Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa itsepalvelukassoilla tuijottavat myyjät

Vierailija
05.09.2021 |

Tuijottavat vaan tumput suorina, kun teen työtä eli leimaan tuotteita. Ja sama tuijotus jatkuu, kun pakkaan tuotteet ja kävelen heidän ohitseen ulos kaupasta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassa on kätevä, jos ostoksia on vähän ja tietää, ettei osta mitään ikärajavalvottua tai alennustuotetta tms. En mä ainakaan mene itsepalvelukassalle sen takia, että saisin anonymiteettiä, koska aina voi sattua jotain, miksi on pyydettävä myyjä paikalle. Mä menen itsepalvelukassalle nopeuttaakseni kaupasta ulos pääsemistä.

Isompien ostosten kanssa menen sitten ihan tavalliselle kassalle. Yhdessä lähiprismassa on myös kassahihnallinen itsepalvelukassa, mutta olen kokenut sen hankalaksi jos olen yksinäni liikkeellä. Jos taas olen vaikkapa teinin kanssa kaupassa, sitten toinen voi nostella ostoksia hihnalle ja toinen lukea niitä siinä kassalla, jos siis sattuu niin ettei edessä ole ketään vaan pääsee nostelemaan tavaroitaan tyhjälle hihnalle.

Joissain kaupoissa (S-Marketeissa lähinnä) täällä päin itsepalvelukassat ovat siten, ettei niillä ole työntekijää erikseen, vaan viereisen kassan työntekijä valvoo myös itsepalvelukassat.

Jos haluat säilyttää anonymiteetin, niin silloin et maksaisi ostoksissasi pankkikortilla etkä käyttäisi Bonus- ja Plussa-kortteja.

Vierailija
22/36 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassa on kätevä, jos ostoksia on vähän ja tietää, ettei osta mitään ikärajavalvottua tai alennustuotetta tms. En mä ainakaan mene itsepalvelukassalle sen takia, että saisin anonymiteettiä, koska aina voi sattua jotain, miksi on pyydettävä myyjä paikalle. Mä menen itsepalvelukassalle nopeuttaakseni kaupasta ulos pääsemistä.

Isompien ostosten kanssa menen sitten ihan tavalliselle kassalle. Yhdessä lähiprismassa on myös kassahihnallinen itsepalvelukassa, mutta olen kokenut sen hankalaksi jos olen yksinäni liikkeellä. Jos taas olen vaikkapa teinin kanssa kaupassa, sitten toinen voi nostella ostoksia hihnalle ja toinen lukea niitä siinä kassalla, jos siis sattuu niin ettei edessä ole ketään vaan pääsee nostelemaan tavaroitaan tyhjälle hihnalle.

Joissain kaupoissa (S-Marketeissa lähinnä) täällä päin itsepalvelukassat ovat siten, ettei niillä ole työntekijää erikseen, vaan viereisen kassan työntekijä valvoo myös itsepalvelukassat.

Jos haluat säilyttää anonymiteetin, niin silloin et maksaisi ostoksissasi pankkikortilla etkä käyttäisi Bonus- ja Plussa-kortteja.

Ja se tuijottava kassa näkee kyllä minkä merkkisen tamponi paketin piippaat ja montako kondomipakettia ostat sieltä omalta päätteltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kummasti sen kuitin saa ihan eri kassalta, josta ne ostokset on tehty.

Vierailija
24/36 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se automaattikassan vahti on siellä tarkkailemassa, ettet käytä ns. taskualennusta ja kysäisee paperit, jos liian nuoren näköinen juippi yrittää lonkeroa ostaa.

Vierailija
25/36 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene koskaan itsepalvelukassalle. Riittää, kun olen kerännyt ostokset hehtaarihallista kärryihin, siitä hihnalle, siitä kasseihin, kassit autoon, autosta kotiin, kotona kaappeihin j.n.e. Hinnat ovat sen verran messeviä, että joutavat talon puolesta laskuttaa.

Vierailija
26/36 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarketissa on tosi ystävälliset myyjät sielläkin, ei ns kyttää, kun taas prismassa kytätään kun olisi rikollinen ja vartijatkin monesti mukana, ei tervehdi, kyttää ja jos katsoo takasin niin on vihasen näkösiä, ahdistavia. Kerran yks iäkäs nainen yritti saada mua kiinni "varkaudesta", eli tuli huutamaan että miksei pussia ole lyöty koneelle kun en lyönyt sitä ensimmäisenä koneelle. Tiuskin takasin ja tein valituksen, sen verran röyhkeä.

Vierailija
27/36 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa en voi enää edes käyttää noita, koska en pysty keskittymään enää kun se ahdistava tuijotus alkaa, se vie ainakin multa keskittymiskyvyn siihen että minkä olen jo leimannut jne 🙈

Vierailija
28/36 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes huomioi sitä myyjää siinä, kyllä mä tiedän hänen siinä seisovan, mutten katso häneen päinkään.

Mua saa tuijottaa, en mä siitä häiriinny, en ikinä varasta.

Vierailija
29/36 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes huomioi sitä myyjää siinä, kyllä mä tiedän hänen siinä seisovan, mutten katso häneen päinkään.

Eikö olisi kuitenkin ihan asiallista tervehtiä?

Vierailija
30/36 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sua tuijota. Katsoo, että asiat tehdään oikein ja tarvitseeko asiakas apua.

Se vähän sama tilanne jos vaatekaupassa myyjä tulee kysymään tarvitseeko asiakas apua eikä hän suinkaan epäile tätä myymälävarkaaksi. Jos jotain hämärää ilmenee, niin myyjä on sitten valmis reagoimaan tilanteeseen.

Vierailija
31/36 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi kuitenkin ihan asiallista tervehtiä?

Minä ainakin tervehdin kaupan kassoja vähintään päätä nyökkäämällä ja luomalla katsekontaktin. Kun laitan tavarat liukuhihnalle, sanoin yleensä jotain tilanteeseen liittyvää maksaessani laskua, sillä en ole luonteeltaan mikä hiljainen mörökölli vaan enemmänkin vilkas savolainen.

Vierailija
32/36 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavalliseen elämään kuuluvat asiat aiheuttavat voimakasta ahdistusta, niin oikea osoite on lääkäri eikä vauvapalsta.

Vierailija
33/36 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko sun lähettää miehesi tai lapsesi hoitamaan ostokset jos ahdistaa noin paljon? Tai käyttää ihan palvelukassaa?

Vierailija
34/36 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on enemmän sinun päässäsi kuin myyjissä.

Vierailija
35/36 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi altistat itsesi ahdistavaan tilanteeseen? Mene kassa jonoon,pääset helpomalla.Henkilökunta vain tekee työtään ,mitä heille määrätty.Valmiita auttamaan,jos tulee asiakaalle ongelmia.

Vierailija
36/36 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina seisoo ku ne tuijottaa niin intensiivisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi