Millaista musiikkia valitsisit nelikymppisten bileisiin
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina oletetaan, että kaikki jämähtävät kuuntelemaan nuoruusvuosiensa musiikkia? Olen 57-v enkä todellakaan kuuntele 80-luvun hittejä. Spotify-listallani on nyt mm Kali Uchis, Sätilä, Harry Styles, Nothing but thieves, Tame Impala, Koffee, Royal Blood.
Miksi aina oletetaan, että ihmiset haluavat kuunnella musiikkia?
Itse koen sen enemmän taustahälynä ja häiritsevänä.
Radiotakaan en kuuntele, paskaa musiikkia, paskaa juttua "arvaa mitä mulla mielessä ja voita vitonen". Pelkkää melusaastetta.
Jos haluan kuunnella musiikkia, silloin soitetaan ainoastaan lempibiisejä ja riittävällä volyymilla.
Miksi laittaa taustalle musiikkia, joka on kuitenkin yhdentekevää?
Kyllä siellä äkkiä, joku omanelämänsä DJ ottaa hommat haltuun.
Tai näin meillä on bileet kuin bileet. Vaikka olisi kuinka suunnitellut listan ja tehnyt valintoja... niin jotkut - ne samat - alkavat soittaa omia juttujaan. Eikä siinä mitään, ne on yleensä semmoisia mitä jengi haluaa kuulla. Pari biisiä tätä päivää ja sitten enemmän nostalgiaa sieltä teiniajoilta. Kunnioittaen myös sitä alkuperäistä soittolistaa, mitä juhlien järjestäjät ovat tehneet.
Meidän illanvietoissa jo otan huomioon nuo showmiehet etukäteen, että kumpikin saa soittoaikansa, etteivät ala tappelemaan keskenään... ;)
No ei musiikkimakua voi iän perusteella tietää 😂
Newsflash: eri ihmiset tykkää erilaisesta musiikista, eikä iällä ole sen kanssa mitään tekemistä.
Ite en ole vielä 40, mutta parhaat kaverit on. Illanvietoissa kuunnellaan sekaisin kaikkea, koska yksi kuuntelee suomiräppiä, toinen rakastaa metallia, yksi iskelmää ja yksi kotimaista nykypoppia jne. Kaikille jotain.
Kysy niiltä, mistä ne tykkää.
Kasariheviä ja 70-80-luvun hard rockia ja vastaavaa. Sekaan jokunen vanhempi klassikko ja uudempi ylläri.
Musiikin sijaan voitaisiin öristä ja humista harmonisesti. Tehdä omaa musiikkia.
Duecorso kirjoitti:
Newsflash: eri ihmiset tykkää erilaisesta musiikista, eikä iällä ole sen kanssa mitään tekemistä.
Ite en ole vielä 40, mutta parhaat kaverit on. Illanvietoissa kuunnellaan sekaisin kaikkea, koska yksi kuuntelee suomiräppiä, toinen rakastaa metallia, yksi iskelmää ja yksi kotimaista nykypoppia jne. Kaikille jotain.Kysy niiltä, mistä ne tykkää.
Miksi musiikkia kuunnellessa pitäisi olla sekaisin...?
Ukko38 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina oletetaan, että kaikki jämähtävät kuuntelemaan nuoruusvuosiensa musiikkia? Olen 57-v enkä todellakaan kuuntele 80-luvun hittejä. Spotify-listallani on nyt mm Kali Uchis, Sätilä, Harry Styles, Nothing but thieves, Tame Impala, Koffee, Royal Blood.
Miksi aina oletetaan, että ihmiset haluavat kuunnella musiikkia?
Itse koen sen enemmän taustahälynä ja häiritsevänä.
Radiotakaan en kuuntele, paskaa musiikkia, paskaa juttua "arvaa mitä mulla mielessä ja voita vitonen". Pelkkää melusaastetta.
Jos haluan kuunnella musiikkia, silloin soitetaan ainoastaan lempibiisejä ja riittävällä volyymilla.
Miksi laittaa taustalle musiikkia, joka on kuitenkin yhdentekevää?
Mun mielestä juhlat tuntuisi kiusallisilta jos ei olisi mitään musiikkia, itse koen musiikiin ilmapiiriä rentouttavana enkä lainkaan häiritsevänä.
Vierailija kirjoitti:
Musiikin sijaan voitaisiin öristä ja humista harmonisesti. Tehdä omaa musiikkia.
Tuvalaista kurkkulaulantaa siis. Olet selvästi kulttuuri-ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Duecorso kirjoitti:
Ite en ole vielä 40, mutta parhaat kaverit on. Illanvietoissa kuunnellaan sekaisin kaikkea, koska yksi kuuntelee suomiräppiä, toinen rakastaa metallia, yksi iskelmää ja yksi kotimaista nykypoppia jne. Kaikille jotain.Kysy niiltä, mistä ne tykkää.
Miksi musiikkia kuunnellessa pitäisi olla sekaisin...?
No jos satut olemaan se, joka rakastaa metallia, niin ei s*atana selvin päin kestä kuunnella sitä p*skaa, mitä muut haluaa 😂
Mistä tämä ikäajattelu kumpuaa. Omat vanhempani olivat 50-luvulla nuoria. Silloin Suomeen rantautuivat jo ensimmäiset rokinrytkeet, ainakin kaupunkeihin. Maalaiset vetivät humppaa. Tuli nuorisomuoti, jolloin nuoret alkoivat erottua vanhemmista, myös pukeutumisen suhteen. Heitä paheksuttiin, heitä kuului paheksua.
Kun he vanhenivat, perustivat perheet ja hyppäsivät oravanpyörään, heidän kuului aikuistua. Siihen kuului mm. se, että he lopettivat nuorisomusiikin kuuntelun ja alkoivat pukeutua lähes kuin vanhempansa, toki nuoremmalla twistillä.
Joku sankari pullikoi vastaan ja kuunteli esim. Elvistä, hänelle naurettiin, että mikäs ikinuori se tuokin yrittää olla, vanhenisi arvokkaasti.
Itse olen nyt lähes 60 vuotias. Kuuntelen kyllä joskus oman nuoruuteni, 80-luvun musiikkia, ihan vain vaihtelunhalusta, mutta muuten elän tätä päivää ja tämän päivän musiikkia. Muuten laidasta laitaan, paitsi kevyttä iskelmää en voi sietää.
Onneksi yksilönvapaus on nykyään hyvällä levelillä, myös musiikkimaun suhteen
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nelikymppinen ja tällä hetkellä soittolistalla on Draken uusi albumi.
Se vanhempi Draken matksu on kanssa aivan huippua
Vierailija kirjoitti:
Kaija Koota
Joo kiitos ei. Kuuntelisin mieluummin hiljaisuutta.