olen kotiäiti mutta ei huvita kokata
joka päivä kahta ateriaa! Joka päivä samat kuviot ja lasten kuskailu kerhoon ja harrastuksiin. eri-ikäisiä lapsia ja kiirettä piisaa. Mieskin syö kuin leijona. kokkaan puoli kiloa riisiä/pastaa yhdelle aterialle. Tuntuu että olen kotiorja jota ei arvosteta koska en saa palkkaa. sitten kun jätän yhden päivän aikana hommani tekemättä esim lähden "päivä retkelle" niin koti on kuin sikolätti eikä ole ruokaa :( Ahdistavaa
Kommentit (5)
Sama täällä. Siksipä meillä syödään samaa ruokaa ainakin kaksi päivää.
Eli jos maanantaina teen ison keiton ja jonkin laatikkoruuan, syödään niitä ainakin keskiviikkoon asti.
Vaihtelua saa lisukkeilla (erilainen salaatti/raaste/raejuusto tms)
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 12:56"]
Sama täällä. Siksipä meillä syödään samaa ruokaa ainakin kaksi päivää. Eli jos maanantaina teen ison keiton ja jonkin laatikkoruuan, syödään niitä ainakin keskiviikkoon asti. Vaihtelua saa lisukkeilla (erilainen salaatti/raaste/raejuusto tms)
[/quote]
hyvä idea jota toteutin kun olin yh ja töissä, söimme lasten kanssa vain iltaruuan kotona. Nyt pitäisi tehdä jo pelkkää riisiä 2kg jotta saisi sakin ruokittua (4hlö) 2pv eli 4 ateriaa. Siihen vielä kastike- ei kattilankoko taida riittää. :) mies tekee ruumiillista työtä eikä sille keitto ole kuin alkupala. ap
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 12:56"]
Sama täällä. Siksipä meillä syödään samaa ruokaa ainakin kaksi päivää. Eli jos maanantaina teen ison keiton ja jonkin laatikkoruuan, syödään niitä ainakin keskiviikkoon asti. Vaihtelua saa lisukkeilla (erilainen salaatti/raaste/raejuusto tms)
[/quote]
hyvä idea jota toteutin kun olin yh ja töissä, söimme lasten kanssa vain iltaruuan kotona. Nyt pitäisi tehdä jo pelkkää riisiä 2kg jotta saisi sakin ruokittua (4hlö) 2pv eli 4 ateriaa. Siihen vielä kastike- ei kattilankoko taida riittää. :) mies tekee ruumiillista työtä eikä sille keitto ole kuin alkupala. ap
[/quote]
huomasin että teetkin 2 ruokaa kerralla. Hyvä idea!
Itse sain intoa kokkailuun kun aloin suunnittella viikon menun jo ennalta. Lisäksi keksin viikottain toistuvat "teemat", esim. kerran viikossa pastaa, jotain kastikeruokaa, keittoa ja ainakin myös kerran kasvisruokapäivä. Näin sain vähän inspiraatiota myös ruokien keksimiseen joka on tuntunut olevan yksi iso kynnys tälläiselle peruslaiskalle. Näin ollaan menty syksy ja ihan eri into kokkailuun kuin kesällä, jolloin teki vain mieli koko ajan ehdottaa jotain pikaruokaa..
Meillä tosin riittää (vasta yksi lapsi), että kokkaan kerran päivässä sellaisen annoksen että ruuasta riittää myös seuraavan päivän lounaaksi.. toinen kokkauskerta voisi alkaa kyllä pidemmän päälle ärsyttämään. Tai lähinnä se siivoaminen :P
Mäkin inhoan arkikokkailua. Se iänikuinen miettiminen, että mitäs tänään syötäisiin. Jos asuisin yksin, eläisin voileivillä. Viikonloppuisin se on mukavampaa puuhaa, koska silloin kokeilemme yleensä uusia reseptejä tai syömme muuten vain paremmin ja ruoanlaitto saa kestää.