Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkä saisi helpoiten kasaan 2000€?

Vierailija
06.09.2021 |

Säästöliekki on jo otettu käyttöön ja saan jemmattua n 150€/kk ihan vaan pienillä nipistyksillä menoista. Mutta sen lisäksi pitäisi saada pientä tuloa.
Isoja kuluja tulossa ensi vuodelle ja pitäisi maaliskuuhun mennessä kerryttää tuo 2000€. Laitan toki kaiken mahdollisen myyntiin, mutta olisiko jotain vinkkiä, millä saisi pientä lisätienestiä? Itseäni en myy, osaamistani ehkä, mutta ei kukaan kuitenkaan osta.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

800€ menee ruokaan

Pitäisi olla kyllä melkoisen helppoa säästää 300€ joka kuukausi kun käyttää vain 500€ kuussa ruokaan. Ihan hyvää ruokaa saa aikaan halvemmallakin. Kalliit ja turhat herkut pois ostoslistalta.

On huomattavasti helpompaa säästää noin isosta ruokakulusta 300€ kuin tehdä jotain lisätöitä, joista nettotulot lisääntyy 300€.

Vierailija
42/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae pankista lainaa sen 2000 ja lyhennä sitä pois. Pieni korko ja saat hoidettua pakollisen tarpeesi pois. Vai onko siihenkin joku syy olemassa miksi tämä ei käy? Toistaiseksi olet hylännyt kaikki mahdolliset vinkit joten alkaa olemaan aika vaikeaa antaa mitään vinkkiä jos mikään ei sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloissa on pulaa työntekijöistä. Hanki niistä keikkaa niin 2000 € on äkkiä kasassa.

Vierailija
44/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
45/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukka metsälle ja myis ne yksityishenkilöille. Toki kuten sienistä mainitsi eräs niin siinä kyllä saa sitten hommaa tehdä.

Vierailija
46/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen vain kolme vinkkiä. Kaikki toimii jollain tasolla, mutta kaikissa on myös huonoja puolia. Jokaista olen myös itse kokeillut, joten tiedän mistä puhun. Vinkit satunnaisessa järjestyksessä.

1. Hanki sivutyö. Käytännössä on oltava sellainen ala, jossa on suuri työntekijäpula, ei vaadi koulutusta eikä sitoutumista. Esimerkiksi feissari, puhelinmyyjä ja tarjoilija/ravintolatyöntekijä (esim. Heseen/Mäkkäriin, hyvällä tuurilla johonkin ravintolaan tai baariin) ovat hyviä vaihtoehtoja. Kaikkiin pääsee käytännössä ilmoittamalla, että tulisin töihin. Koeajalla voi lopettaa, jos on liian surkeaa.

+ plussat, jokaisesta tehdystä työvuorosta saa palkan. Feissareillakin tuntipalkka samoin hyvissä puhelinmyyntifirmoissa. Tutustuu uusiin ihmisiin ja tulee mentyä omalle epämukavuusalueelle. Näissä saa ihan hauskojakin kokemuksia.

- miinukset, jos ehtii tehdä yhden vuoron viikossa, saa noin 70€ extraa joka viikko. Eli hitaasti kertyy. Voi myös olla hyvin kuormittavaa käyttää oman työn ohella yksi päivä viikonlopusta tähän. Aluksi saattaa myös kuirmittaa, kun opettelee uutta.

2. Poimi marjoja, sieniä ja kuusenkerkkiä. Googleta kärsivällisesti oman alueesi ostajia, näitä ostaa monikin taho ihan bulkkitavarana, ja jalostavat ruokateollisuuteen. Googletus voi viedä aikaa, kun ostajat on pieniä toimijoita, eikä yhteystietoja ole kootusti missään. Kun löydät mahdollisen ostajan niin soita heti, kysy vieläkö ostavat ja paljonko ovat viime vuonna maksaneet. Poimiminen on kovaa työtä, mutta myös hyvin palkitsevaa, kun saa olla luonnossa ja tekee töitä ns. itselleen. Kannattaa myydä siis bulkkina ostajille, ellet välttämättä halua nähdä vaivaa ja myydä itse facebookissa ja torilla. Itse myymällä saat tavarasta vähintään tuplahinnan, yleensä vielä enemmän. Itse tykkään valtavasti poimimisesta ja luonnossa olemisesta, enkä juurikaan myymisestä, joten myyn aina bulkkina ja käytän tähän varatun ajan metsässä poimimiseen.

+ palkitsevaa, kukaan ei määrää tai komentele, saa olla luonnossa, ei tunnu ainakaan minusta työltä

- tarvitset auton, ensimmäinen kesä menee hyvin pienillä tuloilla, kun opettelet hyviä paikkoja omalta alueeltasi, työtunteja kertyy aluksi paljon, kun etsit paikkoja, marjastat, etsit ostajia, perkaat marjoja yms.

3. Kaikista hikisin vaihtoehto, mutta äärimmäisen toimiva. Merkkaa kalenteriin "halparuokaviikko". Valitse joku erittäin halpa ruoka joka on mielestäsi ihan ok ja syö sitä koko viikko. Itse syön tällaisina viikkoina aamulla ja illalla puuron, päivällä keitettyjä perunoita ja margariinia tai sitten makaroonia johon kaadan todella reilusti rypsiöljyä. Päälle sulatan kermajuustoa. Tämä vaatii vähän luonnetta, mutta erittäin helppo tapa säästää.

+ helppo tapa säästää, tässä ei voi hävitä mitään, tuo myös vähän huumoria elämään kun tekee kuudentena päivänä putkeen keitettyjä perunoita, tavallinen arkiruoka tuntuu taas hetken luksukselta

- vaatii tietynlaista luonnetta, kaikille tämä ei varmasti ole säästetyn rahan arvoista, toimii erittäin huonosti, jos olet vastuussa myös lapsen tai puolison ruokahuollosta.

Näillä keinoilla olen itse hankkinut ylimääräistä rahaa. Näitä voi kaikkia kokeilla pienellä kynnyksellä, ilman mitään hävittävää. Kannattaa pitää odotukset realistisina, jos maailmassa olisi helppoja tapoja rikastua, ei meitä köyhiä olisi. Tärkeintä on, että ryhtyy vaan toimeen. Turha miettiä, että en mä varmaan jaksaisi oman työn ohessa yhtä työpäivää viikonlopulle, kun sen voi ihan kokeilla, että jaksaako.

Tuo ruuasta pihistely kuulostaa monista vastenmieliseltä, mutta on yllättävän toimiva juttu, kun siihen ryhtyy. Suomessa on aika paljon köytännössä ilmaisia elintarvikkeita. Kun niillä alkaa korvata kalliimpia elintarvikkeita, niin säästöä ihan oikeasti kertyy.

Vierailija
47/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostamalla sen tililtä käteisenä?

Vierailija
48/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

800e ruokaan??

Vierailija
49/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia mies ei ite korjaa ja kustanna autoaan?

Vierailija
50/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee mieleen vain kolme vinkkiä. Kaikki toimii jollain tasolla, mutta kaikissa on myös huonoja puolia. Jokaista olen myös itse kokeillut, joten tiedän mistä puhun. Vinkit satunnaisessa järjestyksessä.

1. Hanki sivutyö. Käytännössä on oltava sellainen ala, jossa on suuri työntekijäpula, ei vaadi koulutusta eikä sitoutumista. Esimerkiksi feissari, puhelinmyyjä ja tarjoilija/ravintolatyöntekijä (esim. Heseen/Mäkkäriin, hyvällä tuurilla johonkin ravintolaan tai baariin) ovat hyviä vaihtoehtoja. Kaikkiin pääsee käytännössä ilmoittamalla, että tulisin töihin. Koeajalla voi lopettaa, jos on liian surkeaa.

+ plussat, jokaisesta tehdystä työvuorosta saa palkan. Feissareillakin tuntipalkka samoin hyvissä puhelinmyyntifirmoissa. Tutustuu uusiin ihmisiin ja tulee mentyä omalle epämukavuusalueelle. Näissä saa ihan hauskojakin kokemuksia.

- miinukset, jos ehtii tehdä yhden vuoron viikossa, saa noin 70€ extraa joka viikko. Eli hitaasti kertyy. Voi myös olla hyvin kuormittavaa käyttää oman työn ohella yksi päivä viikonlopusta tähän. Aluksi saattaa myös kuirmittaa, kun opettelee uutta.

2. Poimi marjoja, sieniä ja kuusenkerkkiä. Googleta kärsivällisesti oman alueesi ostajia, näitä ostaa monikin taho ihan bulkkitavarana, ja jalostavat ruokateollisuuteen. Googletus voi viedä aikaa, kun ostajat on pieniä toimijoita, eikä yhteystietoja ole kootusti missään. Kun löydät mahdollisen ostajan niin soita heti, kysy vieläkö ostavat ja paljonko ovat viime vuonna maksaneet. Poimiminen on kovaa työtä, mutta myös hyvin palkitsevaa, kun saa olla luonnossa ja tekee töitä ns. itselleen. Kannattaa myydä siis bulkkina ostajille, ellet välttämättä halua nähdä vaivaa ja myydä itse facebookissa ja torilla. Itse myymällä saat tavarasta vähintään tuplahinnan, yleensä vielä enemmän. Itse tykkään valtavasti poimimisesta ja luonnossa olemisesta, enkä juurikaan myymisestä, joten myyn aina bulkkina ja käytän tähän varatun ajan metsässä poimimiseen.

+ palkitsevaa, kukaan ei määrää tai komentele, saa olla luonnossa, ei tunnu ainakaan minusta työltä

- tarvitset auton, ensimmäinen kesä menee hyvin pienillä tuloilla, kun opettelet hyviä paikkoja omalta alueeltasi, työtunteja kertyy aluksi paljon, kun etsit paikkoja, marjastat, etsit ostajia, perkaat marjoja yms.

3. Kaikista hikisin vaihtoehto, mutta äärimmäisen toimiva. Merkkaa kalenteriin "halparuokaviikko". Valitse joku erittäin halpa ruoka joka on mielestäsi ihan ok ja syö sitä koko viikko. Itse syön tällaisina viikkoina aamulla ja illalla puuron, päivällä keitettyjä perunoita ja margariinia tai sitten makaroonia johon kaadan todella reilusti rypsiöljyä. Päälle sulatan kermajuustoa. Tämä vaatii vähän luonnetta, mutta erittäin helppo tapa säästää.

+ helppo tapa säästää, tässä ei voi hävitä mitään, tuo myös vähän huumoria elämään kun tekee kuudentena päivänä putkeen keitettyjä perunoita, tavallinen arkiruoka tuntuu taas hetken luksukselta

- vaatii tietynlaista luonnetta, kaikille tämä ei varmasti ole säästetyn rahan arvoista, toimii erittäin huonosti, jos olet vastuussa myös lapsen tai puolison ruokahuollosta.

Näillä keinoilla olen itse hankkinut ylimääräistä rahaa. Näitä voi kaikkia kokeilla pienellä kynnyksellä, ilman mitään hävittävää. Kannattaa pitää odotukset realistisina, jos maailmassa olisi helppoja tapoja rikastua, ei meitä köyhiä olisi. Tärkeintä on, että ryhtyy vaan toimeen. Turha miettiä, että en mä varmaan jaksaisi oman työn ohessa yhtä työpäivää viikonlopulle, kun sen voi ihan kokeilla, että jaksaako.

Tuo ruuasta pihistely kuulostaa monista vastenmieliseltä, mutta on yllättävän toimiva juttu, kun siihen ryhtyy. Suomessa on aika paljon köytännössä ilmaisia elintarvikkeita. Kun niillä alkaa korvata kalliimpia elintarvikkeita, niin säästöä ihan oikeasti kertyy.

Meidän oli yhdessä vaiheessa pakko elää vegaanisesti. 2 ihmisen ruokiin meni 40-60e plus muutama euro muihin tarvikkeisiin. Pihistely alkaa pidemmän päälle tuntumaan stressaavalta. Mitä varten ap haluaa säästää?

Vierailija
51/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poimi marjoja, sieniä ja kuusenkerkkiä

Näitä ei saa poimia ilman maanomistajan lupaa.

Vierailija
52/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt itseäsi 2 vrk 5 asiakasta / vrk ja 200€ /asiakas

Maailman vanhinta ammattia on turha hyljeksiä

Vierailija
53/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

800e ruokaan??

Miksi ihmettelet? Ap ei ruoki pelkästään itseään vaan koko perheen.

Vierailija
54/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitat ilmoituksen seksitreffit sivustolle ja levität jalkojasi 10-20 kertaa iästä ja ulkonäöstä riippuen.

Tai etsit yhden varatun ukkomiehen, jonka kanssa aloitat tapailun, mutta toki maksua vastaan. Olis ehkä helpompaa henkisesti kuin 10-20 eri ukkoa. Tai en tiedä.

