Uusperheen asumiskuviot
Olemme muuttamassa miesystäväni kanssa saman katon alle 4 v seurustelun jälkeen. Minulla on kissoja, joille mieheni on allerginen.
Minulla on teinejä, joille kissa on tärkeä. Miehellä nuoremmat lapset. Talossa, johon olemme muuttamassa on asuttava piharakennus noin 50m2, jossa teinini (16v kaksoset) ja kaksi kissaa tulisivat yöpymään. Teineillä olisi huone myös talossa. Miehen lapsilla olisi huoneet talossa. Nyt mieheni alkoi murehtia, että lapseni alkaisivat tuntea olonsa ulkopuolisiksi.
Mitä mieltä on raati?
Kommentit (20)
Kyllähän ne teinit saattavat olla ihan innoissaan kun saavat omaa tilaa. Ja jos talossa on silti lapsille huone, niin ilmeisesti sinne saa tulla, jos tulee yksinäinen olo?
En näe tuossa mitään ongelmaa
-allerginen kissoistaan luopunut
Ongelma on kissat, joista emme haluaisi luopua. Piharakennuksessa on keittiö ja pesutilat ja se on uudempi kuin itse talo. Muksuilla myös talossa huone, jossa saavat toki aina olla, kuten talossa muutenkin.
Itse ajattelin 16-vuotiaiden nauttivan rauhasta? Lasten isä on asunut uuden puolison kanssa jo monta vuotta.
AP
Aika karulta kuulostaa, että kaikki entisen perheesi jäsenet laitat pihalle asumaan ja leikit happy new familyä sisällä. En tulis edes käymään jos olisin tuo 16v. Ottaisin kissani ja häipyisin paremman elämäsi tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on kissat, joista emme haluaisi luopua. Piharakennuksessa on keittiö ja pesutilat ja se on uudempi kuin itse talo. Muksuilla myös talossa huone, jossa saavat toki aina olla, kuten talossa muutenkin.
Itse ajattelin 16-vuotiaiden nauttivan rauhasta? Lasten isä on asunut uuden puolison kanssa jo monta vuotta.
AP
Nuoret nauttivat rauhasta, jotta saat nauttia rakkaudesta uuden ukkosi kanssa, eritoten kun exäsikin saa jo uutta pidemmän ajan. Laita heidät vaan pihan perälle.
Kyse on siis aivan talon vieressä olevasta toisesta pienemmästä talosta, ei mistään ladosta. Teinit eivät mielestänne arvosta mahdollisuutta omaan tilaan halutessaan?
Kissoja murehdin ehkä teinejä enemmän 😅
Miksi et? Olemme olleet yhdessä yli 4v ja muksut pitävät uudesta puolisosta.
No kun muistelen omaa nuoruutta, niin tuohan olisi ollut aivan unelma. Minusta hyvä suunnitelma.
Mitä lapset sanoo suunnitelmista vai kysytkö sä isäpuolelta mitä mieltä he on.
Heitä ne miehen lapset pihalle tai ainakin äidilleen kun ei ne ole sinun lapsia niin ne ei sinua mitenkään hyödytä. Ja kyllähän sinun pitää omille lapsillesi tarjota parasta mahdollista niin siinä kuviossa miehen lapsilla ei ole arvoa. Itse tein uhkauksen miehelle että minä ja minun lapset tai sinun omat lapset mutta ei molempia kun neliöitä ei ole riittävästi ja minun lapsille pitää järjestää tilaa ja omat huoneet
Eikö sitä kannata kysyä (ulkopuolisuuden pelkoa) niiltä teineiltä eikä täältä?
Enemmänkin miettisin ovatko teinit niin luotettavia, että heidän voi antaa "asua omillaan".
Ydinperheissäkin on laitettu lapset piharakennukseen, koska ovat niin halunneet. Ei ole mielestäni ongelma.
Asuimme hetken kommuunissa. Appivanhemmilla oli koira, asuivat pohjakerroksessa, josta pääsi takapihalle.
Kun tulivat pois huoneistostaan, heillä oli aina toiset vaatteet, nämä vaatteet olivat pussissa, heidän eteisessä.
Syötiin aina päivällistä yhdessä. Tämä toimi. Miksi haluat muuttaa yhteen ? Kuulostaa hankalalta
Jos teinit tykkäävät ideasta niin miksei. Tosin jos he hengaavat päätalossa paljon ja kulkevat samoilla vaatteilla jne. niin käytännössä kissa-allergeeneja kulkeutuu mukana eli mieti valmiiksi miten sitten toimitte kun vaihtoehdot ovat kissoista luopuminen tai teinien kulkemisen rajoittaminen.
Mielipiteeni on se, ettei mulla ole pienintäkään tarvetta puuttua minulle täysin tuntemattoman perheen elämään.
No, lähtökohta nyt tietysti pitäisi olla että omat tuvat ja omat luvat. Tämä teidän ratkaisu tietysti tulee jossakin kohdassa sotkemaan teidän parisuhteenne, mutta sitätähän te ette halua miettiä.
Mä tiedän perheitä, joissa teineille on oma asunto samassa rappukäytävässä tai yhdelle teinille oma piharakennus. En näe tuossa mitään kummallista. Nää on ydinperheitä, että miksei uusperheessä sais myös tehdä näin? Teinit tykkää, se on varma.
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteeni on se, ettei mulla ole pienintäkään tarvetta puuttua minulle täysin tuntemattoman perheen elämään.
Sis kirjoitteletko täällä palstalla vain tuttujesi kanssa? Soita niille että heräilevät ettei sulle tule tylsää :D
Lapset tietenkin pihavajaan, jotta rakkautenne saa kukoistaa uuden ukkelin kanssa.