Jos puolisosi lihoisi sairaalloisen ylipainoiseksi...
Miten se vaikuttaisi suhteeseenne? Vaikuttaisiko käsitykseen puolisosta? Rakkauteen? Seksielämään?
Itse voin rehellisesti myöntää, että olisi todella kova pala ja seksielämä varmasti ainakin tyrehtyisi siihen paikkaan. En pystyisi haluamaan sairaalloisen ylipainoista miestä :(.
Kommentit (31)
Ei vaikuttaisi. Toki huolestuisin ja hän kävisi lääkärillä jos se tapahtuisi yhtäkkiä nopeasti ilman syytä.
Jos puolisoni lihoisi sairaalloisen ylipainoiseksi, hänellä olisi ongelmia, isoja ongelmia. Sairaalloinen ylipaino ei koskaan tule noin vain sattumalta, vaan sen taustalla on AINA joku isompi murhe tai huoenaihe.
Jos minä en tietäisi puolisoni sielunelämästä sen vertaa, etten tietäisi mikä häntä huolettaa, miten hän voi ja mitä ajattelee, ja tuijottaisin vaan sitä nousevaa painoa, olisin surkea puoliso. Sellainen, jonka kanssa voi jakaa näennäisesti elämänsä mutta olla samalla kuitenkin syvästi yksinäinen ihminen. Silloin yksi syy siihen puolison ylipainoon löytyisi ihan peilistä, ja minun velvollisuuteni olisi alkaa työskennellä ensin parisuhteen kanssa ja oman käytökseni kanssa, ennemmin kuin miettimään mitä kaikkia vikoja siinä puolisossani olisi.
kyllähän se vaikuttaisi. Johan sitä pelkäisi kumppanin terveydenkin puolesta.
Vaikuttaisi siten, että seksielämä loppuisi kiska en voisi haluta läskiä miestä. En tiedä miten muuten vaikuttaisi, varmaan ainakin alkaisin hoputtamaan liikkumaan ja laihduttamaan.
Tottakai vaikuttaisi.
Jos mies lihoisi ja mättäis ruokaa vaan eikä liikkuis niin ei olis kyllä enää sama mies johon oon rakastunut.
Ollaan molemmat hoikkia ja liikutaan päivittäin, voin kuvitella että tuollaiset sairaalloisen lihavat ovat laiskoja ja laiskuutta en kyllä kattelis veis kaikki halutkin.
Mies ON lihonut n. 25kg vuosien mittaan, minä tuplasti tuon. Ei ole vaikuttanut mitenkään, lähinnä naureskellaan toistemme läskeille hyväntuulisesti joskus. :) Seksiä on, rakkautta on, yhdessä käydään kävelemässä jne. säännöllisesti.
t. 12 vuotta yhdessä
Totuus on että elämässä jokainen muuttuu ajan myötä. Sellaista velvoitetta ei vaan voi toiselle ihmiselle laittaa, että hänen täytyy säilyä samanlaisena kuin mitä oli ensitreffeillä, tai muuten rakkaus loppuu. Sellainen rakkaus on ehdollista eikä tiedä oikeasta rakkaudesta yhtään mitään.
Pitkiin parisuhteisiin mahtuu monenlaisia hetkiä. On iloa ja suruja, terveyttä ja sairautta, lihomista ja laihtumista, menestystä, epäonnea, hankalia ja hyviä hetkiä. Kaikki nämä muuttavat ihmistä. Siksi parisuhteessa eläminen on niin haastavaa eikä aina onnistu, että siinä on oltava halu ymmärtää toista ihmistä ja malttia katsoa asiat loppuun asti, kun jommalla kummalla on kriisi omassa elämässään, tai kun parisuhteessa on kriisi. Ei voi kohdella toista itsestäänselvyytenä, joka sitten vaihdetaan toiseen jos kaikki ei mene aina kuten itse haluaisi.
Useimmilla normaalipainoisen puolison omaavillako ei +50kg vaikuttaisi seksihaluihin tuon taivaallista? En ihan taida uskoa!
Olisin todella huolissani sairaalloisen ylipainoiseksi lihoneen kumppanini terveydestä. Tietysti sairaalloisen ylipainon tapauksessa se viehättävyyskin kärsii aika lailla ja ihan ymmärrettävää, ettei seksi kiinnostaisi enää yhtä paljon. Muutamasta ylikilosta urputus taas on ihan naurettavaa, jos vain kumppani on terve. On ihan ymmärrettävää, että 18v 170cm/55kg nainen painaa kolmekymppisenä kahden lapsen jälkeen esim. 65-70kg. Ei tällöin ole kyse mistään plösähtämisestä, vaan normaalista vartalon muuttumisesta.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:02"]Olisin todella huolissani sairaalloisen ylipainoiseksi lihoneen kumppanini terveydestä. Tietysti sairaalloisen ylipainon tapauksessa se viehättävyyskin kärsii aika lailla ja ihan ymmärrettävää, ettei seksi kiinnostaisi enää yhtä paljon. Muutamasta ylikilosta urputus taas on ihan naurettavaa, jos vain kumppani on terve. On ihan ymmärrettävää, että 18v 170cm/55kg nainen painaa kolmekymppisenä kahden lapsen jälkeen esim. 65-70kg. Ei tällöin ole kyse mistään plösähtämisestä, vaan normaalista vartalon muuttumisesta.
