Vierailija

Niin, itse olen töissä vain sen takia, että teen siellä työni ja otan vapaa-aikani myymisestä työnteolle työnantajaltani palkan. Yksityiselämässäni on aivan tarpeeksi läheisiä ihmisiä ja ihmisten kanssa seurustelua, joten työyhteisöä en kaipaa siinä mielessä yhtään.
Ihmettelen vaan, miten jollekin ihmiselle voi olla työpaikka seurustelupaikka. Työt sinne on tarkoitus mennä tekemään ja hoitamaan, eikä juoruilemaan ja vaihtamaan ajatuksiaan toinen toistensa kanssa.

• ylös 3
  • alas 5

Kommentit (5)

Vierailija

Olen introvertti enkä kaipaa ihmisiä ympärilleni vapaa-ajalla. En myöskään tarvitse työyhteisön ihmisiä seurusteluun. Teen työni ja tulen kaikkien kanssa hyvin toimeen, mutta ei minulla mitään tyhjiötä ole töissä eikä omassa elämässä. Ihmiset ovat erilaisia ja samoin heidän tarpeensa.

-tyytyväinen intro-

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Riippuu tietysti paljon työstä ja työtehtävistä, mutta joissain työpaikoissa siitä on myös työtehtävien ja työviihtyvyyden kannalta etua, että tiimin jäsenet tutustuvat toisiinsa enemmän kuin pelkästään työasioista keskusteltaessa. Usein vapaamuotoisempi tutustuminen myös vähentää kommunikaatiosta aiheutuvia riskitilanteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No mulla on aika iso tyhjiö. Ihmissuhteita ei ole. Enkä siellä työpaikallakaan kuulu mihinkään kuppikuntaan, mutta siellä sentään näen ihmisiä ja saatan pari sanaa jonkun kanssa jutellakin. Muuten minusta tulisi todella arka. Olisin vain yksin himassa enkä näkisi ihmisolentoja kuin ikkunasta.

Vierailija

Nainen, jolla on omia lapsia ja oma puoliso sekä ystäviä ja sukulaisia elämässään mukana, ei työpaikkaa oikeastaan kaipaa yhtään, sillä siellähän vaan väsyy, ja se vie voimia oman kodin hoitamisessa ja haittaa harrastustoimintaa jne.   Mutta toimeentulon takiahan sitä on vaan jaksettava, ja tulevan mukamas "suuren" eläkkeen takia.  Eläkkeen, jota ei välttämättä tule edes saamaan, jos kuolee ennen eläköitymistään.

Ymmärrän kyllä, jos nainen tai mies on sinkku, ja on yksinäinen privatelämässään, niin ehkä se työkaveri sitten on niin ihana.

Vierailija

Joillekin työpaikka voi olla helppo paikka tavata ihmisiä. Ei tarvitse järjestää mitään vapaa-ajalla tai erikseen nähdä muualla työskenteleviä. En itsekään suosi sellaista, mutta jotkut ehkä kaipaavat samanmielisiä ja työidentiteetti tukee sitä.

Minulla ystävät ovat säilyneet läpi vuosien ja työpaikat vaihtuneet.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.