Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on lihottavampaa? Tämän päivän syömiseni vai jos olisin dokannut? Syön herkkuja alkoholin sijaan...

Vierailija
04.09.2021 |

On niin tylsää ja ankeaa ollut tämä viikonloppu, että olen sitten syönyt kaikenlaista parin päivän aikana.
Kaalilaatikkoa, munakasta, juustoleipiä, jäätelöö, valkosuklaata, kaurakeksejä..

Normaalisti olisin ryypännyt kaksi päivää. Esimerkiksi 8 kaljaa ja 6 siideriä, ehkä vielä viiniä päälle yhden illan aikana.

Tänään olen syönyt:
3 munan juustomunakkaan
2 viipaletta juustoleipää
4 viipaletta lämmintä tomaatti-juustoleipää :D
3 desiä jäätelöä
4 kaurakeksiä

Enempää en aatellut syödä ja tuossakin oli jo paljon. Tunnin reippaalla kävelylenkillä sentään kävin.
Turvottaa mutta ainakaan en juo, Normaalisti olisin vielä humalassa syönyt roskaruokaa päälle ennen nukkumaanmenoa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja no, nuo leivät ovat ruisleipää jos se nyt tähän väliin mitään vaikuttaa mihinkään.

Ap

Vierailija
2/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään sanoisin, että kaljadietillä tulee enemmän kaloreita. Jos sitä roskaruokaakin vielä menee. Kannattaa kyllä vähän katsoa millaiset energiasisällöt niissä tuotteissa on, jos vaikka löytyisi jotain kevyempää tilalle. Terveellisempäähän on noista on se, ettei juo.

Vierailija
4/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alko vatsakumpua tehokkaammin kasvattaa. Ihan normisyömisiä nuo määräsi. Eikö ole ihan mukavaa kun ei ole ollut krapulaa?

Terveisin 1,5vuotta sitten raitistunut

Vierailija
5/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä alko vatsakumpua tehokkaammin kasvattaa. Ihan normisyömisiä nuo määräsi. Eikö ole ihan mukavaa kun ei ole ollut krapulaa?

No on ollut. Kiitän itseäni joka päivä alkoholittomasta päivästä. 

En edes ole masentunut niin kuin yleensä olen. Ainoa vaan, että kaipaan tekemistä, liikun ja teen ruokaa, siivoan, luen palstaa jne. Ihmisten ilmoille en nyt mene hetkeen muuta kuin opiskelujen pariin arkena. 

Aika kuluu aika hitaasti. Syön myös epäterveellisesti, joka tuo syyllisyyttä, Ajattelin kuitenkin, heti kun tästä pääsen alkuun niin korjaan ruokavaliotani ja heitän nuo leivät sekä sokerit pois. Muuten ei niin väliä kunhan syön kunnon ruokaa ja olen selvänä.

Onnea sinulle raitistumisesta! 

Kerro toki lisää juomamääristäsi, mikä herätti sinut raittiuteen ja millaista elämäsi on ollut alkoholin poisjättämisen jälkeen?

Ap 

Vierailija
6/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa alko holissa on ?? Ei kai sitä voi kaikesta syytellä . Alkoholi on terveellistä sehän on viljaa tai hedelmästä tehty. Juo vähän viiniä usein toistuviin vatsa vaivoihisi. Telepatia on noituutta.

Vierailija
7/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tupakka jäi pois tilalle tuli karkit pullat jäätelöt ja suklaa. Paino nousi . Kääretorttu lihottaa. Koira varastettiin niin liikunta jäi.

Vierailija
8/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes ole masentunut niin kuin yleensä olen. Ainoa vaan, että kaipaan tekemistä, liikun ja teen ruokaa, siivoan, luen palstaa jne. Ihmisten ilmoille en nyt mene hetkeen muuta kuin opiskelujen pariin arkena. 

Aika kuluu aika hitaasti. Syön myös epäterveellisesti, joka tuo syyllisyyttä, Ajattelin kuitenkin, heti kun tästä pääsen alkuun niin korjaan ruokavaliotani ja heitän nuo leivät sekä sokerit pois. Muuten ei niin väliä kunhan syön kunnon ruokaa ja olen selvänä.

Kerro toki lisää juomamääristäsi, mikä herätti sinut raittiuteen ja millaista elämäsi on ollut alkoholin poisjättämisen jälkeen?

Ap 

Minnekähän vastaukseni hukkui, julkaistaan kuulemma tarkistuksen jälkeen. Ei siinä mitään kiellettyä pitänyt olla🤔

Vierailija
9/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jostain syystä on valitettavasti monet kommentit päätyneet " julkaistaan hyväksynnän jälkeen" - lokerolle. Enkä tiedä miksi, palsta kai on hieman sekaisin ollut tänään.

