Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenenkään lapsella etikka-allergia tai väriaine allergia?

31.08.2006 |

Ja jos on niin miten ilmenee?

Mä epäilen meillä kakkosella olevan juuri nuo allergiat ja se ilmenee poskissa kauheana ihottumana ja mikään rasva ym ei siihen auta.

Jos syö esim. vaikka ketsuppia niin posket lyö ihan punaisiksi ja tomaatille hän ei ole allerginen. Sitten hoitotäti oli antanut jotain uutta lastenpurkkaa joka on vaaleanpunaista niin posket oli lyöneet heti kamaliksi. Olisikohan siinä joku väriaine?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista en tiedä ko. allergioiden kohdalla, mutta siskoni ei kestä punaista väriainetta eli pannassa on esim. punainen limsa.

Itse en ole koskaan tykännyt etikan mausta ja joskus olenkin miettinyt, voisiko se johtua allergiasta. Olen kuullut, että ihminen voi tietämättään välttää allergiaa aiheuttavia ruokia, koska ne maistuu pahalle. No, hyvin olen elellyt yli 30 v ilma etikkaa.

Vierailija
2/3 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla yhteinen nimittäjä soija? Sitä voi olla sekä ketsupissa ja purkassa. Tai sitten voi olla allerginen jollekin mausteelle tai tärkkelykselle ketsupissa ja purkan kumimassalle tai aromille jne. erikseen.

Sopiiko kaikki ketsupit ja sopiiko muut purkat???

Aika vaikee arvata. Kerrotko tarkemmin tuotteet, jos mahd!

Ei meilläkään allerginen itse tomaatille, mutta ne tärkkelykset+soija+mausteet. Ja purkista sopii vain Pikku Kakkosen purkka (vähän ja harvoin eikä siitepölyaikaan). Ei muut soijan+mentholin+aromin+väriaineen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...myös ei ketsupit ja etikat kelpaa/sovi koska ne sisältävät vehnää. Tyttö vilja-allerginen.