Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Porvoossa ja Lohjalla synnyttämisestä

Vierailija
13.10.2014 |

Synnytys tulee kohdallani olemaan ajankohtainen vielä ennen vuoden vaihdetta.  Asun vastapäätä Kätilöopistoa joten halut eivät ole kovin suuret synnyttää edellä mainituissa sairaaloissa (mahdollisten sulkujen takia).

Lohjasta en ole kuullut synnytyssairaalana oikeastaan mitään. Porvoossa on pari tuttua synnyttänyt, eivätkä heidän kokemuksensa ole valitettavasti olleet kovin positiivisia vaan parhaimmillaan neutraaleja. Kokemukset vastaavat pitkälti netistä löytämiäni kommentteja eli mm. kivunlievitysvastaisuutta (vaihtoehtoja, kuten akupunktio, aquarakkulat tms ei kuitenkaan ole tarjottu ), tylyä käytöstä varsinkin ensisynnyttäjää kohtaan tyyliin "Et sä voi tietää kun et ole synnyttänyt ja mä olen hoitanut satoja synnytyksiä", lasta ei saa automaattisesti viereen ja ylipäänsä asennetta että kätilö synnyttää ja äiti on lähinnä väline tai työkalu lapsen saattamiseksi maailmaan. 

Kättärillä olen asioinut raskauteni aikana useasti ja on ollut tosi mukavaa, että kiireenkin keskellä lääkäreillä ja hoitajilla on ollut aikaa kohdella minua ihmisenä, kuten syntyvää lastanikin ja he ovat olleet aidosti kiinnostuneita meidän molempien voinnista. En ole aiemmin juuri käyttänyt julkista terveydenhuoltoa ja Kätilöopistolla asiointi on pitkälti ollut vaikuttamassa siihen miten hyvänä olen hoidon tason kokenut ainakin äitiysasioissa.

Kertokaa ihmeessä kokemuksianne Porvoossa ja Lohjalla synnyttäneet! Olisi kiva lukea positiivistakin kommenttia em sairaaloista, koska saattaa olla että tulen synnyttämään jommassa kummassa ja itseänikin jo alkaa ärsyttää koko synnyttäminen kun positiivisuus koko tapahtumaa kohtaan alkaa hiipua mitä lähemmäs h-hetkeä ollaan matkalla.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa voi sattua kaikenlaista, mitä ei uskoisi todeksikaan.

Vierailija
2/3 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 11:00"]

Porvoossa voi sattua kaikenlaista, mitä ei uskoisi todeksikaan.

[/quote]

Olisko esimerkkejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä ole kukaan synnyttänyt Lohjalla? Uudemmassa ketjussa oli jotain tiedon rippeitä Porvoosta, mutta ei siitäkään paljoa. Vai onko palstan mode pro pikkusynnärit porukkaa ja deletoi kommentteja? Jotkut kertovat että Porvoo on ihana kodinomainen paikka jossa toiveitasi kuunnellaan yms, onko näin? Itse en kyllä ole kiinnostunut synnyttämään kotona taikka kodinomaisesti vaan ensisynnyttäjänä kaipaan ammattitaitoa ja ennenkaikkea ammatillista otetta sekä monipuolisuutta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi