En uskalla autolla Helsingin keskustaan
Voisiko joku neuvoa, mihin voisin pysäköidä autoni (ihan maksullisesti) tullessani Turusta Helsinkiin moottoritietä ja jatkaa siitä taksilla keskustaan? Ei siis tarvitse olla asema.
Kommentit (42)
Vaikka jonnekin Espooseen kadunvarteen, siellä menee metrorata myös niin ei välttämättä tarvitsisi taksia.
Siitä vaan alat etsimään kadunvarsipaikkaa, kun moottoritie loppuu. Ja jos haluat halliin ajaa, niin Paciuksenkadulla on aimoparkin halli.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka jonnekin Espooseen kadunvarteen, siellä menee metrorata myös niin ei välttämättä tarvitsisi taksia.
Parkkeeraa vaikka Munkkivuoren ostarille, siinä on parkkihallikin. Motarin päästä jäänyt vasemmalle ja seuraavista liikennevaloista vasemmalle, sitten heti oikealle.
Mä olen joskus jättänyt siihen motarin päässä olevalle Hesburgerille. Siis kun tullaan Helsinkiin. En tiedä onko se maksullinen.
Olen myös ihan onneton ajamaan Helsingissä.
https://www.hsl.fi/matkustaminen/liityntapysakointi?display=map&type=al…
Ei missään tapauksessa Pasilaan saakka!
Leppävaarassa on iso (ilmainen) liityntäparkki aseman vieressä (Turuntien varrella). Pääsee nopeasti moottoritien liittymästä ja asemalta löytyy lähijunayhteydet keskustaan. Taksiasema on tällä hetkellä evakossa terminaalin remontin takia, mutta tilaamalla saa vaikka suoraan sinne liityntäparkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Espoossa on kadunvarsilla pysäköinti rajoitettua tai maksullista. Eikä Turusta saapuvan kannata metron varrelle ajaa muutenkaan. Leppavaara on suoraan Turun moottoritien varrella. Siitä pääsee lähijunalla suoraan keskustaan. Auton voi jättää ilmaiseen liityntäpysköintiin.
Mä en ymmärrä vaikeutta. Länsiväylällä suoraan parkkihalliin Ruoholahdenkadulta
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä vaikeutta. Länsiväylällä suoraan parkkihalliin Ruoholahdenkadulta
Mistä lähtien Turun moottoritie on tullut Länsiväylälle?
Miksi lähteä kikkailemaan jonnekin Länsiväylälle, kun moottoritien päästäkin löytyy halleja?
Turun motarilta Kehä kakkoselle ja siitä Länsiväylää Hanasaaren liittymään asti. Ihan Länsiväylän vieressä on maksuton liittymäparkkis. Koivusaaren metroasema parin minuutin kävelymatkan päässä.
Itse ajan keskustaan aina Länsiväylää pitkin Turun suunnasta tullessa. Paljon nopeampi reitti Kehä II kuin Munkkiniemen kautta.
Itse taas en uskaltaisi käyttää taksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajan keskustaan aina Länsiväylää pitkin Turun suunnasta tullessa. Paljon nopeampi reitti Kehä II kuin Munkkiniemen kautta.
Kiva tietää, mutta nyt ei oltu menossa autolla keskustaan, vaan etsittiin parkkipaikkaa keskustan ulkopuolelta.
Uudeltamaalta ei saa nykyään valkoihoisia taksikuskeja. Se kannattaa ottaa huomioon vaara-arvioinnissa.
Uskallatko ajaa kuitenkin lähiössä? Sinuna ajaisin auton Turun motarilta Kehä II:sta länteen ja Ison Omenan parkkihalliin (lataa niiden appi, niin saat ekat 4h ilmaiseksi) ja siitä metrolla keskustaan. Tai Turun motarilta ylös Leppävaaraan ja Sellon parkkihalllin ja siitä junalla keskustaan. Mutta aika vaivaton on myös kyllä sama Kehä Ii ja Länsiväylää ja Ruoholahden sillan yli Kampin parkkihalliin, joudut Helsingin keskustaan 3 minuutiksi. Ainoa hankala kohta on just siinä parkkihallin ovella sisäänajettaessa liikenneympyrä, varo ratikkaa siinä, muuten sekin menee ihan OK. Ja sieltä poistuminen on myös hyvin vaivatonta.
Olen lande, apua mikä tuo Uudenmaan taksien vaarallisuusjuttu on??
Vierailija kirjoitti:
Uudeltamaalta ei saa nykyään valkoihoisia taksikuskeja. Se kannattaa ottaa huomioon vaara-arvioinnissa.
Eli?
Apua, mitä??
Vierailija kirjoitti:
Olen lande, apua mikä tuo Uudenmaan taksien vaarallisuusjuttu on??
N-kirjain
Taitaa olla parempi unohtaa se Helsinki kokonaan kun menee niin vaikeaksi.
Pasilan aseman tienoille itse olen jättänyt ja paikallisjunalla sitten keskustaan.