[/quote]
No ei kyllä se kaksi lasta ole mikään tekosyy lihota.
Olen itse 29v kahden lapsen äiti ja painan ihan yhtä paljon kun ennen molempia raskauksia, raskauksien aika tullu 15-20kg ja molempien jälkeen olen nuo kilot karistanut vuoden sisään pois kokonaan.
Itse olen lihonut n. 20kg suhteen alkuajoista (liki 20v). Tämäkin on mielestäni paljon ja kyllä, kahdesta lapsesta huolimatta pidän itseäni lösähtäneenä :(. Ja todellakin ihan puhtaalla syömisellä on kilot saatu aikaiseksi. En käsitä, miten paljon pitäisi edes syödä että sen +50kg aikaiseksi saa.
Olen hirveä ihminen, mutta myönnän, että se vaikuttaisi seksielämään ja haluttavuuteen. En kuitenkaan jättäisi, koska eihän se luonnetta muuta. Yrittäisin tsempata puolisoa ja auttaa laihtumaan, treenaan vaikka sitten itse mukana ja valmistan sopivampaa ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:02"]Olisin todella huolissani sairaalloisen ylipainoiseksi lihoneen kumppanini terveydestä. Tietysti sairaalloisen ylipainon tapauksessa se viehättävyyskin kärsii aika lailla ja ihan ymmärrettävää, ettei seksi kiinnostaisi enää yhtä paljon. Muutamasta ylikilosta urputus taas on ihan naurettavaa, jos vain kumppani on terve. On ihan ymmärrettävää, että 18v 170cm/55kg nainen painaa kolmekymppisenä kahden lapsen jälkeen esim. 65-70kg. Ei tällöin ole kyse mistään plösähtämisestä, vaan normaalista vartalon muuttumisesta. [/quote] No ei kyllä se kaksi lasta ole mikään tekosyy lihota. Olen itse 29v kahden lapsen äiti ja painan ihan yhtä paljon kun ennen molempia raskauksia, raskauksien aika tullu 15-20kg ja molempien jälkeen olen nuo kilot karistanut vuoden sisään pois kokonaan.
[/quote]
Joo ei tosiaankaan lapset ole syy lihoa, mutta kyllähän kroppa naisistuu monella vielä tuosta 18v. Itse painoin juuri 18v 55kg ja olin todella laiha, aivan rinnaton ja peputon. Nykyään painan n. 70kg ja tykkään muodoistani. Olen siis 170cm. Normaalipainoinen vielä olen, mutta paino ei saisi kyllä enää nousta. Mielummin pari kiloa pois. Elämässä vain yksinkertaisesti tulee tilanteita, että syömisiä ei jaksa niin katsoa ja liikunta jää. Itsestä on hyvä pitää huolta, mutta kyllä minusta nimenomaan terveyden takia, ei pelkän ulkonäön. Hoikka voi olla paljon sairaampi ja huonokuntoisempi kuin hieman pullukka.
T. Tuo ekan viestin kirjoittaja
Vaikuttaisi ainakin seksielämään. Olisi varmaan mahdotonta kiihottua seksistä sellaisen miehen kanssa, jota en pitäisi ulkoisesti ollenkaan seksikkäänä tai haluttavana.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 17:53"]
Mies ON lihonut n. 25kg vuosien mittaan, minä tuplasti tuon. Ei ole vaikuttanut mitenkään, lähinnä naureskellaan toistemme läskeille hyväntuulisesti joskus. :) Seksiä on, rakkautta on, yhdessä käydään kävelemässä jne. säännöllisesti.
t. 12 vuotta yhdessä
[/quote]
Anteeksi, kuulostan tyhmältä ja ilkeältä, mutta miten te panette? 25 ja 50 ylimääräistä kiloa kuulostaa aika hurjalta, missä asennossa edes ylettyy sisälle asti?
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 17:53"]
t. 12 vuotta yhdessä
[/quote]
Anteeksi, kuulostan tyhmältä ja ilkeältä, mutta miten te panette? 25 ja 50 ylimääräistä kiloa kuulostaa aika hurjalta, missä asennossa edes ylettyy sisälle asti?
[/quote]
Hahmotatko ollenkaan, minkä kokoinen on esim. 25kg ylipainoa omaava mies? Ihan normaalimitoissa vielä, jos on yhtään pitkä. Nainen 50kg ylipainoisena on tietty aika paksu, mutta kyllä sitäkin pystyy panemaan joissakin asennoissa, riippuen mihin paino on kerääntynyt.
T. Kokemusta on!
Monesti muuten on niin, että sairaalloisen ylipainoisella on täysin normaalipainoinen puoliso. Tuntuu hassulta, miten elämäntavat osuvat ollenkaan yksiin?
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 23:13"]
[Minun läski mieheni ei edes älyä hävetä valasulkomuotoaan vaan menee uimahalliin ja rannalle vaikka ei meinaa edes päälle mahtuvia uimahousuja löytää. Hävettää näyttäytyö sen seurassa.
[/quote]
Tuota noin. Sun ehkä kannattais lakata häpeämästä toisten ihmisten elämää. Sellainen ei kuulu ihmissuhteisiin, ei parisuhteeseenkaan, koska meillä jokaisella on vastuu vain omasta elämästämme.
Yksi päätös ja maailmassa olisi yksi onnellisempi nainen enemmän, kannattaa harkita. :)