Kuinka vanhalla autolla olet ajanut?
Oletko kokeillut koskaan esim. oikeaa vanhan kunnon 80- tai 70-luvun autoa?
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:15"]
[/quote]
Olen koska sain ajokortin 1985 ja silloin 2000 luvun autoja ei ollut paljon.
Vanhin auto mitä oon ajanu oli -60 luvun jenkki. Ja meidän perheestä löytyy myös -70 lukunen jenkki.
Maailman parhaita autoja ajella. :)
Meidän kylällä oli kesällä 50-vuotispäivät, kun erään vanhan herrasmiehen Ford Anglia täytti pyöreitä vuosia. Harvat ja valitut saivat ajaa kierroksen, niin myös minä. Piti tietenkin kiitellä ja kehua, mutta olihan se aivan kauhea ajettava nykyautoihin verrattuna. Ja niillä on joskus suhattu talvikeleilläkin!
Vm89 on vanhin. Ja oli hyvä auto! Kulutti vähän ja käynnisty oli -5 tai -25.
[/quote]
Olen saanut ajokortin vuonna 1980 eli kyllä olen ajanut, vanhin varmasti isoisän 60-luvun alun Volga, jolla opettelin ajamaan noin 10-vuotiaana.
Vanhin taitaa olla jostain 60-luvulta, mutta vanhin jonka kyydissä olen ollut, oli 1940-lukuinen.
Kaikki autoni ovat olleet oikeita vanhan kunnon 80-lukulaisia. Nykyinen on -89. Uudempia olen tainnut ajaa vain kerran.
Sain kortin -89. Itsellä ei ollut omaa autoa, eikä kellään kaverilla ollu 80-luvun autoa, kaikkien autot oli 70 tai 60 luvulta.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:39"]
Kaikki autoni ovat olleet oikeita vanhan kunnon 80-lukulaisia. Nykyinen on -89. Uudempia olen tainnut ajaa vain kerran.
[/quote]
Ja tuolla ajokokemuksella pystyt kuitenkin avioimaan vain 80-lukulaiset kunnollisiksi. Sori vaan mutta tais olla autot sillä vuosikymmenellä pahinta kuraa mitä on koskaan tehty.
Sain kortin 2011 ja oon ajanut 70-luvun chevroletilla, sekä 80-luvun mersulla ja bemarilla. Isin autoja :D
Heh, "no oikea vanha kunnon" tuli vain lainattua ap:n viestistä. Toisaalta voi sitten miettiä onko -89 kuraa, koska on kestänyt käytössä tähän asti. Eihän tämä oma valintani ole että ajan vanhalla romulla, enkä ole päässyt toisten autoilla ajelemaan.
Amanda Alapeukku on taas vetäissyt värisuoran tähänkin ketjuun. Annathan minullekin?
vuoden -84 tai -86 fordia. en koskaan muista kummalta vuodelta auto on. joka tapauksessa vieläkin kyseinen auto pelittää oikein hyvin :) itse olen vuosimallia -92 joten tuo auto on minua reippaasti vanhempi :D
Joka päivä vm- 96 ruostevauriolla! :D
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 17:06"]
Joka päivä vm- 96 ruostevauriolla! :D
[/quote]
Olet viisas ihminen!
[/quote]
Kortin ajoin vuonna 1989 vuoden 73 tai 74 tojotalla. Harjoitusluvalla ja sen auton sain ihan itselle. Ei varmaan merkaa juuri mitään hyvin tienaaville. Olin kuitenkin tyytyväinen että oli auto millä pääsi liikenteeseen. Vanhin millä olen ajanut on joku 50 luvun jenkki. Sellainen kunnon laiva, tuntui alkuun todella isolta mutta oli muuten hyvä ja yllättävän helppoa ajettava. Se vain siitä että onneksi ei oma kun kuskina huomasin miten söi bensaa. Ihan helvetisti.
Vanhoista autoista on pakkoa sanoa että niissä on sentään jotain tyyliä. Näitä nykyisiä ei tahdo erottaa onko jenkkejä vai japseja. No lopulta niistä kaikista tulee ooppeleita. Kohta 30 vuotta eri autoilla ajellut ja huonompaa en tiedä kuin opel. Susisurkea ja siksi niitä saa halvalla käytettynä kun kaikki haluaa vain niistä eroon.
Esimmäinen oma autoni oli vm82. Toyota, sitten hypättiinkin jo 90-luvulle ja nyt ollaan 2000-luvun malleissa.
-50 luvun sl ää.