Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei valmis kihloihin

Vierailija
13.10.2014 |

Hei, olen vähän päälle 20-vuotias nainen ja seurustellut jo yli 5 vuotta poikaystäväni kanssa ja 2 vuotta olemme myöskin eläneet avoliitossa. Itse olen hyvin onnellinen ja rakastan miestäni kovasti ja hänkin kuulema minua. Nyt onkin jo alkanut tuntua siltä, että haluisin mahdollisesti ottaa seuraavan askeleen suhteessamme ja kihlautua. Olen keskustellut kihloista pariin otteeseen mieheni kanssa, ja ensimmäisellä kerralla hän lähes tulkoon tukehtui sylkeensä. Ainakin vaikutti silmin nähden hieman järkyttyneeltä. Noh, jätin asian muhimaan ja kun aikaa oli jo jonkin aikaa ehtinyt kulua, otin asian uudelleen pöydälle ja edelleenkin aiheesta tuli harvinaisen tahmea keskustelu. Itse selitin miehelle oman käsitykseni kihlautumisesta, joka on että kihlaus on suhteen virallistaminen - en missään nimessä oleta että minun kanssani pitäisi mennä naimisiin edes 10 vuoden sisällä, en välttämättä edes halua koskaan naimisiin. Se vain on kun kahdella ihmisellä on hyvä olla, miksi ei ns. virallistaisi suhdetta kihloilla, se olisi enemmänkin sellainen kaunis ele kahden rakastavaisen välillä.

Olen kaikkeni koittanut onkia miehestä ulos mitä hän asiasta ajattelee, mutta mitään hän ei kuitenkaan oikein osaa selittää. Muuta kuin että kihlat tuntuu hänestä niin isolta jutulta. Olen kysynyt eikö hän sitten rakasta minua tarpeeksi vai mitä tästä suhteesta vielä puuttuu. Hän sanoo että rakastaa minua paljon, mutta ei osaa sitten muuten enempää perustella. En voi sille mitään, että olen hyvin pettynyt ja surullinen kun emme tunne samoin. Rakastan häntä kovasti ja mietinkin olenko ihan kohtuuton kun otan näin henkilökohtaisesti sen, että hän ei selkeästi ole vielä valmis kanssani kihlautumaan? Mitä minä nyt teen? Rakastan miestäni hyvin paljon, mutta olen kieltämättä myös loukkaantunut siitä ettei miekkonen voi minulle paremmin selittää mistä kenkä sitten puristaa. En tiedä kelpaanko koskaan.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:24"]

Mieheni kysyi minulta 15 vuotta sitten, että mentäisiinkö kihloihin. Vastasin, että en halua naimisiin, en halua kihloihin. En ymmärrä, miksi pitää olla joku siirtymäriitti kahdelle aikuiselle ihmiselle.

Emme ole vieläkään naimisissa, lapsia 3. Naimisiinmenosta ei ole ollut puhetta, koska nimenomaan minä en näe sitä itselleni mukavaksi. Taloudellisesti ero tai puolisonkuolema ei merkitsisi mitään (en aio periä miestäni ja vaatia testamenttia, perikööt lapset)

[/quote]

Aika reilua että ajattelet vain itseäsi, eikö miehesi mielipiteellä ole mitään väliä? Harkitsiko asiaa edes, kun tiesit miehesi haluavan kihlata sinut?

[/quote]

Tiesin, että mies kysyi asiaa vain siksi, että puhuimme lasten hankkimisesta. Naimisiinmeno ei miehelle ollut se juttu vaan kihlaus, joten saatoin hyvällä syyllä kysyä, että mitä ei-juridinen asia vaikuttaisi minkään kannalta. Mieskin tajusi, että kihlauksella ei ole merkitystä, avioliitolla olisi.

Joskus miehet kysyvät kihlauksesta, koska luulevat sen olevan naiselle tärkeää. Jos mies olisi ehdottomasti halunnut kihloihin, olisin tietty suostunut, mutta koska se ei merkinnyt meille kummallekaan mitään, jätimme väliin.

Vierailija
22/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä rangaistuksen minä tulen saamaan, kun olen ollut mieheni kanssa 7 vuotta kihloissa, eikä varmaan mennä naimisiin ollenkaan? Mitä tämä mammojen "avioliittolaki" on mahtanut säätää....? Elinkautinen? Kuolemantuomio?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat väenvängällä kihlautua muttet mennä naimisiin 10 vuoden sisällä..uskokoon ken tahtoo.

Vierailija
24/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:52"]

Haluat väenvängällä kihlautua muttet mennä naimisiin 10 vuoden sisällä..uskokoon ken tahtoo.

[/quote]

Ja kukahan tuonkin on määritellyt, että kihlojen jälkeen tulisi mennä jo naimisiin vuosien x-y kuluttua? :D hahha

Vierailija
25/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 21-vuotias nainen ja minusta olisi nyt noloa mennä kihloihin. Kihloihin mennään minun mielestäni sitten, kun mietitään avioliittoa. 

En muuten suostuisi tekemään lasta ennen vähintään kihloja, kuten tuolla tuo yksi. Nyt funtsii, että on vauva-aika niin rankkaa, ettei tiedä, kestääkö suhde sellaista. Ehkä kannattaisi pukata niitä kakaroita vakaaseen suhteeseen.