Ei ole mitään aikomuksia vaarantaa omaa uraani levittämällä jalkojani kellekään maksusta. Yksikin päivätyöhöni liittyvä asiakas tai kollega kun tulisi vastaan, niin urani olisi roskakorissa. 

Mutta muutenhan se olisi ihan ok?

Vierailija
55/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma olis itellä, pitäis säästää että sais kaikki luottokortin nollille ja lainat maksettua pois. Palkka yleensä niin pieni (provisiopalkka osa-aikatyössä), että  satasenkin siirtäminen sivuun kuussa tekee tiukkaa. Torille ja fb-kirppiksille pitäis laittaa jotain myytävää taas, onnistuin kesäksi saamaan käyttörahaa myymällä muutamia vähän arvokkaampia keräilyjuttuja. Tsemppiä sulle!

Olen käynyt läpi mm myytäviä muumimukeja nyt. Kyllä niistä jokusen satkun saa, mutta 2000€ puoleen vuoteen on tiukka tavoite. Ongelmia tuottaa nyt se että kaikki isot menot kasautuvat 3kk välille. Joulu, lapsella vanhojenpäivä ja pakollinen remppa. Olen säästänyt jo 2000€, mutta kun tarvitaan vielä toinen mokoma. Eikä oikeastaan helpota sekään että mm vakuutukset ym ajoittaiset maksut osuu tuohon alkuvuoteen. 

Noita ajoittaisia maksuja varten on olemassa ihan yksinkertainen konsti. Lasket kaikki vuoden aikana harvemmin kuin kerran kuussa tulevat maksut yhteen ja jaat tämän summan kahdellatoista. Tämä summa sinun *pitää* saa jokaisesta palkasta sivuun ja laitatkin sen aina palkkapäivänä. Sitten kun joku noista laskuista tulee maksuun, niin otat sieltä "sivusta". Näin ei useampien maksujen osuminen samalle kuulle aiheuta oikeastaan mitään ihmeellistä. Tärkeää on huomioida, että tämä ei ole "ylimääräistä" säästämistä, vaan jos sinulla ei ole laittaa tuota summaa sivuun, olet elänyt yli varojesi siinä kuussa.

Vierailija
56/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tullut ikinä hankittua lapsia... Mulla netto 2500 ja saan joka kuukausi säästöön 1500. Meillä on pienet kulut kun asuntolainakin on maksettu ja mies maksaa puolet kuluista.

Miten voi olla että ap:lla ei ole edes luottokorttia pahan päivän varalle? Minun tuloillani sain luottokortin 8000 euron luottorajalla, tai olisin saanut varmaan isommallakin mutta en usko tarvitsevani tuon enempää kun on myös säästöjä.

Vierailija
57/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tullut ikinä hankittua lapsia... Mulla netto 2500 ja saan joka kuukausi säästöön 1500. Meillä on pienet kulut kun asuntolainakin on maksettu ja mies maksaa puolet kuluista.

Miten voi olla että ap:lla ei ole edes luottokorttia pahan päivän varalle? Minun tuloillani sain luottokortin 8000 euron luottorajalla, tai olisin saanut varmaan isommallakin mutta en usko tarvitsevani tuon enempää kun on myös säästöjä.

Tai miestä. Nähtävästi miehestäkin joutuu maksamaan 😅

Vierailija
58/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä myymällä saa helposti lisätuloja. Parissa viikossa on tuo 2000€ kasassa.

Vierailija
59/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiä myymällä saa helposti lisätuloja. Parissa viikossa on tuo 2000€ kasassa.

Aloittajan ongelmana ei ole rahanpuute, vaan puuttellinen elämänhallinta. Tuohan saisi olla vähän väliä hanuri pystyssä pystyäkseen kustantamaan nykyisen elämänsä.

Vierailija
60/75 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalehtien varhaisjakelusta lisätienestiä helposti, teet vaikka viikonloppuisin niin saat sunnuntaista tuplapalkan.

Lukioikäinen voi myös tienata osan tanssirahoistaan itse hoitamalla vaikka tuttavien lapsia.

Sieniä voit tarjota suoraan ravintoloille.

Tai sitten ihan vaan nipistät arjen kuluista, viiden tonnin tuloilla pystyt kyllä siihen jos haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi