Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausajan painonnoususta - mikä ihme meitä vaivaa?

Vierailija
31.08.2006 |

Tätä olen miettinyt kolmatta odottaessani, kun sain taas huomata, että likimain ensimmäinen kysymys monilta raskausuutisen kuultuaan tuntuu olevan " paljonko olet lihonut?" Ihme, että ovat muistaneet edes onnitella. Eräät tuttavani ovat jopa vahingoniloisesti kertoneet jostakusta, jolla paino on noussut " niin ja niin paljon" ja ylpeilleet, että " ei mulla tullut kuin yksi kilo puoleen väliin mennessä" .

Onko tämä teidän mielestänne tervettä ja normaalia suhtautumista? Mielestäni ei, vaan kuvastaa makaaberilla tavalla koko ulkonäköorientoitunutta ajattelutapaamme tässä kulttuurissa.

Kertokaas omia kokemuksianne!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla tulee kyllä sellainen olo, että asun jossain vaaleanpunaisessa kuplassa, kun kukaan tuttu tai sukulainen ei ole kommentoinut ilkeästi painonnousua, -laskua, imetystä, lapsenhoitotaitoja, vaippavalintaa, lapsen kehitystä, vaatteita, leluja... Kaikki tuttuni ovat todella kannustavia ja hienotunteisia naisia, jotka iloitsevat toistenkin onnesta, ja jos eivät jostain syystä iloitsekaan, niin ovat ainakin sitten hiljaa asiasta. Ollaan eri mieltäkin, mutta sivistyneesti, eikä kuvitella oman tavan olevan ainoa oikea! :O

Mulla on tullut viime raskaudessa 16 kiloa, joista 4-5 pätkähti heti alkuun, ja tässä raskaudessa näyttäisi olevan sama meno ruokahalusta päätellen. Eikä siinä mitään, jokainen kilo tulee tarpeeseen, sillä edellisetkin lähtivät neljän kuukauden kuluessa synnytyksestä ihan imettämisen vuoksi.

Vierailija
22/24 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyytesikin jo loukkaa, saatika sitten puheesi.

Vierailija:

kuinkahan montaa naista minäkin olen elämäni aikana tietämättäni loukannut??

- 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulle tai lapselle/ystävälle sanotaan pahasti niin kyllä sanon myös siitä. Harva ihminen oikeasti haluaa loukata, tosin kyllä niitäkin on. Nämä ihmiset voi jättää sitten omaan arvoonsa mielipiteineen?

T:21

Vierailija
24/24 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joku haluaa tiedustella minulta raskausaikana painnonnousua, niin suotakoon se hänelle, ei se ole minulta pois. Lasta odottaessani lihoin 18 kiloa, ja ei tosiaan kaikki kertynyt pelkästään massuun; takamus oli todella muhkea! Mutta kyllähän nyt kaikki ymmärtää, että raskausaikana on erinäisiä mielitekoja ja muita, että tekee välillä mieli hieman herkutella :) Itsekin saatan kanssasisarilta kysellä MUUN MUASSA sitä, että paljon paino on noussut ja onko tullut mielitekoja, mun mielestä nämä nyt on ihan normaaleja kysymyksiä. Jos joku niistä vetää herneen nenukkaan, niin siitä vain, mutta pahalla en niitä kysele.

On minusta aivan täysin eri asia alkaa tiedustelemaan lomakiloja henkilöltä, joka ei ole raskaana. SE vasta onkin ilkeää, ja erittäin junttimaista. Toivottavasti ette ole niin lapsellisia, että toimitte oikeasti näin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä