Yökylässä Maria Veitola 7. kausi
Miksei tästä ole jo ketjua? Ensimmäisessä jaksossa kävi Paula Vesalan luona.
Kommentit (155)
Miksi teidän täytyy kaivamalla kaivaa negatiivisia kommentteja Veitolasta, ohjelmaan osallistuneista sekä sen sisällöstä?
Tuntuu kuin kaikkiin epäkohtiin takeruttaisiin eikä nähdä ihmisiä pinnallisten asioiden alta.
Minusta Vesalakin on omalla tavallaan upea artisi ja lahjakas, jopa älykäs. Hänessä huokuu myös inhimillisyys tuon kaiken alla ja on rakentanut omat turvakeinonsa persoonassaan, kuten jokainen meistä omalla tavallamme.
Tämä palsta ei tunneälykyydeltään valitettavasti loista, eikä tämäkään ketju ole erityistapaus.
Onpa hyvä, jos jotain debattia tässä uusimmassa jaksossa Getto-Masan ja Marian välillä, kun sarjan alkuperäisenä ystävänä, siis ihan ekoista kausista lähtien, jälkeen olen ollut havaitsevinani, että Mariasta on tullut vähän varovaisempi vieraidensa ajatusten kommentoimisen suhteen, ja monesti hän ei ole yhtään "haastanut" vastapuoltaan keskusteluissa. Tietysti voi olla, että on oppinut kantapään kautta joidenkin kanssa olemaan varovainen, mutta ohjelman sisällön kannalta uudemmissa jaksoissa on ollut toisinaan vähän tylsää, kun isännän mielipiteet on kuitattu vain joillain mietteliäällä "joo":lla tai "Niin":llä tai vastaavalla. Vesalan jaksostakin tuli jotain esimerkkejä mieleen, tosin nyt niitä en enää muista.
Ghettomasa jakso oli tosi mielenkiintoinen.
Marian ja Ghettomasan väittely oli kuumottavaa ja mielestäni Masa perusteli hyvin kantaansa. Jäi mietityttämään miten helposti ihmiset leimaa yhden lauseenkin perusteella ja siitä väännetään täysin toista mitä oli alkuperäinen viestin tuoja hakenut. Hmmm, laiskoja kun nollaan...
En tiiä miksi,mutta ällöttää nuo kaulaset.
Koko ajan keulitaan uudella materialla ja sitten käyttäydytyään kuin moukat minkkisten takapiha festareilla. Sitten ku ei päästä otsikoihin muuten niin rouva riisuu vaatteensa ja kylpee koko kansan edessä. Miksihän nämä sai sitä korona avustusta kun kauppa käy paremmin kuin koskaan koska ihmiset matkustelee Suomessa.
Veitola itse on niin läpinäkyvä : kohtelee silkkihansikkain niitä joista pitää ja kaivelee luurangot niiden kaapista joista ei pidä.
Ymmärrän miksi tosi monet ihmiset eivät välitä Mariasta, mutta ihmisissä on monta puolta. Todella persoonalliset tyypit ja mielipiteissään kärkkäät henkilöt, jakavatkin yleensä mielipiteitä laidasta laitaan. Mä näen kyllä myös Mariassa tosi paljon hyvää. Hän tulee toimeen kaikkien kanssa ja omaa sellaista kykyä ymmärtää muita ja heidän näkemyksiään. Osaa vain myös kyseenalaistaa ja olla omaa mieltä. Tästä ei yleensä pidetä tai sitä vierastetaan. Varsinkin, kun kyseessä on menestyvä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Marian ja Ghettomasan väittely oli kuumottavaa ja mielestäni Masa perusteli hyvin kantaansa. Jäi mietityttämään miten helposti ihmiset leimaa yhden lauseenkin perusteella ja siitä väännetään täysin toista mitä oli alkuperäinen viestin tuoja hakenut. Hmmm, laiskoja kun nollaan...
Ei mun mielestä ollut kuumottavaa. Molemmat kuunteli toisiaan ja perusteli näkemyksiään. Loppujen lopuksi asiat taistelevat ja mielipiteet, eivät ihmiset. Oli tosi mielenkiintonen jakso, ja kiva nähdä miten hyvin erilaiset ihmiset löytävät toisistaan hyviä puolia.
Onpa vähän keskustelua. Tunnan jakso oli jotenkin lyhyt, ilman sisältöä ja ilman keskustelua. Maria jotenkin tarkoituksella dissasi sitä vaimoa. Outo outo jakso, oudot fibat.
Vierailija kirjoitti:
No tämäpä juuri.
Ja usein sun lause myös saatetaan erottaa asianyhteydestä ja saada kuulostamaan paljon pahemmalta mitä olikaan.
Menipä maku Tunnasta. Maljahoidoissa käyvä pikkurouva. Oulunkylä. Designii. ja kaikkeee.
Vierailija kirjoitti:
Menipä maku Tunnasta. Maljahoidoissa käyvä pikkurouva. Oulunkylä. Designii. ja kaikkeee.
"Hauskinta" on se, että Rantalan kanssa olleet niin huolissaan ilmastonmuutoksesta jne. joku "euron lentovero" tmv. ei paljon kompensoi sitä että maailman ympäri on lenneelty huomattavasti keskivertoihmistä enemmän, on iso talo, jossa vielä energiasyöppö uima-allas jne.
Oksettaa ihmiset jotka muille opettavat miten elää, mutta ITSE eivät oppejaan noudata. Samaa huijausta kun "kaarnaveneetkin".
Piti korostaa sitä Skattalla asumista.
Kaupungin vuokratalossa se perhe siellä asui ja asuu. Tunnen äitinsä.
Vierailija kirjoitti:
No Skattalla kuitenkin. Mikä ongelma?
Tunna on kyllä oppikirjaesimerkki siitä että älkää eläkö kuten minä elän vaan kuten opetan. Ilmastohuolet - Goalle joka vuosi ja oma uima-. Tasa-arvo - meillä on tällainen 50-lukulainen työnjako, ei ole vitsi. Ja vaimo ei päätä oikein mistään koska Tunna päättää kuitenkin ehkä toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman eri asia asua siellä omistusasunnossa tai vuokraslummissa.
Vierailija kirjoitti:
Tunna on kyllä oppikirjaesimerkki siitä että älkää eläkö kuten minä elän vaan kuten opetan. Ilmastohuolet - Goalle joka vuosi ja oma uima-. Tasa-arvo - meillä on tällainen 50-lukulainen työnjako, ei ole vitsi. Ja vaimo ei päätä oikein mistään koska Tunna päättää kuitenkin ehkä toisin.
Lähiruoka - tarjoaa Marialle kaktuksenlehtisalaattia.
Vierailija kirjoitti:
Osasta olen samaa mieltä, mutta mitäpä jos ( kuten heillä oli) vaimo haluaa ottaa suuremman vastuun lapsista ja kodista. Onko sekin nyt sitten jotenkin väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman eri asia asua siellä omistusasunnossa tai vuokraslummissa.
Taas huomaa ettet tajua asiasta yhtään mitään. Se Hekan talo siellä on jugend-talo sadan vuoden takaa, joka on ihan samanlainen kuin muut alueella olevat jugend-talot. Se on Helsingin kaupunki ostanut aikanaan eikä se todellakaan ole mikään "vuokraslummi", vaan Hekan halutuimpia kohteita.
Juuri näin.