Useimmat kommentit menee läpi, jotkut eivät vaikka niissä ei mitään sääntöjen vastaista tosiaan ole. :/ 

Harmi.. 

Ap 

Vierailija
10/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Suunnitelmasi kuulostaa hyvältä, sitäpaitsi syömisesi ovat ihan järkeviä. Ihminen tarvitseekin hiilareita. Näin sanoo bodaava ystäväni :D omalle aktiivisuudelle teki hyvää aloittaa salilla käyminen. Olen vähän sellainen että jämähdän helposti kotiin.

Olen juonut ensin ahdistukseen ja sen jälkeen ihan vaan juomisen himoon. Olisko pahimmillaan mennyt n. 20 annosta viikossa (olen pienikokoinen nainen.)

Yritin lopettaa useita kertoja, kunnes kyllästyin siihen ruljanssiin ja pään jatkuviin vaatimuksiin saada juomista. Suosittelen Allen Carrenia How To Control Alcohol. Löytyy varmaan äänikirjanakin 🤔

Vierailija
11/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin elän ihan normaalia elämää. Alkoholiin suhtautuu samalla lailla kuin vaikkapa ketsuppiin; viikonloput ja juhlat sujuvat oikein hyvin vaikkei sitä käyttäisikään :D joka ilta on rento olo, ei vain silloin kun sai juoda.

Viikonloppuja "juhlistan" hyvällä ruoalla, mukavalla tekemisellä, kylmällä Pepsi Maxilla, jne.

Toivon sinulle tsemppiä ap. Se on jo iso askel, että on herännyt miettimään kulutustaan kriittisesti. Moni ei uskalla tehdä sitä koskaan..

1,5vuotta sitten raitistunut

Vierailija
12/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Suunnitelmasi kuulostaa hyvältä, sitäpaitsi syömisesi ovat ihan järkeviä. Ihminen tarvitseekin hiilareita. Näin sanoo bodaava ystäväni :D omalle aktiivisuudelle teki hyvää aloittaa salilla käyminen. Olen vähän sellainen että jämähdän helposti kotiin.

Olen juonut ensin ahdistukseen ja sen jälkeen ihan vaan juomisen himoon. Olisko pahimmillaan mennyt n. 20 annosta viikossa (olen pienikokoinen nainen.)

Yritin lopettaa useita kertoja, kunnes kyllästyin siihen ruljanssiin ja pään jatkuviin vaatimuksiin saada juomista. Suosittelen Allen Carrenia How To Control Alcohol. Löytyy varmaan äänikirjanakin 🤔

No joo, huomaan vain, että liikakin sokeri väsyttää eikä se tietenkään tee muutenkaan hyvää. Kierre siitäkin helposti syntyy. Maltillisemmin niitäkin kun olen vain ensin päässyt tässä hyvään alkuun, tämä on jo hyvä alku oikeastaan ja olen huojentunut pääosin. Viimeiset puolivuotta oli alkoholin kanssa sellaista väkisin juomista. Ei kukaan pakoittanut tietenkään mutta seurassa sitä helposti lipsuu, joten joimme exän kanssa viikonloppuisin. En pitänyt siitä lainkaan ja lopulta se sitten johti eroon, hyvä niin. 

Nyt olen itsekseni, parantelen tässä elämäni koukeroita ja jätin alkoholin pois ilomielin. Kyllä sitä ajattelee mutta ei minun mieleni tee, ainoa vain, että joutuu keksimään hurjan paljon kaikenlaista tekemistä. Virtaa on enemmän ja aikaa on rutkasti enemmän, ainakin siltä se tuntuu. 

Kiitos kirjasuosituksesta. Olen sitä hieman lukenut mutta en kunnolla. Voisin ottaa sen kirjahyllyyn storyteliin ja kuunnella iltaisin, sieltä löytyi. 

Salia olen kanssa paljon miettinyt. Olen aika vahva ja harteikas naiseksi ja kroppani sen mallinen, että pärjäisin kisoissakin jos alkaisin treenaamaan kunnolla. Siitä oli paljon puhetta silloin kun kävin salilla ja sain osakseni valmentajia opastamaan. Sekin vähäinen saleilu sitten jäi, alkoholi varmaan päällimäinen syy. 

Nyt kuitenkin tuntuu, että elämä on edessä nyt kun on taas vapaa eikä selittele itselleen miksi pitäisi juoda tms. 

Hienoa, että olet pysynyt päätöksessäsi, toivottavasti olen yhtä määrätietoinen. Kaikkea hyvää ja kiitos sulle :) 

Ap

Vierailija
13/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama! Jos päätän olla dokaamatta, onnistuu kyllä hyvin, mutta sitten tulee puputettua kaikenlaista ja koko ajan. Kunnon ryyppäämisessä syöminen usein unohtuu.

Vierailija
14/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama! Jos päätän olla dokaamatta, onnistuu kyllä hyvin, mutta sitten tulee puputettua kaikenlaista ja koko ajan. Kunnon ryyppäämisessä syöminen usein unohtuu.

No minulla on kyllä syömisen kanssa normaalisti aika hyvä tiukka linja. Tiedän mikä itselleni sopii arjessa ja syön sen mukaan. Joskus on sitten kausia kun on kova nälkä, tulee syötyä enemmän ja mitä vain. Nyt en ole varma onko siitä kysymys vai tarvitsenko nyt jotain tuon alkoholin tilalle ja sen takia on makeaa tehnyt mieli. 

Yleensä söin siis arjessa melko kurinalaisesti tai no, normaalisti ja sitten viikonloput olin alkupäivän syömättä, vedin kunnon kännit ja söin kun porsas. Että sillain. Niin se yleensä meni. 

Pari vuotta sitten alkoholinkäyttö lisääntyi ehkä 10 annoksesta 30 annokseen viikossa. Lihoin todella liikaa tuon aikana, parisuhteen aikana. Harmittaa mutta minkäs voit.

Nyt tahdon vain oman itseni takaisin ja solakamman olemuksen jossain vaiheessa. 

Ap 

Vierailija
15/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vuoden vaihteessa alkoholin juomisen. Ennen sekä join paljon viikonloppuna että söin roskaruokaa. Nykyään en näe niin pahana satunnaista herkutteluani, koska en juo enää.

Poissa ovat: iho-ongelmat, jatkuva turvotus, ahdistus, stressin tunne ja krapulat tietenkin. Päivääkään en vaihtaisi. Herkuttelukin tuntuu mukavammalta kun sitä ei tee krapulassa oloa ”kohentaakseen”.

Älä suotta stressaa herkuttelusta, alkoholi on monta monta kertaa pahempi asia kuin ruoka.

Vierailija
16/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä? Olenko viikonloppuisin juonut 8000 kaloria kurkusta alas?? Siis pelkästään juomilla.

Siihen vielä kunnon rasvahiilaripommit päälle, jota kroppa ei edes ala hoitamaan ennen kuin alkoholi on nollattu elimistöstä. Hmph.. 

Ap 

Vierailija
17/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvettiä? Olenko viikonloppuisin juonut 8000 kaloria kurkusta alas?? Siis pelkästään juomilla.

Siihen vielä kunnon rasvahiilaripommit päälle, jota kroppa ei edes ala hoitamaan ennen kuin alkoholi on nollattu elimistöstä. Hmph.. 

Ap 

Hups, järkytyin jo melkein kun katsoin noita taulukoita ja katsoin aluksi väärin. 

En sentään ihan noin paljoa ole juonut mutta varmasti energiansaanti oli erittäin runsasta energiankulutukseen nähden. Toivottavasti huomaisin jotain positiivisia tuloksia tässä viikkojen ja kuukauisen kuluessa. 

Ap 

Vierailija
18/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin vuoden vaihteessa alkoholin juomisen. Ennen sekä join paljon viikonloppuna että söin roskaruokaa. Nykyään en näe niin pahana satunnaista herkutteluani, koska en juo enää.

Poissa ovat: iho-ongelmat, jatkuva turvotus, ahdistus, stressin tunne ja krapulat tietenkin. Päivääkään en vaihtaisi. Herkuttelukin tuntuu mukavammalta kun sitä ei tee krapulassa oloa ”kohentaakseen”.

Älä suotta stressaa herkuttelusta, alkoholi on monta monta kertaa pahempi asia kuin ruoka.

Kiitos sinulle kannustavasta viestistä! 

Tuo on mahtavaa kun on lopettanut haitallisia asioita elämässään ja huomaa niiden positiiviset muutokset. Onneksi teit hyvän päätöksen ja pysyit siinä. Toivon juuri tuota itsekin. 

Niin joo, vielä lisäksi nuo krapulamässyt. Söin ihan hirveästi aina sunnuntaisin kohentaakseni oloa, pelkästään kaikkea epäterveellistä tietenkin. Niitä oloja ei ole onneksi huomenna odotettavissa. 

Pelkkää hyvää jatkoon sinullekin! :) 

Vierailija
19/19 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi