Te, jotka vastustatte maskeista luopumista, kuinka kauan mielestänne pitäisi käyttää niitä?
Kommentit (66)
Minun puolestani sinä saat käyttää lopun ikääsi, niin ei uíkútus kuulu.
Minusta oikeaoppisesti käytettyjen maskien hyvät puolet ovat niin hyviä, että itse aion jatkaa maskien käyttöä tulevaisuudessakin. En ole ollut kipeä joulukuun 2019 jälkeen.
Uskon kyllä VTT:n luotettavuuteen ja siihen, että yhtä ”kertakäyttömaskia” voikin käyttää todellisuudessa 10 kertaa kun pesee ne 60-asteen pesuohjelmassa ja antaa kuivua. Vasta se 11. kerralla maskin ominaisuudet ovqtbheikentyneet mutta kelpaavat pölyisiin töihin, katupölyn torjuntaan keväällä jne.
Mitä välil muiden mielipiteellä on? Tässä pandemiassa jokainen ajattelee vain itseään ja vähät välittää muista. Liityin joukkoon. Pidän ffp-maskeja edelleen ja vain itseni takia. Perustan tämän lukemiini vertaisarvioituihin tutkimuksiin. Muut tehkööt minun puolesta mitä tahansa.
Olen riskiryhmäläinen ja itse tulen käyttämään ff2-maskia vielä pitkään. Silti sallisin muille osittaisen maskivapautuksen ja ajattelisin, että maskia käytettäisiin vielä kaikilla käynneillä terveyskeskuksissa, sairaaloissa, lääkärikeskuksissa ja hoitolaitoksissa. Muualla käyttäisi vain ne, joilla on jonkinlaisia vähäisiäkin hengitystieoireita.
Kauppoihin ei tultaisi seurustelemaan eikä puhumaan kovaäänisesti kännykkään, jos ei käytä maskia.
Mahdollisimman kauan, jotta saadaa kieltäytyjien vitutus maksimoitua. Toki kieltäytyjät pitäisi ampua.
Itse en ole juuri käyttänyt koko aikana, mutta monen kohdalla tulee tunne että ei he tätä asiaa niin tarkkaan mieti, kunhan käyttävät maskia kun on kerran suositeltu. Jossain vaiheessa varmaan sitten jättävät pois kun vähenee muillakin. Ei kaikilla maskin käyttäjillä siis varmaan ole asiasta niin vahvoja mielipiteitä. Itse en usko että olisi ollut erityisen tarpeellinen arkikäytössä koko korona-aikana mutta en siis ole käyttänytkään.
Joskus ennen koronaa oltiin sitä mieltä että kasvot peittävä huivi on este esimerkiksi päiväkotityölle, koska lasten pitää nähdä hoitajien kasvot ja ilmeet. Nykyään ketään ei enää huoleta.
Niin pitkään kun kaikilla halukkailla on kaksi rokotusta, sairaimmilla kolme.
Ja ikuisesti aina kun on sairas. Ei sinne kauppaan tai töihin tarvi enää koskaan mennä köhimään ja tartuttamaan kaikkia jokaiseen tavallisempaankaan kulkutautiin.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisimman kauan, jotta saadaa kieltäytyjien vitutus maksimoitua. Toki kieltäytyjät pitäisi ampua.
Pitäskö niitä kuitenkin ensin vähän kiduttaa...?🤔
Vierailija kirjoitti:
Mitä se minua vituttaapi jos sinä käytät maskia?
Vierailija kirjoitti:
Joskus ennen koronaa oltiin sitä mieltä että kasvot peittävä huivi on este esimerkiksi päiväkotityölle, koska lasten pitää nähdä hoitajien kasvot ja ilmeet. Nykyään ketään ei enää huoleta.
Ei päiväkodeissa pidetäkään maskia.
Tällä palstallakin sitä on ihmetelty.
Mitä tapahtui viime vuonna ajalla elo-joulukuu? Tartuntojen määrä kuusinkertaistui.
Pitäisi nähdä suuntaa syksyn tullessa, että tietää, mitä tulossa.
Lisäksi jos rokotettujen testaaminen lopetetaan, niin ei tässä voi kun eristytyä, käyttää maskia ja pitää kiinni etäisyyksistä. Sitten todellista tautitilannetta ei tiedä ja esiin tulee vain jäävuorenhuippu.
Vierailija kirjoitti:
Niin pitkään kun kaikilla halukkailla on kaksi rokotusta, sairaimmilla kolme.
Ja ikuisesti aina kun on sairas. Ei sinne kauppaan tai töihin tarvi enää koskaan mennä köhimään ja tartuttamaan kaikkia jokaiseen tavallisempaankaan kulkutautiin.
Jonka jälkeen päätetään että rokotuksia pitääkin olla viisi… kuusi… seitsemän
Mitä virkaa noilla suosituksilla on, kun ei ole pakkoa. Tai no, julkisissa on olevinaan, muttei sitä kukaan valvo, joten se on yhtä tyhjän kanssa.
Sitten kun on alle 12-vuotiaat suojattu rokotuksella, voidaan luopua rajoituksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei päiväkodeissa pidetäkään maskia.
Tällä palstallakin sitä on ihmetelty.
Kouluissa pidetään ainakin ja osa eskareistakin on koulujen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen riskiryhmäläinen ja itse tulen käyttämään ff2-maskia vielä pitkään. Silti sallisin muille osittaisen maskivapautuksen ja ajattelisin, että maskia käytettäisiin vielä kaikilla käynneillä terveyskeskuksissa, sairaaloissa, lääkärikeskuksissa ja hoitolaitoksissa. Muualla käyttäisi vain ne, joilla on jonkinlaisia vähäisiäkin hengitystieoireita.
Kauppoihin ei tultaisi seurustelemaan eikä puhumaan kovaäänisesti kännykkään, jos ei käytä maskia.
Minusta on outoa, ettei osalle ole vieläkään mennyt perille korona-ajan puhelinetiketti. Kannattaisi pysyä muista erossa jos odottaa tärkeää puhelua. Ei nyt ainakaan mennä kauppakeskukseen tai julkiseen liikenteeseen terveydenhuollosta puhumattakaan kälättämään puhelimeen. Ei ole vaikeaa tekstata, että soittaa kun voi puhua vapaasti.
Huoleton kirjoitti:
Mitä virkaa noilla suosituksilla on, kun ei ole pakkoa. Tai no, julkisissa on olevinaan, muttei sitä kukaan valvo, joten se on yhtä tyhjän kanssa.
aika monella kassatyöntekijällä on pakko k ja s kaupat voisivat antaa kassojen valita pitääkö maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa, ettei osalle ole vieläkään mennyt perille korona-ajan puhelinetiketti. Kannattaisi pysyä muista erossa jos odottaa tärkeää puhelua. Ei nyt ainakaan mennä kauppakeskukseen tai julkiseen liikenteeseen terveydenhuollosta puhumattakaan kälättämään puhelimeen. Ei ole vaikeaa tekstata, että soittaa kun voi puhua vapaasti.
Tilaa ruoat kotiin jos noin pelottaa.
.