalla ihmisten taksinkäytöstä, tietäen että useimmilla ei ole varaa edes kävelyyn, tai sitten aloittaja on porvoosta.
Ei ole, koska käytän hyvin vähän taksia, ehkä noin kerran 2-3 vuodessa.
En ole käyttänyt taksia kuin kerran uudistuksen jälkeen. Silloinkaan en maksanut itse.
ei, skuutilla on nåppärä mennä keskustassa
Ei juurikaan, viimeksi käytin 10 vuotta sitten.
En taksiuudistuksen jälkeen. Outoja tyyppejä näyttää olevan, en uskalla sellaisen kyytiin nousta. Kesällä menen pyörällä tai skuutilla, talvella bussilla. Pitää palata kotiin sellaiseen aikaan, että pääsee vielä bussilla tulemaan.
Suunnilleen kerran vuodessa käytän taksia kun vien kissan eläinlääkärille. Mikään bussi ei mene sinnepäin ja en viitsi kantaa kissaa sitä kahta kilometriä. Muuten kuljen jalan ja joskus bussilla jos laiskottaa tai sää on huono.
En ole käyttänyt taxia 20 vuoteen. Tuskin käytänkään. Kerran kävelin vantaalta helsinki vantaan lentoasemalle vetäen matkalaukkua perässä. Matkaa tuli 12 km.
Eipä ole. Olen viimeksi matkustanut taksilla varmasti lähes 10 vuotta sitten.