Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paula Vesala on käsittämättömän lahjakas muusikko!

Vierailija
12.10.2014 |

Katsoin vasta Jenni Vartiaisen jakson ja totesin, että kyllä tuo Paula Vesala erottui taas kerran edukseen. Musikaalisuus ja monipuolisuus on ihan omaa luokkaansa. En ollut koskaan pitänyt häntä hääppöisenä laulajana, mutta Vain elämää (ärsyttävää metsässä juoksentelua, katson vain esitykset) on näyttänyt tyypistä ihan uusia ulottuvuuksia. Hitto mikä ääni, karisma ja ulkonäkö. Myönnän, olen kade.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, mää en kyllä tiennyt tuota etteivät itse sovita niitä biisejä. :( Onpa harmi! Jännä silti, että ovat saaneet biiseistä niin esittäjänsä näköisiä. Ovat varmaan kuitenkin jollain lailla mukana sovittamisessa?

Jos ei, niin vähänkö Leri Leskinen on käsittämättömän lahjakas muusikko! :D

Vierailija
22/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä tällainen tieto on peräisin, että Leri Leskinen & co sovittaisivat ilman artistin näkemystä kappaleista omat versionsa? Olen kyllä aika varma, että esim. Ela on kirjoittanut itse räppi-osuutensa, ei se Leri niitä juttuja ole keksinyt. Kaipa ne on sovitettu jonkinlaisessa yhteistyössä joka tapauksessa.

Paitsi Paula Koivuniemelle, joka laulaa kaikki kappaleet alkuperäisessä muodossaan, juurikin siihen karaoke-tyyliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:28"]Joo, monipuolinen. Vesala ja Ela on työstäneet noita Vain Elämää -vetoja aika paljon ja tehneet niistä oikeasti omia versioita, pisteet siitä. [/quote] Ei niitä sovita uudelleen. Esittävät vain valmiiksi uudelleen sovitetut.

[/quote]

Joo, tätä ei jengi tajuu, vaan luulee noiden itse tekevän sovitkset. Todellinen sovittaja on Leri Leskinen+ bändi.

Mut tää on taas niitä juttuja, ihmiset uskoo, mihin ne haluaa uskoa, totuudella ei niin väliä.
[/quote]parhaimmat onkin niitä joissa bändi ei ole mukana kuten veskun armi joka tuli sydämestä

Vierailija
24/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armo

Vierailija
25/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lerikö se teki myös sovitukset siihen Paula V:n Apulannan coveriin?

Vierailija
26/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että esim Vesala ei suostuisi esittämään sellaista sovitusta, mihin ei olis itse saanut yhtään vaikuttaa. Eli kyllä niitä jotenkin yhteistyössä tehdään, varmaan vähän silleen katotaan ettei liian samanlaisia tulis. Mutta en usko, että esim siihen Paulan Apulanta-vetoon hirveesti olis kukaan muu vaikuttanut. Sitten on tietysti erikseen nää koivuniemet ja vartiaiset, jotka ei koskaan oo itse tehneet mitään, eikä oo siitä sitä taitoa ja kokemusta, heille varmasti tehdään valmiiksi sovitukset, ja sitten vaan kommentoivat että tykkääkö vai ei.

Vierailija
27/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti yhteistyössä, toki laulajakin vaikuttaa. Päävastuu kuitenkin Leskisellä.

Vierailija
28/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:28"]Joo, monipuolinen. Vesala ja Ela on työstäneet noita Vain Elämää -vetoja aika paljon ja tehneet niistä oikeasti omia versioita, pisteet siitä. [/quote] Ei niitä sovita uudelleen. Esittävät vain valmiiksi uudelleen sovitetut.

[/quote]

Joo, tätä ei jengi tajuu, vaan luulee noiden itse tekevän sovitkset. Todellinen sovittaja on Leri Leskinen+ bändi.

Mut tää on taas niitä juttuja, ihmiset uskoo, mihin ne haluaa uskoa, totuudella ei niin väliä.
[/quote]parhaimmat onkin niitä joissa bändi ei ole mukana kuten veskun armi joka tuli sydämestä
[/quote]

Mulla alkoi soida päässä jo "ken on heistä kaikkein kaunein.." veskun äänellä :D

Vierailija
29/36 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artistit jotka on itse myös musantekijöitä liidaa takuulla omat sovituksensa. Hiphopskene ei varmaan myöskään kuulu Leskisen ykkösvahvuuksiin. Ainakin Elastisen ja Vesalan fb-sivuilla ovat kertoilleet sovituksistaan ja mistä ideat niihin. 

Vierailija
30/36 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:42"]

Jos ei, niin vähänkö Leri Leskinen on käsittämättömän lahjakas muusikko! :D

[/quote]

Kai se nyt on lahjakas. Ei kai se vahingossa ole johtamassa vähän joka toisessa musaohjelmassa taustabändiä.

Vierailija
31/36 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä he yhteistyössä ne biisit tekevät. Näkyyhän noissa nyt selkeästi artistin ote jotka ovat mukana prosessissa olleet. Toiset eivät uskalla siirtyä mukavuusalueeltaan. Toiset taas tuovat rohkeasti mukaan omaa näkemystään. Tuskin Leri siitä on päättämässä. Esim. Paula Vesalan veto "ruotsalaisena elektromuijana". Empä ihan heti usko että Leri olisi sen keksinyt... ;) Vaikkakin Leriä arvostankin.

Vierailija
32/36 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/36 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "sovitus" on kyllä tosi laaja käsite. Jos esim. vaikka Jenni sanoo Lerille, että "oon nyt valinnut tän biisin X, toivoisin, että siinä säkeistöt menisi aika eteerisesti, mutta kertsiin vois ottaa vähän poveria, ja nää pari sointua vois muuttaa vähän jännemmiksi", niin kyllä siinä mun mielestä sitten ihan hyvin voi lukea, et sov. J. Vartiainen ja L. Leskinen, onhan Jenni siinä kuitenkin ollut ideoijana. Uskon, että tämänkaltaista yhteistyötä ihan kaikki artistit Lerin kanssa tekee.

Sitten esim. Paula V.:llä ne ajatukset sovituksista on luultavasti paljon yksityiskohtaisempia, kun kokemusta ja taitoa on enemmän. Eli on vaikka ihan itse jo miettinyt biisien rakenteet, mahdolliset uudet soinnut yms, ja Lerin kanssa sitten vaan hiotaan loppuun.

Eli vaikka Leri lopulta vastaakin sovituksista, niin ei se silti sitä tarkoita, etteikö niissä olisi kuultavissa myös jokaisen artistin omia ajatuksia ja ideoita. Meneehän se ihan "oikeessa elämässäkin" monesti niin, että artisti vaikkapa säveltää ja sanoittaa itse omat biisinsä, ja joku kokeneempi tyyppi sitten tekee bändisovitukset.

Vierailija
34/36 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulajana en pidä Vesalaa hyvänä, hän ei pääse korkealle ilman sitä kiekumista ja kiljumista, mutta on sanoittajana nokkela ja koskettava, myös sarjassa itsensä likoon pistäminen on mukavaa katseltavaa

Vierailija
35/36 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/36 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 02:04"]

Laulajana en pidä Vesalaa hyvänä, hän ei pääse korkealle ilman sitä kiekumista ja kiljumista, mutta on sanoittajana nokkela ja koskettava, myös sarjassa itsensä likoon pistäminen on mukavaa katseltavaa

[/quote]

Hyvä laulaminen on paljon muutakin, kuin sitä, että "pääsee korkealle".