Vierailija

12v lapsi joutui isänsä luona siivoamaan monta tuntia ja käymään yksin kaupassa, koska isä oli päättänyt että sukulaiset kutsutaan juhlimaan lapsen synttäreitä. Oikeat synttärit oli jo viime kuussa, jolloin lapsi sai kutsua kavereita kylään luonani. Minusta on ajatuksena kiva, että isäkin halusi niitä juhlistaa, mutta pitääkö tuon ikäisen todella järjestää synttärinsä itse? Lapsi siis ei olisi halunnut, mutta isä pakotti.

Ja siis syy, miksi joutui siivoamaan, oli se että isän viikonloppu oli mennyt golfatessa ja äitipuoli ei ollut kotona. Lapsi on usein ahdistunut, kun tulee isältään ja nyt eilen sanoi, ettei haluaisi enää mennä sinne. Mitä teen?

• ylös 14
  • alas 5

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Kuulostaa siltä, että haet nyt jotain vikaa miehestä. Päästä irti ja anna olla. En tiedä onko normaalia ja kuka olisinkaan normaalia määrittelemään, mutta kirjoituksesi kuulostaa siltä, kuin katselisit kyseisen ihmisen toimia sellaisten linssien läpi, että mikä tahansa teko on vääränlainen teko.

• ylös 8
  • alas 32
Vierailija

No mitä tarjoiluja siellä oli ollut, tuskinpa lapsi nyt kaikkea yksin järjestänyt?

Ja mitä piti sisällään  "monen tunnin" siivous? Lapset voivat kertoa aikamääreitä miten sattuu ja todellisuudessa saatettu pyytää siivoamaan oma huone tai pyyhkimään pölyt jne sillä välin kun isä ja äitipuoli ovat poissa. Kyllä voi sen vaatiakin jo tuon ikäiseltä.

• ylös 26
  • alas 4
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Hyvä että edes toinen vanhemmista opettaa lasta pärjäämään aikoinaan tulevaisuudessa itsekseen ja että siivoaminen kuuluu kaikille huushollissa asuville

• ylös 10
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että haet nyt jotain vikaa miehestä. Päästä irti ja anna olla. En tiedä onko normaalia ja kuka olisinkaan normaalia määrittelemään, mutta kirjoituksesi kuulostaa siltä, kuin katselisit kyseisen ihmisen toimia sellaisten linssien läpi, että mikä tahansa teko on vääränlainen teko.

Ei kuulosta!

Kysehän 12-vuotiaasta! Joka ei halua mennä isälleen ja silloin ei tarvise mennä!

Lain mukaan hän saa itse päättää! Ikä 12! Saa päättää ja: sehän on lapsen oikeus vanhempaan eikä toisinpäin joten jos lapsi ahdistuu eikä halua mennä niin ei tarvi!
Kysy vaikka sossuilta! Ap! Kuuntele lastasi!

• ylös 17
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei pidä paikkaansa. Olen jo vuosia yrittänyt pikemminkin tukea lapsen ja isän suhdetta. Haluaisin, että asiat toimisivat siellä, mutta olen surullinen lapsen puolesta että näin ei ole käynyt. En ole yrittänyt omia lasta tai vieraannuttaa häntä isästään, lapsi käy tasapuolisesti sielläkin. Mutta ihmettelen hänen toimintaansa. ap

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Ap: n velvollisuus on kertoa lapselleen hänen oikeuksistaan!

Eipä voi toinen vanhempi luokseen pakottaa jos lapsi ei halua. Ikä 12! Otetaan huomioon.

• ylös 13
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mitä tarjoiluja siellä oli ollut, tuskinpa lapsi nyt kaikkea yksin järjestänyt?

Ja mitä piti sisällään  "monen tunnin" siivous? Lapset voivat kertoa aikamääreitä miten sattuu ja todellisuudessa saatettu pyytää siivoamaan oma huone tai pyyhkimään pölyt jne sillä välin kun isä ja äitipuoli ovat poissa. Kyllä voi sen vaatiakin jo tuon ikäiseltä.

Oman huoneen siivous, vessan siivous, keittiön siivous, tasojen pyyhkiminen, kaupassa käynti jne. Minusta olisi riittänyt, että siivoaa oman huoneensa. ap

• ylös 12
  • alas 8
Vierailija

Tuo satuilusi on se mitä sinä haluat kuulla kelvottomasta exästäsi, totuus taitaa kuitenkin olla hieman toista.

