Miksi naisten jutut/kiinnostukset muuttuu pelkästään lapsiin liittyviksi kun saavat lapsen?
Olen huomannut jokaisessa entisessä kaverissani saman. Ei muka löydy muuta keskustelun aihetta. ”Veeti sitä, Veeti tätä.” tai yleisesti lapsiin liittyvää. Sama koskee kiinnostuksia. Ennen jos oli esim. intohimoinen uimari tai leffafriikki niin kertaheitolla mielenkiinto muuttuu.
Pahinta on kun yrittää raahata niitä haisevia ja rääkyviä kakaroita minun luokseni.
Kommentit (12)
1) Pienen lapsen kanssa kädet ovat täynnä lapsipuuhaa ja elämänpiiri hyvin pieni, se on hänen arkeaan nyt
2) Tilannesidonnaista. Aika parantaa tämänkin, eivät teinien äidit jauha lapsistaan, vielä vähemmn me aikuisten äidit
Ei se ole niin. Se riippuu ihmisestä. Moni fiksu tuore äiti ei voi sietää sellaista äitiseuraa, joka puhuu lapsen ties mistä.
Nauratti tuo että raahataan niitä mukuloita sopimattomiin paikkoihin, olen itse myös kokenut tuota. Jollain kaverilla katoaa tilannetaju täysin vaikka eihän sen pitäisi NIIN vaikeaa olla käsittää minne sitä jälkikasvua ei sovi viedä vaan pitää joko hankkia lapsenvahti tai sitten sanoa, ettei nyt tällä kertaa voi tulla. Eikä siis muiden yllätykseksi viedä niitä mukuloita johonkin aikuisten rientoihin.
Tosi kurjaa sitten yrittää jutella aikuisten kesken ja ottaa snapsit kun yhdellä on lapset mukana, ja ne vaatii sitä huomiota KOKO AJAN.
En minä ainakaan ole sellainen, enkä ole koskaan ollut. Olen ollut äiti jo 27 vuotta. Eikä kukaan mun ystävistäkään ole ollut sellainen jota kuvailet. En tiedä että onko nuoremmatkaan äidit, ehkä jotkut nykyään on jotka ovat niitä suorittajaäitejä.
Minä olen aina ollut mm. politiikassa mukana, ja aina olen puhunut mieluummin vaikka siitä kuin lapsista. Lapsista puhutaan ystävien kanssa vain silloin kun on jotain tosi erikoista sattunut. Esim. viimeksi kerroin ystäville että lapseni sai töitä Pariisista ja toinen kertoi että hänen lapsensa lähtee opiskelemaan politiikkaa ja on liittynyt yhteen pienpuolueeseen.
Ei pidä paikkaansa. Kyllä minun tuntemani naiset ovat säilyttäneet työnsä ja harrastuksensa ja tapaavat myös lapsettomia kavereitaan.
Lapsen tulo on suurin mullistus naisen elämässä. Kaikki muuttuu. Kestä tämä. Kyllä se siitä laantuu. Mitä siihen ”luoksesi raahaamiseen” tulee, ilmoita selkeästi, koska haluat vain äidin kylään. Kyllä sen voi kauniisti sanoa: ”Minusta olisi mukavaa tavata pelkästään sinut, pitkästä aikaa...”
En puhu ainoastaan lapsista, toki jotain mainitsen joskus. Kuuluuhan ne elämääni. Yksi kaveri puhuu paljon kissoistaan, toinen parisuhteesta ja se on ok, koska ne kuuluvat niiden elämään. Ihan jo leffoista puhuminen vähenee, kun ei ole aikaa niitä katsoa, tai jostain harrastuksesta, kun ei ole aikaa harrastaa. Ei vaadi mitään erityistä tähtitiedettä tämän ymmärtäminen, vaikkei itsellä lapsia olekaan. Kun lapset kasvavat, aikaa taas on enempi leffoille, harrastuksille yms.
Jännä juttu että miehet ei tee samaa. Ne ei jauha kersoista tai Naisesta. Ne jatkaa elämäänsä ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu että miehet ei tee samaa. Ne ei jauha kersoista tai Naisesta. Ne jatkaa elämäänsä ihan normaalisti.
Ei niin. Miehillä se oma napa on aina kaikkein tärkein ja tulee aina ekana.
Sama ilmiö tapahtuu kun joku hankkii koiran tai muun lemmikin. Ei se sen kummmepaa ole. Asia on ykkösenä sillä hetkellä ja moni asia tapahtuu lapsen/lemmikin kanssa tai kautta.
Joillakin se on harrastus joka vie kaiken ajan ja huomion, jutut on sitten sen mukaisesti harrastukseen liittyviä tapahtumia, kokemuksia ja henkilöitä.
Joo ja samahan tapahtuu jo vähän ennen kuin löytyy se mies. Kaikki muu unohtuu saman tien ja identiteettikin vaihtuu lennosta, kunhan on Mies…