Kauanko olitte yhdessä ennen esikoista?
Kauanko olitte vakituisesti yhdessä ennen esikoisen syntymää?
Kauanko ihmisten pitäisi mielestäsi olla yhdessä ennen esikoisen syntymää?
Kommentit (36)
3 vuotta yhdessä joista 2 naimisissa. Mun puolesta ei mitään väliä kuka tekee lapsensa milloinkin. Ei vaikuta mun elämään millään lailla.
12v oli oltu naimisissa. Tunnettu 12½v.
Seurusteltu 10vuotta yhteensä (asuttu yhdessä 9) ja kaksi vuotta naimisissa, sitten tuli pikkuinen
Vähän vajaa 2 v. Aika lyhyt aika, mutta tutustuttiin vasta yli 30 v. Jos oltais oltu nuorempia, niin ei oltais tehty lapsia noin nopeaan. Kuitenkin oltiin rakastumisvaiheessa tuolloin kun alettiin lasta yrittään, ja arki ei ollut vielä tullut meidän suhteeseen. N. 2 vuottahan alun rakastumisvaihe kestää, ja siinä vaiheessa ei oikein näe kumppania täysin realistisesti (jos koskaan näkeekään...) On siis vähän enemmän riskiä siinä vaiheessa alkaa perhettä perustaan. No, me ollaan yhä yhdessä että sikäli kaikki mennyt ok vaikkakaan ei ilman ongelmia. Toisaalta "vanhalla iällä" raskautumisessakin voi kuitenkin olla ongelmia, joten meidän tapauksessa odottaminen ei kuitenkaan ollut hyvä vaihtoehto. Ei meillä tosin ollut vaikeuksia raskautimisessa eli oon tullut aina nopeasti raskaaksi (3krt.) Ei vaan voi noita hedelmällisyysjuttuja ennalta tietää.
10 vuotta, joista 2 vuotta naimisissa.
Reilu 2,5v. Esikoinen syntyi 11päivää sitten<3
Yhdessä 10 vuotta, yhdessä asuttu 7 vuotta ja naimisissa 2v ennen esikoisen syntymää. Olin 27v kun esikoinen syntyi, 29v kun kuopus.
Kahdeksan vuotta, joista kolme naimisissa.
Vastasin otsikkoon, en siihen miten muiden tulisi elämänsä elää. Me rakastuttiin nuorina, haluttiin ensin olla kaksin kun mitään kiirettä ei lapsen tuloon ollut. Oli luontevaa käydä koulut alta pois ja työllistyä. Vasta sitten alkoi molemmilla biologinen kello tikittää.
Minun puolestani lapsen saa tehdä vaikka heti, jos on varma että kyseisen kumppanin kanssa takuulla haluaa elämänsä loppuun saakka olla ja lapsi saa turvallisen ja ehjän perheen.
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 18:06"]
Yhdessä 10 vuotta, yhdessä asuttu 7 vuotta ja naimisissa 2v ennen esikoisen syntymää. Olin 27v kun esikoinen syntyi, 29v kun kuopus.
[/quote]
4kk oltiin tunnettu, ennen kun alettiin yrittämään. 11kk meni ennen kuin tulin raskaaksi. Varsinaisesti yhdessä oltiin oltu vajaa 2v kun esikoinen syntyi. Nyt meillä on 2 lasta ja 5 vuotta takana. Hetkeäkään en ole katunut, vaan tunnen tehneeni oikein. Eksavomieheni halusi lapsia, minä en. Mutta nykyisen kanssa meni toisin :)
Neljä vuotta. Meidän ei ollut tarkoitus hankkia lapsia mutta onneksi kävi vahinko :) musta tuo 4 vuotta on ihan hyvä aika mutta jokainen tavallaan.
Yli kaksi vuotta yhdessä ennen kuin esikoisemme syntyi.
Yhdessä oloa ennen lapsen tekoa olisi hyvä olla ainakin sen verran kauan, että näkee ja oppii kumppanin tavat; ja esille ehtivät tulla ne kumppaninsa ehkä huonotkin puolet, esim. alkoholin aiheuttamat seuraukset jne.
Vakituisesti alettiin seurustella kun raskaus varmistui, sitä ennen oltiin tunnettu 4kk.
Oltiin miehen kanssa oltu yhdessä 3kk kun muutettiin yhteen, ja puoli vuotta siitä tulin raskaaksi.
Vietimme juuri 20. hääpäivää. Hän on se minun 'Se Oikea', sen tiesin jo ensitreffeillä.