Uskoville kysymys: Jos jokaiselle annetaan vain sellainen taakka, jonka jaksaa kantaa, miten selitätte itsemurhat?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa raamatussa sanotaan, että annetaan vain niin paljon kuin jaksaa kantaa?
Ei missään. Ja ihan järjestään raamatun henkilöt ovat saaneet kestääkseen ylivoimaisia koettelemuksia. Paavali kuvaili kohtaamisen vaikeuksia ja sanoi olleensa ”neuvoton” ja ”epätoivossa jopa hengestään”.
Tämä on huono keskustelu kun kukaan raamattunsa lukenut uskova ei kuvittele että ihminen ei saa ylivoimaista taakkaa kantaakseen.
Ei edes Jeesus itse jaksanut kantaa ristitään Golgatalle vaan tarvitsi apua siihen.
Eikö Raamatussa sanota niin uskoville eli se ei koske uskosta osattomia. Uskovahan ei tee itsemurhaa, jos tekee, niin hän on luopunut uskostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon on ihmisen omista valinnoista kiinni. Suurin osa kunkin taakasta on ihan henkilön itsensä itselleen tekemää, ei annettua. Uskon, että Raamatussa on neuvoja, jotka auttavat elämään hyvää elämää. Ei ole Jumalan syy, jos omista valinnoista seuraa murhetta.
Tämä vastaus tuntuu kylmäävältä lukea....itse itsemurhan tehneen läheisenä en haluaisi edes katsoa sinua silmiin.
Kenen tekemää se sitten on ellei ihmisen itsensä. Mikä siinä sinua kylmää?
Demoni kirjoitti:
Eikö Raamatussa sanota niin uskoville eli se ei koske uskosta osattomia. Uskovahan ei tee itsemurhaa, jos tekee, niin hän on luopunut uskostaa.
Höpsis. Simson käytännössä teki itsemurhan romauttaessaan talon itsensä päälle, ja niin vain hänet mainitaan UT:n puolella uskonsankarina. Oikein pyhien Hall of Famessa.
Mikään ei erota Kristuksen omaa hänen kädestään. ”Ei elämä eikä kuolema, ei enkelit, eivätkä henkivallat, ei korkeus eikä syvyys, eikä MIKÄÄN muu luotu voi erottaa meitä Jumslan rakkaudesta, joka on Jeesuksessa Kristuksessa, meidän Herrassamme.”
Ei mikään. Et edes sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tarvi kärsiä enempää kuin jaksaa.
Avaa liite, niin näet, että ketju voi myös katketa
Huoneen nurkasta katseleva henkilö on Edvina: Victoria Palominon piirros Iron Maidensille.
“WE HAVE ONE LIFE, SO JUST LIVE IT AND NO RAGRETS!”
– COURTNEY COX FROM THE IRON MAIDENS
He ovat käsittämättömän hauskoja, ystävällisiä. Full of Fun.
Comedy.
Kitaristi Courtney Coxilla on kaksi kissaa, ja myös solisti Kristen Rosenberg eläimiin kiintynyt.
I am a man who walks alone
And when I'm walking a dark road
At night or strolling through the park
When the light begins to change
I sometimes feel a little strange
A little anxious when it's dark
Fear of the dark
Fear of the dark
I have constant 𝐟𝐞𝐚𝐫 𝐭𝐡𝐚𝐭 𝐬𝐨𝐦𝐞𝐭𝐡𝐢𝐧𝐠'𝐬 𝐚𝐥𝐰𝐚𝐲𝐬 𝐧𝐞𝐚𝐫
Fear of the dark
Fear of the dark
I have a phobia 𝐭𝐡𝐚𝐭 𝐬𝐨𝐦𝐞𝐨𝐧𝐞'𝐬 𝐚𝐥𝐰𝐚𝐲𝐬 𝐭𝐡𝐞𝐫𝐞
Have you run your fingers down the wall
𝐀𝐧𝐝 𝐡𝐚𝐯𝐞 𝐲𝐨𝐮 𝐟𝐞𝐥𝐭 𝐲𝐨𝐮𝐫 𝐧𝐞𝐜𝐤 𝐬𝐤𝐢𝐧 𝐜𝐫𝐚𝐰𝐥
𝐖𝐡𝐞𝐧 𝐲𝐨𝐮'𝐫𝐞 𝐬𝐞𝐚𝐫𝐜𝐡𝐢𝐧𝐠 𝐟𝐨𝐫 𝐭𝐡𝐞 𝐥𝐢𝐠𝐡𝐭?
