Miten maksat kaupassa ?
Hoituuko maksaminen käteisellä vai kortilla, vai käytätkö peräti mobiilimaksua.
Itsehän maksan pääasiassa kortilla, mutta välillä tulee mieleen, että pitäisikö siirtyä käteisen käyttöön. Jos vaikka sillä tavalla saisi paremmin pidettyä oman rahankäytön kurissa, kun oikeasti näkee sen rahan vähenemisen lompakosta.
Kommentit (32)
Käytän käteistä juuri siitä syystä, että rahan määrän näkee.
No enimmäkseen kortilla. Mutta koska olen köyhä, on mulla myös käteisjemma pahojen päivien varalle. Olisi kamalaa meille köyhille jos käteinen poistettaisi kokonaan käytöstä.
En minä ainakaan jaksa sillä tavalla miettiä jokaista senttiä mitä käytän, joskus tykkään vain nauttia miettimättä mitä on tilillä. Kun tiedän, että on mulla se hätävarakin käytössäni.
American Expressillä aina ja kaikkialla.
Siitä saa pisteitä ja niillä taas kaikkea kivaa, lentolippuja jne.
Vierailija kirjoitti:
American Expressillä aina ja kaikkialla.
Siitä saa pisteitä ja niillä taas kaikkea kivaa, lentolippuja jne.
Samoin
Maksan Visalla aina kun se on mahdollista. Pysyy käyttötilin tiliote siistinä, kun ei jokainen pikkuosto näy erikseen vaan ovat yhdellä lomakkeella kuukausittain. Maksan laskun kokonaan joka kuukausi, joten mitään luottokuluja ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Maksan enimmäkseen käteisellä. Minulla on kyllä debi/credit kortti, jolla maksan joskus isompia ostoksi debit puolella. Pyrin käyttämään käteistä, ettei se häviä kokonaan ja se on toistaalta myös kätevä. Tankatessa seteli on itse asiassa 10x nopeampi kuin korttimaksu.
Tuossa minun kämpiltä on 300 metrin päässä bensa-asema. Tule näyttään kuinka paljon nopeammin tankkaat siitä seteleillä kun kortilla. Siihen ei muuten käy kun kortti.
Luonnossa - jos kassaneiti ei muistuta Sannaa.
Apple Payllä nykyisin aina. Olen se, joka kassalla huomaa, ettei kortti ole mukana. 🤦♀️
Cold Hard Cash, tavallisimmin 20 ja 50 euron seteleillä ja sopivalla määrällä kolikoita loppusumman nähden. Minusta on kiva hypistellä rahoja eikä vain tuijottaa tilillä olevia numeroita.
Vierailija kirjoitti:
Pääasiassa aina mobiili. Helpoin kun känny aina mukana, pankkikortti ei oikeastaan ikinä.
Minun kännykälle ei voi tehdä muuta kuin soittaa puheluita ja lähettää tekstiviestejä, joten pidän aina lompakon mukana kaupassa käydessä.
Käteisellä maksan. Ei tule tehtyä heräte ostoksia kun on budjetti