Jännitysniska - paineen tunne takaraivossa
Hei kaikki, minulla on diagnosoitu jännitysniska joitain kuukausia sitten. Oireina on ollut tyypillinen päänsärky ja niska- ja hartiajumit. Pahimmassa vaiheessa oli myös ”repäisyjä” takaraivosta päänpäälle.
Tilanne on ihan hyvä, olen jumpannut kovasti saamieni ohjeiden mukaisesti ja muutenkin liikkunut paljon. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen myös pyrkinyt rentoutumaan.
Minulla sitkein jumi on vasemmalla puolella takaraivossa. Se tuntuu tosi helposti ärsyyntyvän. Lisäksi välillä alueelle tulee paineentunnetta, joka leviää ylöspäin. Tuntuu ikäänkuin puutuneelta, mutta tunto on normaali. Paine ei satu.
Olisiko jollain vinkkejä, kuinka voisin vielä vahvistaa niskaa? Tietääkö joku, mistä tuo paineentunne johtuu, hermo jumissa?
Kommentit (4)
Jos tulee tuon paineentunteen lisäksi seuraavia oireita, kannattaa soittaa ensiapuun:
Aivoverenkiertohäiriöön viittaavia oireita ovat:
Halvausoireet: yleensä toispuoleinen käden ja/tai jalan voima- ja/tai tuntoheikkous
Suupielen roikkuminen
Puhehäiriö
Näköhäiriö: molemmilla silmillä nähtävät kaksoiskuvat tai näkökentän puutokset
Tasapainohäiriö, kävelyvaikeus ja huimaus yhdessä
Jos on vain niskassa, niin varmaan jotain niskajumia.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee tuon paineentunteen lisäksi seuraavia oireita, kannattaa soittaa ensiapuun:
Aivoverenkiertohäiriöön viittaavia oireita ovat:
Halvausoireet: yleensä toispuoleinen käden ja/tai jalan voima- ja/tai tuntoheikkous
Suupielen roikkuminen
Puhehäiriö
Näköhäiriö: molemmilla silmillä nähtävät kaksoiskuvat tai näkökentän puutokset
Tasapainohäiriö, kävelyvaikeus ja huimaus yhdessäJos on vain niskassa, niin varmaan jotain niskajumia.
Ei ole tosiaan ollut noita muita oireita. ap
voi olla merkki vaarallisen korkeasta verenpaineesta.
Mä en osaa sanoa mistä toi paineentunne johtuu, mutta itellä on samaa oikealla puolella. Mulla kanssa jännitysniskaa ja lisäksi bruksismia. Oon kuullu, että myös migreenissä voi tulla toispuoleista paineentunnetta takaraivolle. Tää ei tosiaan oo kivuliasta, mutta vähän kuitenkin aina hätkähdyttää, että mitäköhän on.