Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SEKUNDAT, HOI!!!!

31.08.2006 |

Heissan!

Eipä ole meille ilmaantunut uutta pinoa täksi viikoksi! Missä kaikki piileskelevät? Itse oleilen täällä kotona... Kesälomakin on jo loppu, mutta enpä ole töissä ehtinyt montaa päivää viettämään, kun ensin oli lapsukainen sairaana viime viikolla ja nyt sitten itse...

Onko joku jo onnellisesti plussannut taikka piinailemassa lupaavien oireiden kera? Mulla kai kierto aika puolessa välissä menossa. Ei aavistustakaan, oliko ovista vai ei. Limailua oli vielä alkuviikosta, mutta nyt on aika kuivanlaista:). Ei pahemmin tuntunut mitään nippailuja tms. No, äsken tilasin sitten taas kotitestit.comista ovistestejä (aconin), vaikka olin jo kauan sitten päättänyt, etten enää tuhlaa rahojani sellaisiin, kun ei ole tärpännyt niiden avulla taikka ilman. Mutta niin se mieli aina vaan muuttuu!

Ensi kierrosta sitten pitääkin taas aloittaa clomit. Ja sitten on edessä se pregnyl-piikki, hui! Pelkään neuloja ylikaiken! Mutta onneksi lääkäri sanoi, että hoitaja voi laittaa sen... Mutta silti. Tietty aina toivoo, ettei ensi kiertoa tulisikaan. Jotenkin olen ollut hirveän masentunut viime aikoina, tuntuu, ettei mikään onnistu ja olen ihan surkea ja huono ihminen jne. Muut ympärillä tuntuvat elävän onnellisten tähtien alla ja itse käy aina vaan vastoinkäymisten läpi, vaikkei se nyt niinkään ole... Eipä kai tämä masennuskaan paranna tätä lapsettomuutta, kun kaikki hormonit vaikuttavat kuitenkin toisiinsa... Yritetään taas tsempata täältä ylös!

Kirjoitelkaahan muutkin sekundat kuulumisia!!!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutkin. Hain msn sekundat-yhteisön jäsenyyttä, mutta ei hyväksytty yhteisöön. Eikö sinne oteta enää lisää jäseniä vai miksi? Meillä ensimmäinen lapsi tuli suht helposti ja luomusti, mutta toinen ei meinaa hoidoista huolimattakaan lähteä alulle, joten vertaistuki toisten samassa tilanteessa olevien kanssa olisi todella tervetullutta, ja olin aika pettynyt kun hakemus hylättiin.

Vierailija
2/28 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa juuri laitoin hakemuksen sekundoihin. Ai, ei ehkä pääse mukaan, harmillista!

En mä niin hirveesti sinne perustellut. Meillä on yksi ivf tyttö pian neljä vuotta. Vertaistuki on tarpeen. Mikä teidän tilanne nyt? Onko hoitoja, tai tutkimuksia menossa? Meille tulee pas pian. TSEMPPIÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noiden tuntemusten kanssa mennään täälläkin. Juuri viimekierrossa ehdin jo elätellä suuria toiveita, kun kierto piteni kahdella päivällä entisestä 24-28 tuonne 30:een. Nyt menossa kp16 ja ilmeisesti en tässä kierrossa ovuloi. Ainakaan selkeää piikkiä en ovulaatiotestiin saanut. Viiva tummui kyllä päivä päivältä, mutta ei koskaan saavuttanut sitä kontrolliviivan tummuutta. Nyt testiviiva on jo lähes näkymätön. Ja olimme vielä reissussa tuon tummimman viivan aikana, joten ei päästy edes vällyjen alle. Joten tämä kierto menee nyt sitten mitä ilmeisemmin hiljaiselossa. Ovistestailun lopetan nyt tässä kierrossa. Ensi kerralla sitten uusi testailu.

Onneksi tutkimukset alkavat jo kahden viikon päästä. Silloin on juuri kierto loppumassa tai uusi juuri alkanut, riippuen nyt sitten tämän kierron pituudesta. Jospa sieltä lääketieteestä saisi jotain apua. Esikoisen kohdalla apu oli siinä että kun tiesi että tutkimukset alkavat niin tulinkin raskaaksi. Tällä kertaa tuskin noin käy.

Olen jo jonkin aikaa epäillyt etten ovuloi joka kierrossa ja tämän kierron testailu vahvisti epäilyksiäni entisestään. Yksi syy ovuloimattomuuteen saattaa olla ylipaino. Esikoinen tärppäsi kun yli 15 kg oli tiputettu. Kaikki tuli odotusaikana takaisin ja puolet on vieläkin jäljellä. Olenkin nyt sitten päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja palata takaisin Painonvartijoihin. Siellä nuo kilot viimeksikin lähti. Kävin ryhmässä itse asiassa jo viime talvena, mutta lapsen sairastuttua ei voimat riittäneet enää sille puolelle. Nyt kun tilanne on tasoittunut niin voisi taas onnistuakin. Lisäksi kun teen töitä kotona, niin on helpompi kontrolloida syömisiään kun ei ole valmiita herkkuja vaan voi itse laitella jotain kevyttä.

En ole kovin aktiivinen kirjoittelija mutta ilmoittelen silloin tällöin itsestäni. Palaan asiaan viimeistään ensimmäisen tutkimuskäynnin jälkeen.

Sari

Vierailija
4/28 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ttöissä kauhia kiirus, minkä vuoksi piipahtelen palstalla suht. harvakseltaan.

Mutta omasta tilanteesta: Kävin klinikalla tohtorin luona ja vielä ei ryhdytty metsästämään ovulaatiota piikkihoidoin, vaan jatkettiin tablettilinjalla, nyt lääkkeksi femar, jota käytetään clomien tavoin.

Tulette kuulemaan, mikäli ko. troppi toimii...! Clomien aikaan olen kerran tullut raskaaksi - mutta tuloksena keskenmeno, ja nyt viime aikoina eivät clomit enää aikaansaaneet ovista.

- Nuutu -

Vierailija
5/28 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä piinaillaan ja mitään oireita ei kyllä vielä ole ollut ilmassa. Välillä on sellainen olo että kyllä varmasti nyt tärppää ja taas välillä olen ihan varma et menkat alkaa taas ens viikolla...Sekavaa sepustusta! =)

Mut kertoilen taas kuulumisia!!

Kauris ja pp6

Vierailija
6/28 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettyä, kun en oikein jaksa enää uskoa koko raskautumiseen. Kuukauden päästä aika perhesuunnittelupolille. Yritän nyt unohtaa siihen asti koko asian, en aio testailla tässä kierrossa ovulaatiota tms. Nyt on niin kiire opiskeluiden kanssa, että on yllättävän helppo olla ajattelematta tätä lapsiasiaa.

Vierailija
7/28 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana eka clomikierto. Muutenkin ollaan juuri lähdössä lomalle etelän lämpöön, joten mahdollinen testaus jää yli viikon päähän...Nyt vaan pitäs siirtyä lomafiilareihin:)!

Vierailija
8/28 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Meillä on 02 syntyneet tuplat, jotka saivat alkunsa kuuden vuoden lapsettomuuden jälkeen ICSI:llä. Nyt ollaan jo muutama vuosi toivottu pikkusisarusta, mutta meille sitä ei tule ilman ICSI:tä nytkään. Itselleni tuli lisäongelmia tuplien synnytyksen yhteydessä, kun toinen istukka jäi kiinni. Käsinirroituskaan ei onnistunut, vaan sain kohtutulehduksen ja sen kaavinnassa kaavittiin irti miltei koko kohdun limakalvo.

Tuosta kaavinnasta seurasi kiinnikkeitä ja niitä poisteltiin 04 hysteroskopialla. Sitten yritimme PAS:ia jäljelle jääneillä alkioilla, mutta mikään niistä ei kestänyt sulatusta. Nyt hysteroskopia uusittiin ja tarkoitus olisi aloittaa tähän perään heti uusi ICSI. Maanantaina soittelen lääkärille ja kuulen aikatauluista tarkemmin. Tässä tähystyksessä selvisi myös, että mulla on osittain kaksiosainen kohtu. Musta on jotenkin uskomatonta, ettei sitä ole selvinnyt aiemmin, kun ottaa huomioon, mikä valtava määrä kronklauksia mulle on näiden vuosien aikana tehty!! Voikohan sellainen kehittyä myöhemmällä iällä.

Ihan nuorikaan en enää ole, kuten nicistäkin selviää, mies on samanikäinen. Toivottavasti mukaan mahtuu keskustelemaan :-)

Aksula

Vierailija
9/28 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joitain oireita löytyy, tiiä sit onko ne kuviteltuja..

Väsyttää,paleltaa ja rinnat on kosketusarat ja siinäpä ne oireet sit onkin.

Välillä kyllä sitten jomottaa alamasua oikein kunnolla menkkamaisesti joten saapa nähdä onko sittenkään tärpännyt.

Torstaina ajattelin testin tehdä jollei menkat ole alkaneet ennen sitä.

Tsemppiä kaikille ja kertoilkaahan kuulumisia!!

Vierailija
10/28 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa molemmat 39-vuotiaita ja meilla on 2,5-vuotias lapsi, joka sai alkunsa n. 1.5 vuoden yrittamisen jalkeen ihan luomusti. Ei oltu hoidoissa. Nyt on toista yritetty lahes 2 vuotta ilman tulosta. Tutkimuksissa on kayty, mutta mitaan siella mitattavaa haikkaa ei ollut.

Ikaa kertyy ja pikkuhiljaa vahan hirvittaa. Ollaan tosin mietitty vakavissamme adoptiotakin.

Hoitoja ei ole aloitettu viela ainakaan. Emme viela tieda aloitetaanko. Ja toisaalta ikakin tulee vastaan.

Vierailija
11/28 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3-vuotias tyttö, joka lähtu clomeilla alkuun. Nyt on vuosi yritetty toista(clomeja ollut monta kiertoa, nyt 2 tabl/pvä + pregnyl piikit) yksi kerta olis vielä tätä ja sitten... No loppukuusta aika sairaalassa. Inseminaatiostakin on ollut puhetta ja kystakin löytyi viimekäynnillä munasarjoista.

Vierailija
12/28 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat siis alkoivat tänään...Kyllä harmittaa!!!

Seuraavan kerran yritämme lokakuussa. Pieni tauko tekee hyvää!!

Että tämmöistä täällä,kertoilkaahan muutkin kuulumisia! =) niin ja tervetuloa mukaan kaikki uudet.

Vierailija
13/28 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet mukaan pinoon, vaikka toivommekin kaikki pian pääsevämme pois täältä odottajien puolelle!

Mulla on probleema... Mietin, uskallanko enää syödä clomeja ensi kierrosta... Mulle tuli nimittäin oikein kunnon masennus siitä lähtien, kun aloitin viimeksi clomit. Eli heinäkuun lopulla. Ihmettelin, miksi olen niin alakuloinen, mikään ei tunnu miltään, ei huvita mikään, yöt menee huonosti, väsyttää vaan jne. No, olen muutenkin masennukseen taipuvainen, mutta tämä oli jotenkin niin syvää. Katsoin sitten taas clomien sivuvaikutuksia ja siellähän luki, että myös masennusta on tavattu. No, se vaikutus tuli kahdella tabulla/pvä. Jatkossa pitäisi ottaa 1 + pregnyl, mutta jotenkin järki sanoo, ettei kannata. Molemmat raskauteni ovat alkaneet luomusti, miksei sitten se kolmaskin? Pelottaa, että nuo keinotekoiset mömmöt vain sotkevat entisestään elimistöä. Mitä tekisitte? PCO:ta ei ole, endoa tms. Kierrot suht normaalit (28-34). Jotkut lääkärit sanovat, ettei mitään vikaa, toiset taas hoitaisivat hanakasti clomeilla yms. Miehellä siittiöt huonosti liikkuvia...

Vierailija
14/28 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menossa kp 2 - ei mikään yllätys, sillä kp 14 ultrassa näkyi, että kierrossa ei ollut ovulaatiota. Huomisesta lähtien popsin Femaria (kp 3 - 7) ja varasin jo kontrolliultra-ajan kp 12:sta (...mitenköhän toikin ihan oikeasti lyhennetään...)

Vuodan jälleen kuin seula (uusi ongelma kevättalven keskenmenon jälkeen...)- nyt apuna cyklocapronit, jotka kyllä suht. mukavasti tulvaa hillitsevätkin.

Usko tähän kiertoon ei ole huippua, mutta kaikkeahan kannattaa yrittää!

- Nuutu -

Vierailija
15/28 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa clomioireinesi, Pörrö! Masennuksen sijaan minuun iski ihan hillittömät raivoamiset :( Pinna paloi alle sekunnin, ja todella vähäisestä syystä. Liikenteessä tuli mieleen, kun edellä ajava törppöili, että ajan päälle!!! Enkä todellakaan ole mikään väkivaltainen luonnostani. Onneksi älysin jossain raivopuuskassa, että en ole tullut hulluksi, vaan kyse on sivuvaikutuksesta. Onneks clomeja ei tarvinnut sen jälkeen enää syödä.

Nyt jännään toisen ivf:n kolmanteen passiin pääsyä. Yrityksen pitäisi olla tiistaina. Asumme kehäkolmosen ulkopuolella, joten täältä joutuu lähtemään Hesaan junalla, ja vasta matkalla saa kuulla, tuleeko siirto vai ei. Edellisessä yrityksessä sainkin ylimääräisen shoppailupäivän Helsingissä, kun siirto siirtyi päivällä. Toivottavasti nyt ei tule turha reissu. Siirron eikä lopputuloksenkaan suhteen...

Vierailija
16/28 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään kiertopäivää 26/24-30 ja tuhru alkoi juuri, eli huomenna siis kp1. Tällä kertaa ei tarvinnut tippua korkealta. En itse asiassa ovulaatiotesteissä bongannut edes kunnolla tummaa viivaa eli en ilmeisesti edes ovuloinut tässä kierrossa. Eikä tuonne vällyjen allekaan päässyt ajallaan, kun oltiin reissussa juuri niihin aikoihin eikä omaa rauhaa ollut kunnolla tarjolla. Mutta leppoisampi kuukausi tekee välissä hyvää.

Uuteen kiertoon lähdenkin sitten entistä toiveikkaampana. Ensimmäinen tutkimuskäynti on keskiviikkona ja koska kierto on juuri aluillaan niin ei varmaan tartte kauaa odottaa aukiolotutkimukseen menoa. Ainakin toivon niin. Muutkin kierron ajankohtaan sidotut tutkimukset on nyt varmaan helpompi sijoittaa kun kierto on juuri alussa ekalla käynnillä.

En kyllä tiedä mitä ylipäätään tekevät täällä paikallisessa sairaalassa, jonne minulla on aika. Ja missä vaiheessa lähettävät sitten edelleen KYSiin. Keskiviikkona olen varmaan viisaampi. Mies ei tule kyseiselle käynnille mukaan, vaikea lähteä töistä ja simppanäytteen ohjeistuksen voin ottaa vastaan minäkin. Ensimmäinen käynti meillä on jo kerran ollut noin 3 v sitten, joten siitäkin voi olla jotain hyötyä jotta miehen ei tartte sillai käydä lekurilla. Hoidamme tutkimukset mieluummin matalalla profiililla.

Palailen keskiviikkona asiaan kunhan tiedän enemmän.

Vierailija
17/28 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan sitä hengissä täälläkin, hädin tuskin... Olin follikkeliultrassa polilla viikko sitten eikä hyvältä näytä. Clomit (kp 5-9) eivät ole vaikuttaneet munasarjoihin toivotusti mutta kohdun limakalvoon kylläkin negatiivisesti. Limis oli kuulemma täysin olematon. Great. Tämä kierto meni toisin sanoen ketuiksi. :o(

Ens kierrossa kokeillaan clomeja kp 3-7 ja jos ei vieläkään toimi niin sitten ruvetaan piikittelemään. Pelkään jo että mulle ei saada ovista millään...

No, kaiken lisäksi mulla taitaa olla taas kohdunsuun tulehdus, on oireet ihan tutun oloiset. Viime talvena mulla oli ainakin neljä tulehdusta peräjälkeen ja lääkekuureja oli yksi toisensa perään. Tuntuu että koko ajan vaan tulee lunta tupaan kaikista ovista ja ikkunoista eikä lopu ikinä.

Positiivista on että meille tulee sentään jotakin perheenlisäystä, me meinaan odotellaan koiranpentuja syntyväksi viikon sisällä. Meillä on kaksi belgianpaimenkoiraa ja toinen on kovasti paksu. ;o)

Eläinlääkäri sanoi että tulee monta pentua, vähintään kuusi.

Tsemppiä kaikille ja pahoittelut omanapaisesta kirjoituksesta. Pakko lähteä nukkumaan ajoissa...

¤rosmariini¤

Vierailija
18/28 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta ihmeempää, kuin että raskaustesti oli nega!! Lääkäöri soitti jo aiemminkin verikoetuloksista ja sanoi, että prog. arvot niin alhaisia että kierto ei ole ollut todenn. ollenkaan ovulatorinen. Tässä sitä sitten ollaan, kp3 menossa ja seuraavaksi tupla-annos clomeja. Kaiken kukkuraksi päällä vielä virtsatietulehdus, ihan kuin ei superrunsaissa menkoissa olisi tarpeeksi.

Vierailija
19/28 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tulin juuri lääkäristä. Hyvin sattui tämä kierron ajoitus suhteessa tuohon lääkärin aikaan. Kierron kartoitus päästään tekemään heti tähän kiertoon. Ensimmäisessä verikokeessa käyn jo huomenna, toisessa ensi viikon lopulla ja kolmannessa sitten loppukierrosta. Tuloksia pitää malttaa odottaa lokakuun lopulle, joten ainakin kaksi kiertoa tässä vielä menee ilman mitään sen kummempaa. Mies tutkitaan sitten jos käy ilmi että minä ovuloin normaalisti. Samoin aukiolotutkimus tehdään vasta sitten. Jos taas käy ilmi että en ovuloi, niin sitten hoidetaan sitä ovuloimattomuutta ja katsotaan tilannetta sillä eteenpäin. Onneksi edes tuo kierron kartoitus päästään tekemään heti niin ei tartte ensin odottaa sitä. Harmi kun tuota aukiolotutkimusta ei vielä tehdä. Olisi ollut kiva saada sekin tähän kiertoon. Mutta ei voi mitään.

Odotuksen odottajan aika on pitkä. Mutta nyt vielä vähäksi aikaa töihin ennenkuin esikoista on lähdettävä hakemaan hoidosta.

Sari

Vierailija
20/28 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan sittenkin päästä piinailemaan! :o)

Kp 12 polilla ei annettu paljoa toivoa ovulaation suhteen tässä kuussa mutta sitten ykskaks kp 19 ovulaatiotesti pamahti positiiviseksi! Ja ne vatsakivut joita epäilin tulehdukseksi olivatkin ovista ennakoivia kipuja. Polilta määräsivät Luget tueksi loppukiertoon jos vaikka olisi mäihä käynyt. Voi kun olisikin... Ainakin petipuuhien ajoitus osui nappiin. Nyt siis pp 2 vasta ja mieli vielä toiveikas. :o)

¤rosmariini¤

ps. Ei ole meillä vielä koiranpentuja, pian pitäisi jo ruveta tapahtumaan sillä saralla...