Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,7kk heräilee muutaman kerran yössä

Vierailija
13.10.2014 |

Vinkit kehiin. :) On kotihoidossa. Ulkoilee 2 kertaa päivässä, herää aamulla 6.30. Päiväunet klo 12 (1,5h) Illalla nukkumaan klo 20.00. Päiväunet nukkuu omassa huoneessa yksin, illalla minä nukun vieressä. Elämä säännöllistä, en tajua mikä mättää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minäkää. Täällä taapero 1v4kk herää 4-15 kertaa yössä. Mikään ei ole auttanut.

Vierailija
2/12 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko noin pieneltä jättää jo päikkärit pois?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä helpottui kun laitettiin omaan huoneeseen nukkumaan. Sitten kun heräsi, otettiin syliin hetkeksi ja laskettiin takaisin nukkumaan. Jos nousi ylös, heti takaisin pötkölleen. Tämä saatettiin tehdä ekoina öinä kymmeniä kertoja. Sitten kun jäi pitkälleen, siliteltiin ja nukahti. Hellää unikoulua. Kuukausi sitten heräsi vielä 5-8 kertaa, nyt max kerran ja hetken sylittelyn jälkeen jatkaa uniaan.

Vierailija
4/12 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:15"]

Meillä helpottui kun laitettiin omaan huoneeseen nukkumaan. Sitten kun heräsi, otettiin syliin hetkeksi ja laskettiin takaisin nukkumaan. Jos nousi ylös, heti takaisin pötkölleen. Tämä saatettiin tehdä ekoina öinä kymmeniä kertoja. Sitten kun jäi pitkälleen, siliteltiin ja nukahti. Hellää unikoulua. Kuukausi sitten heräsi vielä 5-8 kertaa, nyt max kerran ja hetken sylittelyn jälkeen jatkaa uniaan.

[/quote]

Onko lapsi suunnilleen saman ikäinen jos saan udella :)

-ap

Vierailija
5/12 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä jättäisi päikkäreitä vielä pois ja meillä ainakin tuo neiti 1v4kk nukahtaisi varmaan päivällä viideltä jos ei pääsisi päiväunille. Meillä kyllä ei valitettavasti auttanut edes omaan huoneeseen siirto.
T. Numero 2

Vierailija
6/12 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä jotain unilelua/rättiä josta saisi turvaa kun herää? Meillä auttoi nimittäin unirätti.

Vierailija
7/12 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:20"]

Mä en kyllä jättäisi päikkäreitä vielä pois ja meillä ainakin tuo neiti 1v4kk nukahtaisi varmaan päivällä viideltä jos ei pääsisi päiväunille. Meillä kyllä ei valitettavasti auttanut edes omaan huoneeseen siirto. T. Numero 2

[/quote]

Niin vähän ajattelinkin. Täytyy varmaan kokeilla tuota yksin nukkumista seuraavaksi. Kuinka monta päivää kokeilitte tuota omassa huoneessa nukkumista muuten?

Vierailija
8/12 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:22"]

Onko teillä jotain unilelua/rättiä josta saisi turvaa kun herää? Meillä auttoi nimittäin unirätti.

[/quote]

Ei ole unirättiä tms. Hyvä vinkki muuten. :)

-ap

Vierailija
9/12 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, aikuinen ihminen, herään tavallisesti 1-2kertaa yössä, milloin mihinkin. Samaa tekee oma äitini ja minun 3v. tyttöni. Ihmisillä on erilaiset unenlahjat, ei kaikki nuku kuin tukki koko yötä. Jos nukahtaa nätisti takaisin niin mielestäni ei oo mikään ongelma.

Vierailija
10/12 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:24"]

Minä, aikuinen ihminen, herään tavallisesti 1-2kertaa yössä, milloin mihinkin. Samaa tekee oma äitini ja minun 3v. tyttöni. Ihmisillä on erilaiset unenlahjat, ei kaikki nuku kuin tukki koko yötä. Jos nukahtaa nätisti takaisin niin mielestäni ei oo mikään ongelma.

[/quote]

Hyvä pointti tuokin! Taapero tarvitsee aikuisen jatkaakseen unia(tiedän, olen itse hänet tähän totuttanut) Ihanteellinen tilanne olisi tietysti, että lapsi nukkuisi rauhallisesti läpi yön tai jos heräisikin, niin pystyisi jatkamaan uniaan itse, siksi neuvoja kyselen. 

-ap

Vierailija
11/12 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt 1v4kk taapero, joka nukkuu yleensä yöt klo 20-06.30. Kesälomien ja reissujen aikana oppi heräilemään yöllä ja vaatimaan vanhemman sylittelyä nukahtaakseen. Arkeen takaisin siirryttäessä pidimme lempeän unikoulun ja 3 yön kuluttua nukkui taas yön putkeen. Joskus heräilee ja kitiseekin huoneessaan, mutta yleensä jatkaa uniaan itsekseen. Ehkä max 1 kerran viikossa tarvii rauhoittelua, mutta silloinkin pyritään siihen, että hän lopulta nukahtaa itsekseen sänkyynsä, vaikka vieressä joku olisi.
Tällä kommentilla haluan siis kannustaa siihen, että vauvat ja taaperot oppivat nopeasti sekä ne väärät että oikeat unitavat. Vaatii hieman päättäväisyyttä vanhemmilta, mutta väittäisin, että useimmiten onnistuu. Toki oikeasti uniongelmaisia lapsiakin on, mutta ennen sellaiseksi nimeämistä kannattaa kokeilla erilaisia keinojanopettaa lapsi nukkumaan ja nukahtamaan itsekseen.

Vierailija
12/12 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:37"]

Meillä nyt 1v4kk taapero, joka nukkuu yleensä yöt klo 20-06.30. Kesälomien ja reissujen aikana oppi heräilemään yöllä ja vaatimaan vanhemman sylittelyä nukahtaakseen. Arkeen takaisin siirryttäessä pidimme lempeän unikoulun ja 3 yön kuluttua nukkui taas yön putkeen. Joskus heräilee ja kitiseekin huoneessaan, mutta yleensä jatkaa uniaan itsekseen. Ehkä max 1 kerran viikossa tarvii rauhoittelua, mutta silloinkin pyritään siihen, että hän lopulta nukahtaa itsekseen sänkyynsä, vaikka vieressä joku olisi. Tällä kommentilla haluan siis kannustaa siihen, että vauvat ja taaperot oppivat nopeasti sekä ne väärät että oikeat unitavat. Vaatii hieman päättäväisyyttä vanhemmilta, mutta väittäisin, että useimmiten onnistuu. Toki oikeasti uniongelmaisia lapsiakin on, mutta ennen sellaiseksi nimeämistä kannattaa kokeilla erilaisia keinojanopettaa lapsi nukkumaan ja nukahtamaan itsekseen.

[/quote]

Hyvä kannustuspuhe! Kokeilen tuota vinkkiäsi, lisään ehkä siihen vielä jonkinlaisen unirievun/lelun. Kiitoksia vastauksista kaikille ja toivon parasta!

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan