Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan itseni ruotuun masennuksen ja äidin leivoksien keskellä?

Vierailija
11.10.2014 |

Olen 18-vuotias ja asun kotona. Olen nirso ja en juurikaan syö lihaa mutta en korvaa tätä puutetta ruokavaliossani mitenkään. Mässytän karkkia pari kertaa viikossa. Olen masentunut ja aivan yksin. Monesti seison vain ruokakaupassa karkkihyllyn äärellä ja mietin kuinka helppoa olisi kävellä pois ostamatta pussin pussia. Niin olisi, mutta mitä sitten tekisin koko illan? Istuisin kädet ristissä ja kutoisin sukkaa? En syö himoon vaan tylsyyteen. Elämän totaaliseen tyhjyyteen. Olen nyt alkanut lenkkeillä pitkiä (minulle pitkiä, en tiedä kuinka paljon hyötyä näistä on) lenkkejä. Välillä innostun juoksemaan. Silloin olen ylpeä itsestäni, että jaksoin todella juosta sen kaksi minuuttia. Kävelen kerrostalon viidenteen kerrokseen. Siinä päivittäinen liikuntani. Tai no, enhän minä tänäänkään käynyt lenkillä. Äiti sattui tekemään pizzaa ja brownieta. Miten ihmeessä voisin vastustaa kotitekoista pizzaa ja brownieta, kun sitä suorastaan tyrkytetään naamani edessä? Kaupassa se on helppoa. En vain osta. Kotona on aivan silkka mahdottomuus vastustaa herkkuja.

Mitä minä teen? Haluaisin jotain apua tähän, kun selvästikään en itse pysty tähän. Olen järkyttävän ruma kasvoistani ja lisäkilot eivät imartele todellakaan. Lihon huonosti geenieni ansiosta, olen normaalipainoinen, viimeksi vuosi sitten mitattuna 177/63. Kotona ei ole vaakaa enkä sellaista kehtaa ostaa äidin jatkuvien ja aiheettomien syömishäiriöepäilyjen vuoksi. Haluaisin olla kaunis ja laiha ylppäreissäni. Näytän keski-ikäistyneeltä ja eltaantuneelta, paisuneelta haahkalta. En jaksa tätä enää.

Mikä olisi ensimmäinen muutos? Miten pystyn tähän? Mitä teen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole mitään kommenttia?

Vierailija
2/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli synkkä ja myrskyinen yö..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus aiheuttaa sen(kin) että näkee itsensä huonona, rumana jne. Olet aivan normaalipainoinen. Masennukseen saat apua menemällä ensin vaikka terveysasemalle. Ne varmaan tyrkyttää heti lääkkeitä mutta sano että haluat keskusteluapua, masennuslääkkeet saattavat vain pahentaa tilannetta.

Vierailija
4/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsakkeessa mainitset depressio. Hae siihen apua

Vierailija
5/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hakemassa suklaata, SUKLAATA! Suklaa auttaa ajattelemaan. Mitä enemmän sä syöt suklaata sitä pirteämpi sä tulet olemaan.

Vierailija
6/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa hakea apua. En osaa puhua ihmisten kanssa, menen aivan lukkoon. Ei siitä olisi hyötyä, kun en vain saa sanotuksi mitään. Ja sitten siihenkin pitäisi hakea apua. En kestä.

Ap

Vierailija
7/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä kun lukaisin kuulostaa että tarvit sisältöä elämään. Alapa suunnitella tulevaisuutta, nuori ihminen. Ja eikö äiti patista sua, meillä ei kyllä onnistuis että 18-vuotias viettää aikansa vain karkkia ja herkkuja syöden. Tuon ikäisen kuuluu opiskella. Laiskuus, vetelyys, saamattomuus ei ole masennusta.

Vierailija
8/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:45"]Äkkiä kun lukaisin kuulostaa että tarvit sisältöä elämään. Alapa suunnitella tulevaisuutta, nuori ihminen. Ja eikö äiti patista sua, meillä ei kyllä onnistuis että 18-vuotias viettää aikansa vain karkkia ja herkkuja syöden. Tuon ikäisen kuuluu opiskella. Laiskuus, vetelyys, saamattomuus ei ole masennusta.
[/quote]

Keskiarvo lukiossa yli 9. En ole laiska, puhuin nyt paino-ongelmista. Käyn lenkillä ja opiskelen. Juu on hohdokas elämä. Ap

Vierailija
9/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:54"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:45"]Äkkiä kun lukaisin kuulostaa että tarvit sisältöä elämään. Alapa suunnitella tulevaisuutta, nuori ihminen. Ja eikö äiti patista sua, meillä ei kyllä onnistuis että 18-vuotias viettää aikansa vain karkkia ja herkkuja syöden. Tuon ikäisen kuuluu opiskella. Laiskuus, vetelyys, saamattomuus ei ole masennusta. [/quote] Keskiarvo lukiossa yli 9. En ole laiska, puhuin nyt paino-ongelmista. Käyn lenkillä ja opiskelen. Juu on hohdokas elämä. Ap

[/quote]

Minä luulin että sulla on vakava masennus. 

Vierailija
10/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:54"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 19:45"]Äkkiä kun lukaisin kuulostaa että tarvit sisältöä elämään. Alapa suunnitella tulevaisuutta, nuori ihminen. Ja eikö äiti patista sua, meillä ei kyllä onnistuis että 18-vuotias viettää aikansa vain karkkia ja herkkuja syöden. Tuon ikäisen kuuluu opiskella. Laiskuus, vetelyys, saamattomuus ei ole masennusta. [/quote] Keskiarvo lukiossa yli 9. En ole laiska, puhuin nyt paino-ongelmista. Käyn lenkillä ja opiskelen. Juu on hohdokas elämä. Ap

[/quote]

Minä luulin että sulla on vakava masennus. 
[/quote]

? Missä puhuin vakavasta? Vastasin vain kommenttiin, jossa tehtiin hätäisiä johtopäätöksiä elämästäni. Kyllä minulla opiskelu sujuu ja tulevaisuutta olen suunnitellut sen verran, että haen yliopistoon. Ongelma on nyt tämä läskiintyminen. Ap

Vierailija
11/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo ja kirjoittaja on sama kuin aina. Kirjoitustapa sama. Sama provokaattori joka "löysi miehen panopuhelimen kaapin takaa", sama kun seurusteli varatun miehen kanssa jne jne. Olet hyvä keksimään juttuja, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
12/12 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sulle sukankutomista. Se on yleinen 18-v miesten harrastus, älä halveksi sitä.