Kokemuksia pohjanmaan kalusteen sohvista?
Kommentit (28)
Valmistusmaa yleensä Viro. Ihan tavallisia huonekaluja.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:51"]
[/quote]
Kyllä osa vielä tehdään ihan aidosti Pohjanmaalla. Meillä on kestänyt kovaa käyttöä 5,5 vuotta. Ollaan tyytyväisiä, kun työllistettiin suomalaisia ja saatiin laatusohva.
Esim. 7 vuotta sitten..:
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 16:51"]
[/quote]
Kyllä osa vielä tehdään ihan aidosti Pohjanmaalla. Meillä on kestänyt kovaa käyttöä 5,5 vuotta. Ollaan tyytyväisiä, kun työllistettiin suomalaisia ja saatiin laatusohva.
[/quote]
Kurikassa on pääkonttori, tehtaanmyymälä ja malliverstas. Malliverstaalla lähinnä suunnitellaan uudet tuotteet ja niistä tehdään ensimmäiset koe-erät. Kun tuote on valmis, sitä aletaan tehdä volumituotannossa Virossa.
Haen juuri kestävyyttä, ei lapsia, mutta koiria. Vihaan sohvia, jotka menettävät muotonsa pian ja nahka venyy normaalilla käytöllä (istumisella) lötköksi. Pääasialla ilmeisesti hyviä.
ap
Valehtelua laatusta ja kotimaisesta tuotteesta vain suomalaisille suoraan naamahan ja hintakin selvästi liian kallista :(
Niin ja Viron tehtaalla tekee niitä sohvia jo venäläiset!
Ei oo hirveästi tietoo täälläkään näillä tietäjillä...pohjoismaiden suurin sohvatehdas kuitenkin on, ei ihan huonolla toiminnalla siihen pääse:)
En suosittelee...tiedän mitä puhuun..
Meillä on pohjanmaan sohva, se on säilyttänyt muotonsa kiitettävästi. Ollut käytössä pari vuotta. Ainoa miinus on että vähän on nahka löystynyt istuinosista, mutta ei ainakaan mua vielä häiritse. Arvioisin, että kymmenisen vuotta tulee meillä olemaan, tosin on valkoinen että voi olla ettei ole enää kovin siisti ja tulee vaihdettua aiemmin. Jos pitäisi kouluarvosana antaa, antaisin 9.
Meillä on ollut pari vuotta kaksi kangaspäällysteitä Pohjanmaan sohvaa. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Lapsia on ja satunnaisesti koiria hoidossa. Kangas on käsitelty likaa hylkiväksi (käsittely pitää uusia parin vuoden välein) ja on ollut helppo pitää puhtaana. Toisella sohvalla on myös nukuttu paljon. Muoto on säillynyt hyvänä eikä kangaskaan ole venynyt.
Kun tilasimme sohvat, niin silloin myyjäliike kyllä väitti, että sohvat valmistetaan Suomessa (ainakin ostamamme sohvat). Soitti vielä paikan päälle ja varmisti minne saakka toimitus menee. Samalla kertaa tilasimme myös ruokapöydän, jonka valmistusmaaksi myyjä sanoi viron ilman kysymättäkin.
Uskomatonta että Virolaisia olivatkin nuo "aidot Suomalaiset kalusteet". Luulin että oikein Kurikassa tehdään kun olen ajanut tehtaan ohikin.
No, eipä Suomessa kannata enää mitään tehdä. Työ on niin kallista.
Vanha ketju, mutta korjataan väärää tietoa. Kurikassa Etelä-Pohjanmaalla on pääkonttori, tehtaanmyymälä ja tehdas. Tehtaalla ei ole malliverstasta, kuten aikaisemmin joku väitti. Tehtaalla on puolestaan sohvatuotantoa noin 40 hengen voimmin, joten ei pidä luulla, että kaikki tehdään Virosta.
Reclinerien mekanismit tulee Kiinasta, ei ihme että on vain vuoden takuu, jalkatuen metalliosa on ns patarautaa, pehmeää ja murtuu käytössä, ei voi suositella. Reklamaatioihin vaukea saada vastausta ja kun tulee, se on ylimielistä ja asiakasta halveksuvaa, palaute tuotteista ja laadunvalvonta ei kiinnosta yritystä yhtään. Ratsastaa kotimaisuudella ja tuotteet ylihinnoiteltuja, ei voi suositella.
Tänään reklamoin tehtaalle reclinerini väljäksi kuluneesta mekanismista, josta lisäksi katkesi toinen niistä palautusjousista. Mekanismissa on niveliä ilman mitään laakerin tapaista, rauta vasten rautaa. Sain luurinpäähän jonkun Pasin, joka lateli samat litaniat: minä olen istunut väärin, olen keinunut tuolilla yms. Minä olen siis vääränlaisella käytöllä (olen istunut siinä ja käyttänyt mekanismia ja vieläpä väärällä tavalla) itse tuhonnut tuolini kolmen vuoden käytöllä.
Huijattuolo kirjoitti:
Reclinerien mekanismit tulee Kiinasta, ei ihme että on vain vuoden takuu, jalkatuen metalliosa on ns patarautaa, pehmeää ja murtuu käytössä, ei voi suositella. Reklamaatioihin vaukea saada vastausta ja kun tulee, se on ylimielistä ja asiakasta halveksuvaa, palaute tuotteista ja laadunvalvonta ei kiinnosta yritystä yhtään. Ratsastaa kotimaisuudella ja tuotteet ylihinnoiteltuja, ei voi suositella.
Meillä samanlaiset kokemukset tulleista . Mekanismit ala arvoista rojua . Reklamaatioon ei edes vastattu . Hinta oli mielestäni törkeän kallis . Olisi luullut saavan parempaa .
Pohjanmaan 2000e kulmasohva moduuleista rakennettuna hankittiin n.4v. sitten ja ei voi olla kuin tyytyväinen ja muutto nyt edessä,sisustus menee täysin uusiksi kun aivan uuteen taloon kun muutetaan ja halutaan vaalea sisustus (pohjanmaan sohva tumman ruskealla kankaalla).Sohva niin hyvä että siihen välillä jopa nukahti iltaisin ja tarpeeksi leveä istumaosa nukkumiseen.Jatkossakin tulen suosimaan pohjanmaan kalusteita,verhoilu on kestänyt hyvin kulutusta 5 hengen perheessä ja sohva muutenkin rynkytystä iltaisin.
Myös huijatuksi tullut kirjoitti:
Tänään reklamoin tehtaalle reclinerini väljäksi kuluneesta mekanismista, josta lisäksi katkesi toinen niistä palautusjousista. Mekanismissa on niveliä ilman mitään laakerin tapaista, rauta vasten rautaa. Sain luurinpäähän jonkun Pasin, joka lateli samat litaniat: minä olen istunut väärin, olen keinunut tuolilla yms. Minä olen siis vääränlaisella käytöllä (olen istunut siinä ja käyttänyt mekanismia ja vieläpä väärällä tavalla) itse tuhonnut tuolini kolmen vuoden käytöllä.
huijatuksi tullut eläkeläinen kirjoitti:
Myös huijatuksi tullut kirjoitti:
Meillä ollut reilun kolme vuotta ja hyvä on. Lapsia on muttei lemmikkejä.