Vierailija

Olen 24v nainen. Minulla ylipainoa ja se ei mihinkään ole putoamassa vaikka elämäntavat kunnossa. Mielenterveyden kanssa on ongelmaa. Syön lääkkeitä eikä niitä voi laittaa pois koska ne on elämänlaadun kannalta välttämättömiä. Ehkäisynä ehkäisykapseli kolmatta vuotta.

Asiani koskee minun painoa ja sen aiheuttamat ongelmat. Jos painoindeksiä katsotaan niin ylipainoa olisi se 27kg mutta paskat minä siitä välitä vaan terveellisiin ja suositeltuihin mittoihin on kiloissa noin 15kg. Olen 170cm pitkä jos se jotakin kiinnostaa. En ole aina ollut ylipainoinen ja suoraan sanoen läski (sori jos sana jotakin loukkaa, puhun nyt vain itsestäni) vaan oikeasti normaalissa mitoissa. Siitä on noin kolme vuotta kun "onnistuin" lihomaan muutamassa kuukaudessa 30kg. Luit aivan oikein 30kg! Juuri ennen tätä painonnousua minulle laitettiin tuo ehkäisykapseli, minun ensimmäinen oma koirani lopetettiin koiran omista ongelmista johtuvista syistä ja silloinen lääkitys mirtazapin aloitettiin samaan aikaan. Lihominen sai oloa paskaksi ja aiheutti kyllä ongelmia myös parisuhteeseen. Kukaanhan, ei edes lääkärit olleet voinut mainita kyseisen lääkkeen sivuvaikutusta painon suhteen. Tottakai itse olen turpaan tukkinut kaiken sen ruoan mitä tuona aikana olen syönyt. En tuntenut kylläisyyden tunnetta, olo oli kiukkuinen zombi ja tottakai kun syö sontaa ja lääkkeillä on taipumus kerätä kaikki nesteet ja ties mitkä kehoon niin turposin kuin ilmapallo. Aikaisemman saliharrastuksen olin lopettanut seinään ja samaten liikunta ulkoilun muodossa kun ei koiraa enää ollut. Asiaan heräsin kun poikaystävä totesi minulle, ihan ystävälliseen sävyyn että olenko miettinyt omaa syömistä ja oli huolissaan. Aloin huomata kuinka mitkään vaatteeni ei mahtunut enää päälle. Olin kulkenut ylisuurissa huppareissa aikaisemmin mutta nyt ne olikin jo lähes sopivia. Olin todella järkyttynyt, vihainen, surullinen ja kaikkia tunteita yhtä aikaa.
Hetken tämän heräämisen jälkeen tuo mirtazapin lopetettiin kun sen todettiin olevan minulle epäsopiva mm. tuosta painosta johtuvista asioista. Lääkärin toteamus oli asiaan "Niin, kyllähän tuota käyttään anoreksian hoidossa". Kilot kuitenkin jäi ja niiden tuoma fyysinen ja henkinen paha olo muiden asioiden lisäksi. Kaikki nämä vuodet olen kamppaillut asian kanssa. Painoa olen kuitenkin saanut sen 15kg pois joista onneksi vain 5kg palasi takaisin ilman korkoja. Olen kokeillut ketogeenistä, vhh, ostanut ihan ruokavalioita ja liikuntaohjelmia, käynyt ihan ammattilaisellakin asian suhteen ja kaikkea tältä väliltä. Ei auta vaikka tismalleen tekee ohjeiden mukaan. Kaikkea on oikeasti kokeiltu niin mietin voisiko olla tuo ehkäisykapseli oikeasti syy miksei homma etene ja paino putoa? Olen aiheesta lukenut aikoinani enkä välittänyt ollenkaan kun ajattelin sen olevan pelottelua. Olisiko kierukka parempi vaihtoehto? Lääkkeenä minulla on Lamictal ja Truxal, niissäkin voi olla vaikutusta mutta tuo kapseli nyt eniten mietityttää. Kokemusta painon pudotuksesta ja kapselista?

Sitten siihen kuorsaukseen. Vinkit kehiin MINUN kuorsaukseen! On hommattu kuorsaus- ja hammaskiskoja, kaiken maailman palloja ja pulloja on teipattu selkään että nukkuisin kyljelläni, nenäkannua iltaisin käytän ja kosteutan nenää jotta henki kulkisi sitä kautta mutta nämäpä ei tehoa. Ainakin kerran ellen kaksi herään siihen että minut tökitään hereille kun kuorsaan selälläni kisko lentänyt suusta sängylle. Kuorsaus ei ole mitään pientä. Lääkärissäkin käyty ja siellä vastaanotto oli "lähde läski lenkille" joten painon pudotus on tiedossa MUTTA mikä auttaisi tässä välissä. Ei ole hauskaa kun ei samassa huoneessa edes minun kanssa voi nukkua.

• ylös 1
  • alas 1

Kommentit (12)

Vierailija

Kapselistä en  tiedä mutta kuorsaukseen illalla auttaisiko jos joisit kuumaa juotavaa hunajan kanssa? Olen joskus mummovainaalta kuullut että hunaja ja lämpö voisi auttaa hetkellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kapselistä en  tiedä mutta kuorsaukseen illalla auttaisiko jos joisit kuumaa juotavaa hunajan kanssa? Olen joskus mummovainaalta kuullut että hunaja ja lämpö voisi auttaa hetkellisesti.

Ja milläs konstilla se tuo vaikuttaa? Sulattaa ihraa?

Vierailija

Onko kuorsausta ollut aina vai uusi ongelma? Mikäli uusi niin painon pudotuksen lisäksi voisit harkita ja miettiä olisiko vaikka tiukalla urheiluliivillä tai paidalla apua niin ei ainakaan rinnoista voisi tulla lisää kuormitusta kurkulle

Vierailija

Oletko kuorsauksesi puhunut lääkärille? Normi painoisena naisena kuorsaan häiritsevästi kuulema ,mutta lääkäri tosin aiheesta, viis veisasi.Tenispallo kiinni yöpaitaan.Laitat selänkohdalle paidan sisäpuolelta ja ulkopuolelta sidot narulla sen ympäristö kiinni.On pallo ulospäin.Estää selällä nukkumisen.Mitä ylipainoosi tulee ruoka rytmi.Perusruokaa.Karkit pullat pois,limut ,kaikki missä sokeria kieletty loppu iäksi.Kun olet ne rasvasolut saanut,ne alkaa heti elää, kun keho saa sokeria ja lihot takas.Eli arki ruokaa.Aamiainen.lounas. välipala.illalinen, ilta pala elämäsi lopuun asti.Keho tarvitsee ruokaa ,jotta aineenvaihdunta toimii,Aina sama kellon aika ravinon otto..Palat entisiin mittoihin hitaasti mutta varmasti. Vuodessa 10kg lähtee tuolla. 3vuodessa .lähti 30kg sukulaiselta ylipainoa. 40kg.lähti 5vuodessa tutavalta.Molemat jatkavat ruoka rytmia ,pysyneet normi painossa.Laihdutaminen lihotaa.Jotkut sanoo myös ehkäsy-kapselit muutta hormoonitoimintaa ja lihoavat.Sama jotkut e-pillerit lihottavat,kuten mieliala lääkeet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko kuorsauksesi puhunut lääkärille? Normi painoisena naisena kuorsaan häiritsevästi kuulema ,mutta lääkäri tosin aiheesta, viis veisasi.Tenispallo kiinni yöpaitaan.Laitat selänkohdalle paidan sisäpuolelta ja ulkopuolelta sidot narulla sen ympäristö kiinni.On pallo ulospäin.Estää selällä nukkumisen.Mitä ylipainoosi tulee ruoka rytmi.Perusruokaa.Karkit pullat pois,limut ,kaikki missä sokeria kieletty loppu iäksi.Kun olet ne rasvasolut saanut,ne alkaa heti elää, kun keho saa sokeria ja lihot takas.Eli arki ruokaa.Aamiainen.lounas. välipala.illalinen, ilta pala elämäsi lopuun asti.Keho tarvitsee ruokaa ,jotta aineenvaihdunta toimii,Aina sama kellon aika ravinon otto..Palat entisiin mittoihin hitaasti mutta varmasti. Vuodessa 10kg lähtee tuolla. 3vuodessa .lähti 30kg sukulaiselta ylipainoa. 40kg.lähti 5vuodessa tutavalta.Molemat jatkavat ruoka rytmia ,pysyneet normi painossa.Laihdutaminen lihotaa.Jotkut sanoo myös ehkäsy-kapselit muutta hormoonitoimintaa ja lihoavat.Sama jotkut e-pillerit lihottavat,kuten mieliala lääkeet.

Missä kivikaudella sie elät? Ei kai nyt tuollainen vinkki ole realistinen että kaikki herkut pois. Hah! Älä ap nyt välitä tälläsesta kuitenkaan

Vierailija

Minun sisko liho tuon ehkäisy implantin kanssa aika reippaasti ja samantien kun otti pois niin kilot katos. Vaihtoi ehkäisyrenkaisiin. Voi olla syynä tai sitte ei

Vierailija

Naisilla uniapnean diagnosointi epäonnistuu usein kun katkot ei ole niin selkeitä kuin miehellä. Ostat osamaksulla ResMediltä CPAP-laitteen, kunnallisen/sairaanhoitopiirin kautta voi helposti vuoden joutua odottamaan jos nyt edes sitä diagnoosia saa. Huomaat aika pian vireystason kasvussa, kannattiko vai ei. Ehkä niiltä voi jonkun kokeilujakson neuvotella.

Vierailija

Laihtuminen hoitamattoman uniapnean kanssa on muuten lähes mahdotonta, jos moinen haave.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.