Mistä sitä tietää onko ihon sävy kellertävä, neutraali vai punertava?
En pysty sitä ainakaan itse näkemään ja lisäksi mulla on couperosaa joka tietenkin tekee punaiseksi ihon. Aina tulee väärän väristä meikkivoidetta ostettua, vaikka olisi myyjä siinä sävynvalinnassa auttamassa.
Kommentit (11)
tai sitten verisuonista huolimatta kasvoille kellertävälle iholle tarkoitaettu meikkivoide?
Ja vielä, joku kosmetologi varmaan osais neuvoa vinkit ja tuotteet.
Jos et pysty erottamaan että ihosi olisi tiettyyn sävyyn taipuvainen, niin se on luultavasti neutraali. Vaikka olisi couperosaa punoittamassa kasvoja, niin sävy valitaan kuitenkin sen oikean sävyn mukaan, eli vaikka sun tapauksessa sitten neutraali.
Kaupoissa joissa on testereitä, kokeile eri meikkivoiteita leuan rajaan.
Jos et jo käytä, niin voisit katsella punoittavaa ihoa neutralisoivia pohjustusvoiteita ja puutereita. Tällaiset tuotteet saattavat olla jopa ihan vihreitä, sillä se neutralisoi sitä punaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 13:53"]
No vittu kato silmilläsi apina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]Kyllä olet mahdottoman fiksu ja hauska, ei varmaan olisi kukaan osannut ajatellakaan tuota.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 13:55"]
Katso ranteidesi sisäpuolta ja suoniasi. Jos ne ihon läpi kuultavat sinertävinä, ihosi on viileäpohjainen (punertava), jos vihertävinä, ihosi on kellertävä.
[/quote]Tämä testikään ei ihan aina pidä paikkaansa. Mun iho on selvästi kellertävä, mutta suonet näkyvät sinertävinä. Tosin sen sinertävän värin selvyys voi johtua siitäkin, että mulla ne suonet näkyy liiankin hyvin.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 13:55"]
Katso ranteidesi sisäpuolta ja suoniasi. Jos ne ihon läpi kuultavat sinertävinä, ihosi on viileäpohjainen (punertava), jos vihertävinä, ihosi on kellertävä.
[/quote]Tämä testikään ei ihan aina pidä paikkaansa. Mun iho on selvästi kellertävä, mutta suonet näkyvät sinertävinä. Tosin sen sinertävän värin selvyys voi johtua siitäkin, että mulla ne suonet näkyy liiankin hyvin.
[/quote]
Just meinasin kommentoida vähän samaa. Mullakin näkyy suonet sinisinä läpi, mutta mulla tosiaan näkyy suonet aivan liian hyvin läpi muutenkin. Varmaan samasta syystä mulla myös posket usein punottaa kovasti ja punastunkin kohtalaisen herkästi. Näistä syistä oon kuvitellut ihoni punertavan sävyiseksi, mutta ei se vaan oo, koska sellaiset meikkivoiteet näyttää ihan kauheilta mulla. Neutraalit sävyt taas saa mut näyttämään ihan jotenkin harmaalta ja ankeelta. Oikeestaan vaan kellertävä sitten jää jäljelle, ja en sitä itse pitkään aikaan tajunnut, myöskin koska mun parhaalla kaverilla on huomattavasti voimakkaammin kellertävän sävyinen iho, ja kun ollaan aina yhdessä etsitty meikkejä ja vertailtu sävyjä jne., niin en oo koskaan osannut mieltää omaa ihoani kellertävän sävyiseksi kun se ei oo häneen ihoon verrattuna näyttänyt siltä.
Heh, hirvee sepustus, mutta ihan vaan, jos jollain muulla ois samankaltaisia ongelmia sävyn määrittelemisessä.
Ilmeisesti mulla on siis hyvin kevvyesti kellertävän sävyinen iho, ja myös hyvin vaalea, ja on tosi tosi vaikeeta löytää sopivaa meikkivoidetta. Erityisesti ärsyttää noiden BB-voiteiden ja vastaavien kanssa, kun ne on yleensä aina aivan liian tummia ja/tai vääränsävyisiä. Ja se joku Garnierin Miracle jotain-voide teki mun naaman ihan kammottavan oranssiks ja tummaks.
No vittu kato silmilläsi apina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sen näkee ranteen verisuonista, jos ne ovat vihreät niin iho on jotain. Yotubessa Michelle Phanin videossa jossa se kertoo jostain punaisista huulipunista niin se kertoo miten erottaa ihon värin:))) Se on kyllä englanniksi
Kiitos 3 ja 4, kyllä ne ranteessa melko sinisiltä näyttää. Mutta punertava meikkivoide saa couperosan kanssa ihoni ihan possunpunaiseksi. Se on tosi paha, se couperosani nimittäin. Olisko jollain vielä hyviä vinkkejä sen peittämiseen? KAsvoni ovat sen takia ihan eri väriset kuin kaula tai dekoltee, jotka ovat tasaisen vaaleita. Kasvot ovat couperosan vuoksi paljon tummemmat ja tietysti punaiset.
ap
Voisiko niille couperosa alueille laittaa alle jotain väriä tasottavaa tms? Muistaakseni on joku vihreä täsmävoide jota laitetaan ensin ja meikkivoide sitten siihen päälle.