Vierailija
26/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen pari itse keskenänsä päätä sen mitä kihlat juuri heille ja heidän suhteessansa tarkoittaa. Ei voi yleistää.

Vierailija
27/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:15"]

[/quote]

Ja kukahan tuonkin on määritellyt, että kihlojen jälkeen tulisi mennä jo naimisiin vuosien x-y kuluttua? :D hahha

[/quote]Nyt et ihan ymmärtänyt. Luuletko tosiaan, että ap ei ole kohta vaatimassa naimisiin menoa kun saa ensin kihlat sormeen?

Vierailija
28/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:23"]

Eiköhän jokainen pari itse keskenänsä päätä sen mitä kihlat juuri heille ja heidän suhteessansa tarkoittaa. Ei voi yleistää.

[/quote]Juurikin keskenään. Ap:n tapauksessa mies ei tahdo, joten se siitä palataan asiaan 5v kuluttua.

Vierailija
29/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 16:15"]

[/quote]

[/quote]Nyt et ihan ymmärtänyt. Luuletko tosiaan, että ap ei ole kohta vaatimassa naimisiin menoa kun saa ensin kihlat sormeen?

[/quote]

sun on pakko olla trolli siis ihanko kaikki tahtoisi edes naisisiin? älyhoi

Vierailija
30/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt et ihan ymmärtänyt. Luuletko tosiaan, että ap ei ole kohta vaatimassa naimisiin menoa kun saa ensin kihlat sormeen?"

En tiedä miksi edes vaivaudun tähän vastaamaan. Et tunne minua joten ehkä on pikkuisen turha alkaa väittämään totena sellaisia asioita, joista sinulla ei ole aavistustakaan. Joten pidähän kiitos mölyt mahassasi. Kiitos.

Vierailija
31/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookko ap porvoosta? 

Vierailija
32/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 15:46"]

Minkä rangaistuksen minä tulen saamaan, kun olen ollut mieheni kanssa 7 vuotta kihloissa, eikä varmaan mennä naimisiin ollenkaan? Mitä tämä mammojen "avioliittolaki" on mahtanut säätää....? Elinkautinen? Kuolemantuomio?

[/quote]

Miksi oikeastaan olette kihloissa, jos ette ole naimisiin menossa?

Mitä te saatte siitä? Miten se muuttaa teidän yhteistä elämäänne?

Vierailija
33/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laista en tiedä, mutta kyllä se kihlautuminen perinteen mukaan on nimenomaan lupaus avioliitosta.

Ja mitä siihen keskuteluun tulee, niin ei asenteesi kauheasti rohkaise eriävää mielipidettä esittämään. Olet heti tivaamassa eikö hän rakasta sinua. Miltä itsestäsi tuntuisi, jos hän nyt epäilisi sinun rakkauttasi, kun et ole naimisiin menossa? Kaikki eivät ole niin hyviä tunteistaan puhumaan. Jos et voi sitä hyväksyä, niin etsi toinen.

Jos haluat vain suhteen sormuksella virallistaa, niin voittehan te vaikka vaihtaa luokkasormuksia.

Vierailija
34/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pelkää että se tarkoittaa lasten siittämistä. Mies voi tehdä ne lapsensa 50-60v uuden rakkansa kanssa toisin kuin naiset

Vierailija
35/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No kyllä voi yleistää.

Voiko sinusta seurustelupari alkaa sanomaan olevansa naimisissa, vaikkei maistraattia/kirkkoa päin ole edes vilkaistu? Ja jos ei niin miksei?

Vierailija
36/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaa hävettää tollanen sormuspelleily niin kuin kuuluukin. Kaveritkin pitäisi ihan pellenä ja akkavaltaan alistuneena. Sormusleikkejä leikitään sitten aikuisina 3-kymppisenä. 

Vierailija
37/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes oikein tajua käsitettä "Mennään kihloihin".

Me kyllä sovimme menevämme naimisiin, eli siinä sopimuksessa me kihlauduimme. Häät olivat puoli vuotta tämän jälkeen.

Mitä te saatte irti siitä, että teillä on sormukset ja sanotte olevanne kihloissa? Miten se muuttaa yhtään mitään?

Vierailija
38/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköistä on että teinisuhteenne ei kestä. Varsinkin jos mies ei halua sitoutua.

Vierailija
39/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 17:02"]

[/quote]

No kyllä voi yleistää.

Voiko sinusta seurustelupari alkaa sanomaan olevansa naimisissa, vaikkei maistraattia/kirkkoa päin ole edes vilkaistu? Ja jos ei niin miksei?

[/quote]

hieman ehkä eri asia kun kihlat eivät mikään virallinen juttu näin lain kannalta ole

Vierailija
40/53 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 17:02"]

[/quote]

No kyllä voi yleistää.

[/quote]

hieman ehkä eri asia kun kihlat eivät mikään virallinen juttu näin lain kannalta ole

[/quote]

No mutta mitä ne kihlat näille tarkoittavat, jos ei olla menossa naimisiin? Mitä se oikein on ja miksi se on tarpeellista?