Miksi opetusministeri ei ymmärrä nykylukion haastavuutta?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
He eivät ymmärrä, koska he ovat olleet itse hyviä koulussa. Lisäksi he ovat usein melkoisia ideologistiteoreetikkoja, jotka kaiken lisäksi vaihtuvat neljän vuoden välein, josta syystä kukaan heistä ei joudu käytännössä vastuuseen tekemisistään.
Tämä.
Ei eliitti ymmärrä ruohonjuuritason ongelmia, eikä ole niistä edes kiinnostunut.
Riski kannattaa ilmeisesti ottaa. Ehkä ne ajattelee että 100 prossaa ihmisistä ei kuitenkaan koskaan uuvu. Jos luku on joskus vaikka 50 % niin eihän se ole vasta kuin puolet.
Meillä ei ole varaa menettää yhtäkään nuorta on vitsi. Ja vieläpä hyvin huono sellainen.
Miten nykylukio on haastavampaa kuin ennen, jolloin kaikki käytiin kolmessa vuodessa ja kirjoitettiin kerralla?
Poliitikot eivät elele Lauttasaaren sillan alla.
Mikä siitä nykylukiosta tekee niiiiiiiiiin haastavan? Kirjoituksetkin voi nykyään jakaa usealle vuodelle. Käsittämättömän kädetöntä porukkaa.
Kokoomus on romuttanut suomalaisen koulutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on romuttanut suomalaisen koulutuksen.
Kieltämättä ko. puolue on kunnostautunut tässä(kin) asiassa.
Onhan se haastavaa, kun keskittymiskyky on kuin kärpäsellä.
Vierailija kirjoitti:
He eivät ymmärrä, koska he ovat olleet itse hyviä koulussa. Lisäksi he ovat usein melkoisia ideologistiteoreetikkoja, jotka kaiken lisäksi vaihtuvat neljän vuoden välein, josta syystä kukaan heistä ei joudu käytännössä vastuuseen tekemisistään.
ja kaiken lisäksi ihminen joka on "hyvä" sisäistämään nopeasti vallitsevat asiat, eivät tee niistä asioista automaattisesti mitenkään älykkäitä ja edistäviä. Käytännössä he ovat yhteiskunnan aivopesemiä koneita.
Kun Sanna Marin möläytti että koronavirus johtuu ilmastonmuutoksesta meni usko nykynaisiin. Pthui!
” Todistusvalinta on periaatteessa hyvä ratkaisu, koska sen piti toimiessaan vähentää kaksinkertaista lukustressiä yo-kokelailta.”
Jos ei tällaista stressiä kestä, ei ole yliopistokelpoinen. Yliopisto ei ole kaikkia varten.
Mitenhän tämä porukka selviäisi lukiosta ,kun kaikki kirjoitettiin yhdellä kertaa ja ei ollut mitään terveystiedon älliä luvassa arvauksella…
Ensin autetaan peruskoulusta läpi, seiskat muuttunut yseiksi, sitten lukiosta ja jos menee heikosti, niin kirjoitrtaan parit kerrat uudelleen ja 1 koe kerralla.. Siitä sitten yliopistoon rintarottingilla ja yths:n mielenterveyspalveluun, kun on niin raskasta, kun tenttiä pitäisikin muutama sata sivuinen kirja tai tiedekirjallisuutta parisataa sivua.. Pakko löytyä jogu diagnoosikin, kun ei vaan enää pärjää…
Vierailija kirjoitti:
” Todistusvalinta on periaatteessa hyvä ratkaisu, koska sen piti toimiessaan vähentää kaksinkertaista lukustressiä yo-kokelailta.”
Jos ei tällaista stressiä kestä, ei ole yliopistokelpoinen. Yliopisto ei ole kaikkia varten.
Mitenhän tämä porukka selviäisi lukiosta ,kun kaikki kirjoitettiin yhdellä kertaa ja ei ollut mitään terveystiedon älliä luvassa arvauksella…
Ensin autetaan peruskoulusta läpi, seiskat muuttunut yseiksi, sitten lukiosta ja jos menee heikosti, niin kirjoitrtaan parit kerrat uudelleen ja 1 koe kerralla.. Siitä sitten yliopistoon rintarottingilla ja yths:n mielenterveyspalveluun, kun on niin raskasta, kun tenttiä pitäisikin muutama sata sivuinen kirja tai tiedekirjallisuutta parisataa sivua.. Pakko löytyä jogu diagnoosikin, kun ei vaan enää pärjää…
Jos ei muuta, niin aikuisiän adhd, kun ei saa hommia hoidettua… Saa kyllä hengattua kavereiden kanssa tai pelattu koko ilta, mutta opiskelu vaan suju, joten diagnoosihan on oltava…
Mitähän kaikkea diagnoosia mullakin olisi? Olen huono lukemaan, hidas lukemaan, ennjaksa keskittyä kuin 20minuuttia, koska tuntuu, etten pääse eteenpäin… Siitä huolimatta oli pakko vaan lukea ja tehdä, jos halus oppia. Nyt olisin, add, adhd, tarkkaavaisuudenhäiriö yms.. Sen sijaan minun diagnoosini tuohon on, että selvisin koska olin tarmokas ja pitkäjäinen ulkoisella motivaatiolla päästä kursseista ja tenteistä läpi ja sisäisellä motivaatiolla tuli hyvä mieli.
Todistusvalinta: minne vain pyrittäessä eniten pisteitä saa pitkästä matikasta ja fysiikasta. Valinnaiskielien älliä ei arvosteta. Ei ennen kaikki yrittäneet opiskella pitkää matikkaa ja fysiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Todistusvalinta: minne vain pyrittäessä eniten pisteitä saa pitkästä matikasta ja fysiikasta. Valinnaiskielien älliä ei arvosteta. Ei ennen kaikki yrittäneet opiskella pitkää matikkaa ja fysiikkaa.
Tämä on johtanut siihen, että meilläkin on ollut yli nelikymppisiä YO-kokeen uusijoita, kun ovat halunneet vaihtaa alaa koulutuksen kautta. Ei niin mitään järkeä.
Koska omia virheitä voi paeta pulloon ja kännissä niitä ei näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistusvalinta: minne vain pyrittäessä eniten pisteitä saa pitkästä matikasta ja fysiikasta. Valinnaiskielien älliä ei arvosteta. Ei ennen kaikki yrittäneet opiskella pitkää matikkaa ja fysiikkaa.
Tämä on johtanut siihen, että meilläkin on ollut yli nelikymppisiä YO-kokeen uusijoita, kun ovat halunneet vaihtaa alaa koulutuksen kautta. Ei niin mitään järkeä.
Nähdäkseni koko YO-kokeesta voitaisiin luopua, sen sisältö on jo luettu ja kokeet tehty ja niistä arvosanat saatu. Mitä varten se loppukädessä on edes olemassa.
He eivät ymmärrä, koska he ovat olleet itse hyviä koulussa. Lisäksi he ovat usein melkoisia ideologistiteoreetikkoja, jotka kaiken lisäksi vaihtuvat neljän vuoden välein, josta syystä kukaan heistä ei joudu käytännössä vastuuseen tekemisistään.