𝐒𝐨𝐦𝐞𝐭𝐢𝐦𝐞𝐬 𝐰𝐡𝐞𝐧 𝐲𝐨𝐮'𝐫𝐞 𝐬𝐜𝐚𝐫𝐞𝐝 𝐭𝐨 𝐭𝐚𝐤𝐞 𝐚 𝐥𝐨𝐨𝐤
𝐀𝐭 𝐭𝐡𝐞 𝐜𝐨𝐫𝐧𝐞𝐫 𝐨𝐟 𝐭𝐡𝐞 𝐫𝐨𝐨𝐦
𝐘𝐨𝐮'𝐯𝐞 𝐬𝐞𝐧𝐬𝐞𝐝 𝐭𝐡𝐚𝐭 𝐬𝐨𝐦𝐞𝐭𝐡𝐢𝐧𝐠'𝐬 𝐰𝐚𝐭𝐜𝐡𝐢𝐧𝐠 𝐲𝐨𝐮
Fear of the dark
Fear of the dark
I have a constant fear that something's always near
Fear of the dark
Fear of the dark
Have a phobia that someone's always there
Have you ever been alone at night
Thought you heard footsteps behind
And turned around and no one's there?
And as you quicken up your pace
You find it hard to look again
Because you're sure there's someone there
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
have a phobia that someone's always there
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Watching horror films the night before
Debating witches and folklore
The unknown troubles on your mind
Maybe your mind is playing tricks
You sense and suddenly eyes fix
On dancing shadows from behind
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
When I'm walking a dark road
Jos syöpäkuolema ei ole synti, kuinka its emurha olisi?
Kuo lemasta ei saa puhua terveiden kanssa. Kun menet avautumaan hoitotaholle siitä, joudut suljetulle. Samanlailla tuntevien kanssa asiasta voi puhua ja se voi olla jollakin tavalla eheyttävää. Olisi hyvä, jos olisi enemmän tilanteita, joissa im aikoneet ja sitä yrittäneet ja tällä hetkellä sairaat pääsisivät kohtaamaan ja puhumaan vaivastaan. Hoitoon olisi hyvä integroida kokemusasiantuntijoita enemmän.
Siitä mustasta on mahdollisuus selvitä.
Masennukset johtuvat monesta eri syistä ja paranemiskoktaileja on monenlaisia.
Itse olen huomannut, että pysyn terveenä, jos saan ylläpidettyä terveellisen ruokavalion, en juo alkoholia, kahvia tai käytä lisättyä sokeria ja tämän lisäksi syön vaihtelevasti koktailin lisäravinteita. En tiedä mistä on puutos, mutta jostakin se puutos on, koska edellisen kerran vaivuttuani im moodin, sain itseni parissa kuukaudessa taikaisin elävien kirjoihin alkamalla syödä koktailia. Kallista olisi testata mistä se puutos on, mutta pääasia, että nyt voin hyvin. En ole ikinä tupakoinut.
Veikkaan, että meillä on joku sukurasite. Joku imeytymishäiriö, koska jokaisessa vanhempani sisarussarjan lapsikatraista ainakin yhdellä on ollut vakavaa masennusta...
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ilman aitoa uskoa päätyy itsemurhaan. Uskossa oleville ihmisille annetaan sellainen taakka, jonka he jaksavat kantaa. Jos ongelmissa olevat ihmiset olisivat kääntyneet Jeesuksen puoleen, olisivat he välttyneet itsemurhalta.
Eli syyllistät vaikeuksissa olevat siitä, että heidän uskonsa ei ole aitoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tarvi kärsiä enempää kuin jaksaa.
Avaa liite, niin näet, että ketju voi myös katketa
Huoneen nurkasta katseleva henkilö on Edvina: Victoria Palominon piirros Iron Maidensille.
“WE HAVE ONE LIFE, SO JUST LIVE IT AND NO RAGRETS!”
– COURTNEY COX FROM THE IRON MAIDENS
He ovat käsittämättömän hauskoja, ystävällisiä. Full of Fun.
Comedy.
Kitaristi Courtney Coxilla on kaksi kissaa, ja myös solisti Kristen Rosenberg eläimiin kiintynyt.
And when I'm walking a dark road
At night or strolling through the parkWhen the light begins to change
I sometimes feel a little strange
A little anxious when it's darkFear of the dark
Fear of the dark
I have constant 𝐟𝐞𝐚𝐫 𝐭𝐡𝐚𝐭 𝐬𝐨𝐦𝐞𝐭𝐡𝐢𝐧𝐠'𝐬 𝐚𝐥𝐰𝐚𝐲𝐬 𝐧𝐞𝐚𝐫
Fear of the dark
Fear of the dark
I have a phobia 𝐭𝐡𝐚𝐭 𝐬𝐨𝐦𝐞𝐨𝐧𝐞'𝐬 𝐚𝐥𝐰𝐚𝐲𝐬 𝐭𝐡𝐞𝐫𝐞Have you run your fingers down the wall
𝐀𝐧𝐝 𝐡𝐚𝐯𝐞 𝐲𝐨𝐮 𝐟𝐞𝐥𝐭 𝐲𝐨𝐮𝐫 𝐧𝐞𝐜𝐤 𝐬𝐤𝐢𝐧 𝐜𝐫𝐚𝐰𝐥
𝐖𝐡𝐞𝐧 𝐲𝐨𝐮'𝐫𝐞 𝐬𝐞𝐚𝐫𝐜𝐡𝐢𝐧𝐠 𝐟𝐨𝐫 𝐭𝐡𝐞 𝐥𝐢𝐠𝐡𝐭?
𝐒𝐨𝐦𝐞𝐭𝐢𝐦𝐞𝐬 𝐰𝐡𝐞𝐧 𝐲𝐨𝐮'𝐫𝐞 𝐬𝐜𝐚𝐫𝐞𝐝 𝐭𝐨 𝐭𝐚𝐤𝐞 𝐚 𝐥𝐨𝐨𝐤
𝐀𝐭 𝐭𝐡𝐞 𝐜𝐨𝐫𝐧𝐞𝐫 𝐨𝐟 𝐭𝐡𝐞 𝐫𝐨𝐨𝐦
𝐘𝐨𝐮'𝐯𝐞 𝐬𝐞𝐧𝐬𝐞𝐝 𝐭𝐡𝐚𝐭 𝐬𝐨𝐦𝐞𝐭𝐡𝐢𝐧𝐠'𝐬 𝐰𝐚𝐭𝐜𝐡𝐢𝐧𝐠 𝐲𝐨𝐮Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Have a phobia that someone's always thereHave you ever been alone at night
Thought you heard footsteps behind
And turned around and no one's there?
And as you quicken up your pace
You find it hard to look again
Because you're sure there's someone thereFear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
have a phobia that someone's always thereFear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the darkFear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the darkWatching horror films the night before
Debating witches and folklore
The unknown troubles on your mind
Maybe your mind is playing tricks
You sense and suddenly eyes fix
On dancing shadows from behindFear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Have a phobia that someone's always thereFear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Fear of the dark
Have a phobia that someone's always thereWhen I'm walking a dark road
Tai hiukan toinen laulu
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina kiinnostanut enemmänkin se että ovat ennen kristinuskoa eläneet ihmiset joutuneet automaattisesti helvettiin? Entä ne saarilla elävät alkuheimot jotka nykyäänkin elävät ilman tietoa Jeesuksesta?
Onko esim jäämies Ötzi helvetissä?
Minä ajattelen tämän niin että ennen ylösnousemustaan Jeesus oli Tuonelassa ja julisti siellä(kin) evankeliumia; antoi siellä olleille eli aiemmin kuolleille mahdollisuuden ottaa hänet vastaan.
Jälkimmäiseen kysymykseen en tiedä mikä on oikea vastaus mutta itse ajattelen että Jumala on hyvä, hän haluaa ihmisten pelastuvan, viime hetkellä kuolemassa jokainen joka ei ole eläessään evankeliumia kuullut saa mahdollisuuden valita ikuinen elämä eli Jeesus?
Ei uskovilla ole vastauksia kaikkeen. Ei pidäkään olla, Jumala on myös (osittain) salattu Jumala jopa omilta lapsiltaan tämän maallisen vaelluksen aikana.
Olen uskovainen enkä voisi mennä kenellekkään sanomaan , että kaikille annetaan taakkaa vain niin paljon kuin kantaa jaksaa. Moni on uupunut taakkansa alle. Minä uskon, että jokaisen itsemurhaajankin henki on palannut Jumalan luo. Ei se meidän usko pelasta, vaan Jumala pelastaa ja armahtaa kaikkia ihmisiä .
Vierailija kirjoitti:
Olen uskovainen enkä voisi mennä kenellekkään sanomaan , että kaikille annetaan taakkaa vain niin paljon kuin kantaa jaksaa. Moni on uupunut taakkansa alle. Minä uskon, että jokaisen itsemurhaajankin henki on palannut Jumalan luo. Ei se meidän usko pelasta, vaan Jumala pelastaa ja armahtaa kaikkia ihmisiä .
Jumala on armahtavainen. Hän antaa täällä mielenrauhan jokaiselle haluavalle ja poistaa raskaat taakat.
Ja ikuisen elämän taivaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on armahtavainen. Hän antaa täällä mielenrauhan jokaiselle haluavalle ja poistaa raskaat taakat.
Kyllä niin onkin, mutta kaikki eivät jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa raamatussa sanotaan, että annetaan vain niin paljon kuin jaksaa kantaa?
Matteus 11 ainakin ja 1. korinttilaiskirjeessä on myös jotain. Useassa muussakin paikkaa.
Koitin ettiä mutta en tykkää uudesta käännöksestä enkä jaksa nyt paperiversiota alkaa selailemaan. Siellä kuitenkin on
ap
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ilman aitoa uskoa päätyy itsemurhaan. Uskossa oleville ihmisille annetaan sellainen taakka, jonka he jaksavat kantaa. Jos ongelmissa olevat ihmiset olisivat kääntyneet Jeesuksen puoleen, olisivat he välttyneet itsemurhalta.
Mitä ihan tarkkaan Jeesus ikinä tekee asioille? Haluaisin kuulla mitä käytännön järjestelyjä Jeesuksella on niin että vaikka homoseksuaaleja ei kivitetä toreilla, tai kaksitoistavuotiaita pakoteta synnyttämään insestilapsia? Jokainen jonka lapsi on pahasti narkki tarvitsisi Jeesuksen apua, mutta haloo Jeesus ei ole missään? Missä olet Jeesus? Jeesus on busy. Ja miksi sitä apua pitäisi edes erityisesti pyytää? Onko Jeessus niin tyhmä että se ei näe kuinka joku seisoo tulvassa talonsa katolla ja huitoo?
Uskonnot ovat niin täynnä TYPERIÄ sanontoja ettei ole tosikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matteus 11 ainakin ja 1. korinttilaiskirjeessä on myös jotain. Useassa muussakin paikkaa.
Koitin ettiä mutta en tykkää uudesta käännöksestä enkä jaksa nyt paperiversiota alkaa selailemaan. Siellä kuitenkin on
ap
Missä yhteydessä, mihin tilanteeseen ja keille nämä on suunnattu? Entä mitä tekstit tarkoittavat alkukielellä? Ja lisäksi missä muissa kohdissa Raamattua käytetään samoja sanoja alkuperäiskielellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin mielenrauhan mutta jostain syystä jumala ei ole antanut mulle sitä. Ai niin, mun pitäis ensin olla semmonen ja tämmönen että ansaitsisin kaikkea jumalaista hienoa! Mutta jos jumala on luonut mut, niin miksi se teki musta niin "virheellisen"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mitä ovat nämä useat muutkin paikat?
Mä olen miettinyt itsaria joitakin kertoja. Olen miettinyt että joudunkohan johonkin välitilaan tai jotain? On hetkiä kun en enää jaksaisi sairastaa, kestää oireita, maata sängyssä kun muut liikkuu ja tekee mukavia asioita. Joskus mietin että mitäköhän pahaa olen tehnyt? Onko tämä vakava sairaus joku kosto minulle jostain mitä en ole tajunnut. Uskon Jumalaan. Olen näiden vuosien aikana rukoillut lukemattomat kerrat voimia, apua mutta tämä kaikki kidutus vain jatkuu, jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
järkyttävä kommentti
Tämä vastaus tuntuu kylmäävältä lukea....itse itsemurhan tehneen läheisenä en haluaisi edes katsoa sinua silmiin.