• ylös 3
  • alas 12
Vierailija

Tämä on jotenkin outo aloitus. Kyllä minä kävin tuon ikäisenä useinkin kaupassa yksin ja se oli ihan normaalia, niin kävivät kaikki muutkin (2000-luku).

Sillä on tietenkin väliä, jos lapsi ei halua käydä isänsä luona. 12-vuotiasta ei käsittääkseni voi enää tapaamissopimuksellakaan pakottaa, jos lapsi ei itse halua.

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oman huoneen siivous, vessan siivous, keittiön siivous, tasojen pyyhkiminen, kaupassa käynti jne. Minusta olisi riittänyt, että siivoaa oman huoneensa. ap

Minkä ikäiseltä sitten voi alkaa vaatia enenmän?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tämä on jotenkin outo aloitus. Kyllä minä kävin tuon ikäisenä useinkin kaupassa yksin ja se oli ihan normaalia, niin kävivät kaikki muutkin (2000-luku).

Sillä on tietenkin väliä, jos lapsi ei halua käydä isänsä luona. 12-vuotiasta ei käsittääkseni voi enää tapaamissopimuksellakaan pakottaa, jos lapsi ei itse halua.

12 vuotiasta kuullaan, mutta ei hän mitään vielä saa päättää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos joka ukon kanssa pitää lisääntyä ennenkuin siirtyy seuraavaan voi varautua siihen että joka lapsella on toisessa kodissa eri käytäntöjä kuin sinun luonasi

Jos sinusta riittää että lapsi siivoaa oman huoneensa, puunaa sinä loput asunnosta. Jos isän luona myös yhteisten tilojen huolehtiminen kuuluu asiaan niin ole sinä puuttumatta siihen

• ylös 2
  • alas 12
Vierailija

Nainen on naiselle susi!

Ap ei kostamassa.

Ettekö osaa lukea? 12-v saa itse päättää.

Teilläkö on sattunut ne maailman parhaat miehet 😃

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tottakai lapsi käy yksin kaupassa useinkin, siitä ei ole kyse. Halusit nyt vain ymmärtää jotenkin väärin. Mutta minusta on surullista, että lapsen piti tehdä tuo omien synttäreidensä takia eikä isä voinut tehdä sitä. ap

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Ei vaan mene ja sillä siisti.
Isältäkö tuollaine kuulostaa?

Ei vaan uuden akan miellyttämiseksi isä tuon tekee . Vaikka nuoletuttaa lattiat.

Ei kuulosta olevan kovin hyvä tunnesuhde isäänsä. Isä ei osaa eikä sitä kiinnosta. Isää kiinnostaa kylmä kapitalismi.

Vierailija

Olisi ollut ok, jos lapsi olisi tehnyt kaikkea tuota yhdessä isänsä kanssa. Nyt laiska isä käyttää omaa lastaan henkilökohtaisena palvelijana, jonka avulla hän kiillottaa mainettaan muka hyvänä isänä sukulaistensa silmissä. Olisin tuossa tilanteessa äitinä ihan aiheesta suuttunut ja eksä saisi kuulla kunniansa.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tottakai lapsi käy yksin kaupassa useinkin, siitä ei ole kyse. Halusit nyt vain ymmärtää jotenkin väärin. Mutta minusta on surullista, että lapsen piti tehdä tuo omien synttäreidensä takia eikä isä voinut tehdä sitä. ap

Kysy siltä uudelta ak-alta että järjestääkö hän itselleenkin juhlat samoin?

Vierailija

Ei tuo minusta kovin hurjalta yksittäisenä asiana vaikuta... Meillä 3v siivoaa jo oman huoneensa (=lelut paikoilleen), kyllä 12v pitäisi jo sen verran muihinkin kotitöihin osallistua, ettei mikään pölyjen pyyhintä ja tiskinoneen täyttäminen kerran vuodessa (?) pitäisi olla liiaksi.

Siihen pitää toki tarttua, jos lapsi ei halua isällään käydä, mutta ensin kannattaa harrastaa sen verran itsekritiikkiä, että pohtii, onko syy kuitenkin siinä, että äiti vaatii vähemmän ja esiteini vain iälleen tyypillisesti sitten nurisee?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.