Laitatko Carbonaraan kermaa?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Teen karbonaran pirkka spagetista, 2 kananmunaa, HK:n pekonia, Valio ruokakermaa 10% ja lopuksi persiljaa päälle ja mustapippuria.
jos laitan kermaa niin laittasit edes oikeaa kermaa... Tuollaisten kermakkeiden käyttäminen vasta ruoan pilaamista onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koska en ole läski
Mitä helvettiä läskisyys tähän kuuluu.
Pienen määrän kermaa voi käyttää rasvaksi ja maun antajaksi joihinkin ruokiin, silloin tällöin.
Ei kai kukaan syö joka ikinen päivä jotain kermalla terästettyä ruokaa.
Minä käytän kermaa joka päivä, sitä kuohukermaa. Enkä ole ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Laitan, paitsi jos teen vegaanisen carbonaran.
Eikä sellaistakaan ole kuin "vegaaninen carbonara".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Kermaa pekonia kananmunia valkosipuli sitruuna pippuria. Basilikaa päälle.
Miten ihmeessä sitruunapippuri sopii tohon ruokaan:D
Ei tuossa mitään sitruunapippurista puhuttu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koska en ole läski
Pienen määrän kermaa voi käyttää rasvaksi ja maun antajaksi joihinkin ruokiin, silloin tällöin.
Kyllä vaan plösöt av-mammat syövät.
Kermaa käyttävät eivät suinkaan ole plösöjä, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä, että pekoni on vegaanista, jos pekoniruokaan vaan ei laita kermaa?
Ohje: paistetaan pekoni (pannulle ei lisätä rasvaa) sitten se pekonista tullut rasva laitetaan talteen ja pekonit taas uudestaan levylle että niistä tulee rapeita.
Keltuaiset+pecorino juusto vatkataan haarukalla ja lisätään pekonista tullut rasva (=tulee "kermaista") ja mustapippuria.
Keitetään pastat
Valutetun pastan päälle laitetaan muna- juusto ja pekonit (huom: ei levyllä muuten tulee munakokkelia )
Se siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä, että pekoni on vegaanista, jos pekoniruokaan vaan ei laita kermaa?
Miltä tuntuu olla niin tyhmä, että lankeat ilmiselviin trolleihin ihan joka kerta?
Vierailija kirjoitti:
Ohje: paistetaan pekoni (pannulle ei lisätä rasvaa) sitten se pekonista tullut rasva laitetaan talteen ja pekonit taas uudestaan levylle että niistä tulee rapeita.
Keltuaiset+pecorino juusto vatkataan haarukalla ja lisätään pekonista tullut rasva (=tulee "kermaista") ja mustapippuria.
Keitetään pastat
Valutetun pastan päälle laitetaan muna- juusto ja pekonit (huom: ei levyllä muuten tulee munakokkelia )
Se siitä!
Nus nus. Carbonaraan ei tule pekonia, vaan pancettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu olla niin tyhmä, että lankeat ilmiselviin trolleihin ihan joka kerta?
Huomattavasti paremmalta kuin se, että ainut antini keskusteluun olisi toisten kirjoittajien haukkuminen ja perusteettomien oletusten tekeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pekoni korvataan tietenkin kookoslastuilla, ja samalla periaatteella muut ei-vegaaniset ainesosat tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Keitetään pastat
Se siitä!
1. Carbonarassa ei käytetä pekonia
2. Kyllä ne kastikkeet laitetaan levyllä pastan päällä, levyn ollessa pois päältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut trolli! Tälläkin palstalla oli pari viikkoa sitten keskustelu, miten parhaiten tehdään vegaaninen carbonara!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pekoni korvataan tietenkin kookoslastuilla, ja samalla periaatteella muut ei-vegaaniset ainesosat tietenkin.
Lopetahan jo. Viimeistään tuossa kookoslastu-kohdassa meni niin pahasti pusikkoon, että variksetkaan ei jaksa nauraa tuolle typeryydelle.
Mä laitan kerman lisäksi myös chevreä ja balsamicoa. Ihan parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koska en ole läski
Kuulostaa ihan ok hommalta.
Mun enoni on vanha mies. Hän hoikka mies ja ulkoilee kävellen ja hiihtäen talvella joka päivä.
Hän on tottunut käyttämään kahvissaan kuohukermaa, ja käyttää sitä edelleen, joka ikinen päivä.
Niin aamukahvissa, kuin päiväkahvissakin. Iltaisin hän ei kahvia enää juo, unen takia.
Myös ruokaa hän sinkkumiehenä laitta itse, ja todella herkullista ruokaa. Paistaa kalat voissa, niinkuin pitääkin. Mutta ei käytä muutoin liikaa rasvaa ruuanvalmistukseen. Jä hänelle maistuu myös kausiruuat, kuten suomalaiset juurekset, omenat, päärynät ja marjat.
Ikää on jo kunnioitettavat 85 vuotta, mutta eno voi hyvin, asuu yksin ilman mitään kotiapuja.
Itse maksaa itselleen siivojan kolmen vkon välein, mutta ruuat tekee edelleen itse.
Joten ei se voin ja kerman ja kermavaahdon, smetanan, rasvaisten viilien ja jogurttien käyttö läheskään kaikilla tarkoita sitä, että ovat niitä plösöjä, lihavia tai läskejä.
Tosin enollani on ollut suuri onni ja ilo olla koko elämänsä terve mies.
Johtunee osittain hänen ammatistaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koska en ole läski
Kuulostaa ihan ok hommalta.
Mun enoni on vanha mies. Hän hoikka mies ja ulkoilee kävellen ja hiihtäen talvella joka päivä.
Hän on tottunut käyttämään kahvissaan kuohukermaa, ja käyttää sitä edelleen, joka ikinen päivä.
Niin aamukahvissa, kuin päiväkahvissakin. Iltaisin hän ei kahvia enää juo, unen takia.
Myös ruokaa hän sinkkumiehenä laitta itse, ja todella herkullista ruokaa. Paistaa kalat voissa, niinkuin pitääkin. Mutta ei käytä muutoin liikaa rasvaa ruuanvalmistukseen. Jä hänelle maistuu myös kausiruuat, kuten suomalaiset juurekset, omenat, päärynät ja marjat.
Ikää on jo kunnioitettavat 85 vuotta, mutta eno voi hyvin, asuu yksin ilman mitään kotiapuja.
Itse maksaa itselleen siivojan kolmen vkon välein, mutta ruuat tekee edelleen itse.
Joten ei se voin ja kerman ja kermavaahdon, smetanan, rasvaisten viilien ja jogurttien käyttö läheskään kaikilla tarkoita sitä, että ovat niitä plösöjä, lihavia tai läskejä.
Tosin enollani on ollut suuri onni ja ilo olla koko elämänsä terve mies.
Johtunee osittain hänen ammatistaankin.
Täysrasvaiset mahdollisimman luonnolliset tuotteet ovatkin kaikkein terveellisimpiä. Lihavaksi itsensä saa erilaisilla prosessoiduilla tuotteilla (kuten light-tuotteet) ja sokerilla.