Mitä liikkuu päässä henkilöllä, joka ajaa moottoritiellä peräkärry perässä 130km/h?
Yritin hetken pysytellä perässä, mutta luovutin pian. Tämä nopeus oli todellinen, ei mittarin mukainen.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti näin tietämätöntä jengiä ettei tiedä mitä nopeutta saa ajaa peräkärryn kanssa? Siis joku väittää että 120? Hei oikeesti nyt!
Kyllä normaalilla järjellä varustettu autoilija tietää että kärryn kanssa ei ajeta kuten ilman kärryä.
Eräs idiootti veti isoa venettä motarilla ja ajoi 130 km/tunnissa
Vierailija kirjoitti:
Kärryn kanssa saa ajaa nykyään 120kmh, ihan normaali vauhtihan tuo on suurelle osalle autoilijoista.
Ei saa, vaan 100:n alueella max 100 km/h. Toivon kaikkien idioottien korttien kuivuvan mahdollisimman pitkään.
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/perakarryn-vetaminen-au…
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen rapsakka 30 km/h ylinopeus. Siinä lähtee kuljettajalta ajokortti heti. Hengenvaarallista touhua niin itselle kuin muille tienkäyttäjille.
Ei välttämättä lähde. Itse olen ajanut tutkaan 60 km/h alueella 98 km/h, ja poliisit eivät edes puhuneet kortin lähtemisestä. Päiväsakkoja tuli toki.
Mä olen lakannut miettimästä, mistä milloin kenenkin törttöilijän päässä liikenteessä liikkuu. Välillä niistä löytyy jonkinlainen kieroutunut logiikka, välillä ei mitään, yleensä luotetaan muiden tielläliikkujien pelastavan tilanteen. Mua ei kohta huvita ajaa enää mihinkään!
Teknisesti ottaen peräkärryn tosiasiallinennopeus on 0 km/h. Se on kytketty auton perään joten se vain näyttää liikkuvan 130km/h.
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa on monilla suurilla valtateillä 70 mph rajoitus. Käytännössä liikenne kulkee n. 75-80 mailia tunnissa (n. 120-130 km/h) myös sen peräkärryn kanssa.
Myös rekka-autot ajaa samaa vauhtia, siellä ei ole rekoille ajoneuvokohtaista rajoitusta erikseen, kuten täällä.
70 mailia tunnissa on kylläkin 112 km/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa on monilla suurilla valtateillä 70 mph rajoitus. Käytännössä liikenne kulkee n. 75-80 mailia tunnissa (n. 120-130 km/h) myös sen peräkärryn kanssa.
Myös rekka-autot ajaa samaa vauhtia, siellä ei ole rekoille ajoneuvokohtaista rajoitusta erikseen, kuten täällä.
70 mailia tunnissa on kylläkin 112 km/h.
Niin on, väitettiinkös siinä jotakin muuta?
Ja kun sitten käytännössä ajetaan n. 75-80 mailia tunnissa, niin siitä tulee n. 120-130 km/h.