Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdatteko tekstiilit vuodenajan mukaan

Vierailija
04.09.2021 |

Joulutekstiilit erikseen, mutta vieläkö on ihmisiä ketkä vaihtavat verhot, pöytäliinat, keittiöpyyhkeet, koristetyynyjen päälliset ja patalaput vuodenaikojen mukaan? Onko kamalaa tuhlausta, vaikka käyttäisikin samoja vuodesta toiseen? Tunnetko ketään kuka tekee näin?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan verhot kolmesti vuodessa.

Ja on erikseen ns kesä - ja talvipussilakanat. Tykkään vai vaihdella.

Vierailija
22/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uusi kaikkia tekstiilejä, mutta jouluksi on omat verhot. Sen lisäksi minulla on lukuisia eri pöytäliinoja eri tilanteita varten (vuodenajat, mutta myös eri juhlaliinoja) sekä joitain yksittäisiä tyynynpäällisiä olohuoneen koristetyynyille. Myös kotona meillä oli upeat jouluverhot ja joulupäälliset koristetyynyihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaihdan verhot siis jokaiseen huoneeseen, en vain keittiöön. Mulla kappaverhoja enimmäkseen. Viihdyn niin paljon kotosalla, että pieni vaihtelu paikallaan tekstiileissä.

Olen 45 v.

Vierailija
24/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaihdan verhot siis jokaiseen huoneeseen, en vain keittiöön. Mulla kappaverhoja enimmäkseen. Viihdyn niin paljon kotosalla, että pieni vaihtelu paikallaan tekstiileissä.

Olen 45 v.

Kuulostaa ihanalta. :) Ap

Vierailija
25/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihda muuta kuin tyynynpäällisiä, harvemmin enää niitäkään. Löytynyt semmoiset jotka jaksaa miellyttää silmää pitkän aikaa. Verhot pesen aina kun ikkunatkin ja takaisin tankoihin. Matot olleet samat vuosia. Itse en tykkää etenkään mistään tonttuverhoista tai punaisesta, joten jouluna ja läpi vuoden samat, ajattomat pellavaverhot ikkunoiden sivuilla. Vuoteeseen vaihdan talveksi talvipeitot ja kesäksi kevyet ja viileät kesäpeitot, siinä se.

Vierailija
26/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36v ja vaihdan. Verhot, matot, tyynynpäälliset jne pöytäliinoja vaihtelevasti mutta ainakin pari kertaa vuodessa.

Lakanoitakin on kymmeniä pareja; vaihtelen niitäkin vähänväliä. Mies ei voisi vähempää välittää edes oisko meillä mattoja tai verhoja tms kunhan sohva löytyy, mutta on kyllä monesti kehunut jälkeä. Tulee kuulemma kotoinen lämmin olo ja olen samaa mieltä :).

Vierailija
27/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on tuhlausta jos käyttää samoja vuodesta toiseen? Minusta vuodenaikojen mukaan vaihtaminen on tuhlausta. En vaihda siis verhoja kuin jouluna, jos silloinkaan. Kaikki muu pönöttää paikoillaan vuodesta toiseen.

Mielestäni ap tarkoitti, että käyttää vuodesta toiseen niitä samoja joulu-, pääsiäis kesä- yms. tekstiilejä, eikä siis niin, että ostaisi joka vuosi uudet eri vuodenajoille. Mielestäni se ei ole tuhlausta, vaikka omistaisi vuodenaikatekstiilejä, kunhan sitten muistaa niitä myös käyttää. 

Vierailija
28/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on tuhlausta jos käyttää samoja vuodesta toiseen? Minusta vuodenaikojen mukaan vaihtaminen on tuhlausta. En vaihda siis verhoja kuin jouluna, jos silloinkaan. Kaikki muu pönöttää paikoillaan vuodesta toiseen.

Mielestäni ap tarkoitti, että käyttää vuodesta toiseen niitä samoja joulu-, pääsiäis kesä- yms. tekstiilejä, eikä siis niin, että ostaisi joka vuosi uudet eri vuodenajoille. Mielestäni se ei ole tuhlausta, vaikka omistaisi vuodenaikatekstiilejä, kunhan sitten muistaa niitä myös käyttää. 

Hei, tätä juuri tarkoitin! En edes ymmärtänyt alkuperäistä viestiä kuin vasta vastattuasi siihen. :D AP

Vierailija
29/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 v.

Itse tykkään makuuhuoneessa pimennysverhoista, siksi en niitä paljon vaihtele.

Vierailija
30/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joka vuodenajalle eri matot. Verhot vaihdan keväällä ja syksyllä. 

Vierailija
31/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot paksumpiin, koska sisävalot. Vuodevaatteet flannellisiin, koska kylmä. Onko tässä jotain omituista?

Vierailija
32/32 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan puhtaat tilalle kun otan entiset pesuun. Koskee etenkin pyyhkeitä ja vuodevaatteita, mutta myös mattoja, verhoja ja sohvatyynyjen päällisiä. Muita tekstiilejä meillä ei juuri taida ollakaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan